Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > bevruchting pop . Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2008-01-06 - 17:23:46 send message to dun grijzeroodstaart

bedankt voor je reactie ,

ik ben er ook heel erg blij mee , is de eerste keer dat ik 3 jongen natuurbroed laat doen .

gr

Tim


birdies
Website Member
Posts :143

Website Member
2008-01-06 - 19:15:51 send message to birdies

Sorry als het antwoord al is gegeven want ik heb niet alle drie de pagina's afgezocht.

Een pop / vrouw bij alle organisme ontwikkelen de eicellen al tijdens de ebry-onale status. Aangezien spermacellen niet lang kunnen overleven moeten de eieren voor het grootste deel al klaar.

Gr. Jeroen


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2008-01-06 - 19:24:29 send message to dun grijzeroodstaart

jeroen toch nog bedankt voor je uitleg .

mvg


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2008-01-07 - 18:56:52 send message to dun grijzeroodstaart

e


birdies
Website Member
Posts :143

Website Member
2008-01-07 - 19:26:22 send message to birdies

Nog even een kleine aanvulling, de eieren zijn bijna klaar bij de bevruchting. Vogels beginnen niet pas te paren als er een ei bijna klaar is. Het maken van de eitjes moeten ze eerst nog oproepen met paren. Maar bij de beslissende paring (bevruchting) zijn ze dus al bijna af.

Gr. Jeroen


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2008-01-08 - 15:24:54 send message to mootje

Het koppel grijzen van mij zie ik inmiddels een half jaar dagelijks treden (en lang ook), maar nog geen eieren.
Pop heeft nog weinig belang bij het blok, zodra ik binnenkom in de schuur,maakt ze snel dat ze het blok uitkomt.
Misschien nog een blok erbij op een andere plek?


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2008-01-08 - 16:02:56 send message to dun grijzeroodstaart

dat hoor ik meer ja bij tamme vogels , zodra ze je horen komen ze uit het blok , dus ook gevaarlijk als ze eieren hebben .
ik heb ook zo,n pop zitten die gelijk naar me toe komt , ik kan er ok zomaar geen man bij vinden waarbij het klikt of ik heb het geduld niet .



mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2008-01-09 - 15:52:01 send message to mootje

Hey Tim, klopt bij die tamme, maar dit is een wildvang poplaugh :D
De man ook import zit heel de dag zo'n beetje in het blok.
Het gekke is dat ik bij de bonte boeren hetzelfde heb, die zitten samen in het blok, en zodra de deur van de schuur open gaat, gaat de pop het blok uit, de man blijft erin zitten, en die zijn ook import.
Rare gasten hoorlaugh :D


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2008-01-09 - 17:02:12 send message to lZebravinkjel

Wat een pracht jongen happy :)


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2008-01-09 - 21:32:36 send message to dun grijzeroodstaart

@ zebravinkje , bedankt voor je compliment zal het meededelen aan de ouders laugh :Dlaugh :Dlaugh :D

vind het deze keer ook echt groffe vogels , en mooi donker de ouders zijn de afgelopen dagen erg onrustig en het lijkt of ze de jongen eruit aan het lokken zijn .
de man is ook weer erug agressief naar mij toe .

@mootje , dit koppel van mij is ook beide import , de pop vlucht ook het blok in als ze me hoort en zeker nu met jongen , anders blijft ze wel is op stok zitten .
de man is ook import maar zeker niet bang van mij [ wel als er vreemde zijn ] de man komt echt naar me toe maar dan niet om lief te doen maar eerder om me te grazen te nemen .
en het andere koppel daar is het popje ook import van maar zit ook vaak in het blok maar ze schieten niet echt weg voor me .
de importen zijn meestal wel schuwer en hebben echt rust nodig wil je ermee kweken , heb zelf wel is wat import koppels gehad en die waren echt schuw en krijste vollop als ze me zagen , dat was dus niet echt prettig met voeren etc etc .
succes met je grijsjes en als ik je ergens mee kan helpen hoor ik het wel .

mvg

Tim


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2008-01-12 - 20:31:20 send message to mootje

Bedankt Timwink ;)
Rust krijgen ze volop, krijsen verder niet naar mij, tenzij ik aan het schoonmaken ben in het hok zelf.
Ook bij mij is de man agressief en komt op me af, die lijkt wel non stop broedslaugh :D
Ik meende overigens uit het blok van de bonte boeren zacht gepiep te horen, durf het niet met zekerheid te zeggen, wel verdacht.
Ik laat ze maar mooi met rusthappy :)


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2008-01-16 - 11:25:11 send message to dun grijzeroodstaart

@mootje , nou alvast proficiat dan hey , ook leuk jonge bonte boerkes !

bij mij zat er vanmorgen 1 jong op stok , beetje bang nog maar echt prachtig om te zien







ben er echt trots op , de ouders zijn wel weer erg broeds merk ik , wil eigenlijk het blok dicht maken als de jonge uitgevlogen zijn want wil de ouders even rust gunnen , maar ben nog een beetje bang dat als het kou word dat ze niet naar binnen kunnen !



dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2008-04-30 - 17:24:01 send message to dun grijzeroodstaart

afgelopen maandag 28 april 2008 heeft dit koppel weer haar eerste ei gelegd , had ze al meerdere malen zien treeen , dit koppel heeft het echt goed naar de zin zeker 2 nesten per jaar van 3 jongen als ik ze natuurbroed laat doen !

geeft toch weer , dat ik het goed doe met de voeding anders lijkt het me niet dat ze zoveel jongen geven !?

weer een spannende tijd tegemoet dus .

groet

Tim


jeroenvdwilk
Website Member
Posts :192

Website Member
2008-04-30 - 19:35:06 send message to jeroenvdwilk

Hoi,
Dat gaat dus gesmeerd bij jou.
Ik wil misschien ook nog een van deze jongens aanschaffen, maar wat is de prijs ongeveer van zo'n koppeltje?

MVG Jeroenwink ;)


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2008-05-02 - 00:34:26 send message to dun grijzeroodstaart

ha jeroen ,

tja de prijzen schieten uiteen dus daar valt niet veel over te zeggen .

ik denk zo rond de 1100 euro voor een koppel

groet



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 198 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede