Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Pestvogels,Purper Glansspreeuwen, Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Pestvogels,Purper Glansspreeuwen,
schijtlijster
Website Member
Posts :12

Website Member
2007-03-12 - 20:41:12 send message to schijtlijster

Zijn er hier ook mensen met kweekervaringen met de volgende vogels?
*Japanse nachtegalen
*Europese Pestvogels.
En de purper glansspreeuwen.
Alle informatie is welkom.
Graag geen links van google, want deze heb ik allemaal al doorgespit.
Ik weet er zelf ook wel aardig wat van, maar ik ben van mening dat je het meeste leert van verschillende ervaringen van anderen.


schijtlijster
Website Member
Posts :12

Website Member
2007-03-13 - 17:04:03 send message to schijtlijster

niemand die gekweekt heeft, met deze vogels?


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-03-13 - 18:35:58 send message to tonnl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Je kan eens kijken bij de speciaalclub vruchten- en insectenetende vogels.
http://www.vogelspeciaalclub.nl/


zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2007-03-13 - 18:45:07 send message to zourky

beste vriend de vogels die u hier opnoemd die heb ik ook ,mijn purperglansspreeuwen dat zijn jammerlijk twee mannen, mijn pestvogels die doen alle jaren wel lief tegen elkaar maar in vijf jaar is er ook nog niets van gekomen,mijn japanse nachtegalen die maken tot drie maal in de zomer een nest,het nestje maken eieren leggen,broeden geen probleem,het enige nadeel is de jongen verlaten na veertien dagen het nest,zij kunnen nog niet vliegen, en als de nachten dan koud en nat zijn is het fataal.Ik heb jaren geleden eens geluk gehad en de nachten waren warm en droog,toen zijn die jongen alle drie zelfstandig geworden.Men zou ze moeten in een voliere zetten helemaal overdekt zodat ze droog blijven Ik heb wel een binnen hok maar de buitenvlucht is 20m op 10m dus groot genoeg met heel veel struiken en veel vogels slapen snachts ook in die srtuiken.Nachtegalen zijn goede ouders maar als de jongen zelfstandig geworden zijn zet ze dan apart,zeker als de pop een nieuw nestje maakt,want dan valt de man de jongen aan zo erg dat ze er aan sterven,en dat heb ik niet in die grote voliere.veel geluk zourky


schijtlijster
Website Member
Posts :12

Website Member
2007-03-14 - 18:34:56 send message to schijtlijster

Bij de japanse nachtegalen schijnt het i.d.d vrij lastig te zijn de jongen groot te houden.
Maar vrij vaak heeft dat te maken met verkeerde voeding, of voeding die niet toereikend is.
Als er jongen zijn, moet je veel insecten bijvoeren, zoals krekels buffalo's meelwormen en pinky's, en wat ik gehoord heb is dat je het zoveel mogelijk moet afwisselen.
En als de jongen zelfstandig zijn is het i.d.d beter om ze dan direct in een aparte vlucht te doen.
Maar waarom doen je pestvogels niet Zourky?
Heb je ze al wel laten sexen? Wellicht dat dit ook 2 mannen zijn?
En is bij de glansspreeuwen geen pop te verkrijgen?
Volgens mij staan er nog glansspreeuwen op marktplaats, wellicht dat daar ook een pop bijzit?
Is er bij de purper glansspreeuwen ook nog een duidelijk geslachtsonderscheid?


zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2007-03-16 - 08:12:35 send message to zourky

Ja ik houd het bij die twee purperglansspreeuw mannen;ik heb ook nog zo een koppel herder maina ook gekocht voor een koppel en ook twee mannen,en 8 grijsflank gaailijsters, dan nog vier soorten spreeuwen,plus dan al de kleinere vogels,als ik nachtegalen heb met jongen dan scherm ik het levend voesel zoals meelwormen af met tralies waar de grotere niet door kunnen,dan hebben de kleinere ook kans op worpjes.Bij nachtegalen is wel onderkoeling de oorzaak van sterfte ,iets dat ik niet mmer kweek dan zijn groenvinken die kweeken zoals muizen,verleden jaar heb ik er 20 laten vliegen het jaar daarvoor nog eens 15 allen geringd.drie jaar terug heb ik er verkocht aan een opkoper en kreeg toen 30 bf voor een vogel en daar voor laat ik die diertjes niet hun leven slijten in soms kliene kooien dan is hu vrijheid mij meer waard,weken erna komen ze terug op de voliere zitten waar ze het nodige eten en drinken in schoteltjes aangeboden wordt tot ze zelf kiezen om de wijde wereld in te trekken


schijtlijster
Website Member
Posts :12

Website Member
2007-03-17 - 14:04:53 send message to schijtlijster

En is die onderkoeling tegen te gaan door takken op de grond te leggen?
Lijkt me dat ze daar weinig warmte van hebben?
Heb je misschien nog handige tips?happy :)


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-03-17 - 14:17:02 send message to theelepeltje

Hij bedoelt dat de jongen dan op de takken gaan zitten, en dat ze dan dus een eindje van de grond zitten. Dat is al iets minder koud dan direct op de koude grond.


schijtlijster
Website Member
Posts :12

Website Member
2007-03-17 - 14:44:34 send message to schijtlijster

Dat is i.d.d waar ja.
Misschien is het ook wat, om als de jongen zo klein zijn, wat lampen op te hangen?


zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2007-03-17 - 15:59:14 send message to zourky

Mijn voliere is groot heel groot de vogels zitten er juist zoals in het bos,takken hebben ze genoeg, maar te koud is te koud,een nachtegaal is zoals merels uit het nest springen en ergens tussen de struiken bedelen achter voedsel.Mijn pestvogels heb ik apart gezet een voliere 5 op5 en twee hoog ook met coniferen,als binnen hok hebben ze een gedeelte van een serre met druivelaar ,hun voedsel bestaat uit korrels voor insecteneters,pate,rozijnen dat ze graag eten,eivoeder,appel,of peer,en alle dagen enkele meelwormen,ik ben nu eens benieuwt,de man brengt soms wel iets te eten zij neemt het aan,hij zit er naast met opgezette rug maar het zijn eieren dat ik moet zien of mischien wachten ze tot met Pasen,in ieder geval als het wat wordt laat ik het weten


schijtlijster
Website Member
Posts :12

Website Member
2007-03-24 - 19:11:18 send message to schijtlijster

Het zou mooi zijn als je kweekresultaten met de vogels behaald.
Mocht je er i.d.d. mee kweken dan hoor ik het graag.
Wanneer ik kweekresultaten behaal met mijn vogels, zal ik hiervan ook bericht doen.


schijtlijster
Website Member
Posts :12

Website Member
2007-03-24 - 19:12:08 send message to schijtlijster

Het zou mooi zijn als je kweekresultaten met de vogels behaald.
Mocht je er i.d.d. mee kweken dan hoor ik het graag.
Wanneer ik kweekresultaten behaal met mijn vogels, zal ik hiervan ook bericht doen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 237 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede