Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > HELP!! Mijn vogels sterven Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : HELP!! Mijn vogels sterven
RobertoCipo
Website Member
Posts :36

Website Member
2007-03-27 - 09:13:43 send message to RobertoCipo

Hallo,

In de laatste twee weken zijn al 4 vogels van me gestorven! 2 grasparkieten, 1 kwartel en 1 bourkes parkiet. Bij mijn weten verzorg ik de vogels goed, gevarieerd eten, iedere dag schoon water, iedere week schoon hok. Tijdens de kou van afgelopen week heb ik plastic voor de voliere gespannen zodat de kou niet naar binnen zou komen. Kan iemand mij helpen?? Ik ben radeloos sad :(

Groetjes,
Robert


nick vdb
Website Member
Posts :403

Website Member
2007-03-27 - 11:02:42 send message to nick vdb

zijn ze plots van de ene dag op de andere dood of zie je dat er iets niet juist is ?

nick.


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2007-03-27 - 16:01:08 send message to Pionara.nl

Doorzichtig plastic?
Is het aangevreten?
Krijgen ze nog voldoende frisse lucht.
Geurt het plastic, sommige materialen stinken erg.


Frankies
Website Member
Posts :162

Website Member
2007-03-27 - 19:47:25 send message to Frankies

Een roofdier is een mogelijkheid.
Maar dan zou je toch moeten zien dat de dode vogels gekwetst zijn.
Wat bedoel je met gevarieerd eten?
Geef je veel groenvoer/fruit ? Voor parkieten kan je hiermee meer slecht doen dan goed als ze teveel ervan krijgen. Maar van de kwartel vind ik het dan weer raar.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-03-27 - 21:25:00 send message to chrislaevers

Hallo Roberto,
Die plastic... ben je altijd thuis tijdens de middaguren? Ik heb een gedeelte van de volière dat volledig ingesloten is door plastic enerzijds en door plexiglaspanelen anderzijds. Het dak is gewoon plastic golfplaten. Ik kan in huis de temperatuur aflezen in dat gedeelte van de volière. Even opsommen bij wijze van illustratie: 22 maart: 29,4°C; 25 maart : 30,4°C; 26 maart:31,8°C., vandaag 31,5°C maar heb drie panelen verwijderd!De vogels kunnen via twee vlieggaten gaan naar een ruiger gedeelte dat niet beschut is. Ik gooi het drinkwater van elke dag ook op de bodem voor de luchtvochtigheid. De wind kwam uit het oosten en was extra droog.
Misschien heeft dit alles : hoge temperatuur zonder verse luchtdoorstroming en gebrek aan luchtvochtigheid niets te maken met de oorzaak van je sterfte. Misschien komen deze toestanden niet eens overeen met de plaatsing van je vogels.Ik wou je alleen een mogelijke denkpiste bieden die misschien de oorzaak kan zijn. Hoplijk krijg je nog meer reacties.
Groetjes,
Christine.


Fonje
Website Member
Posts :439

Website Member
2007-03-27 - 21:28:36 send message to Fonje

Het blijft gissen en raden. Het beste dat je kan doen is een autopsie laten doen door een vogelarts. Dat gaat je een hele stap vooruit helpen.

Peter


RobertoCipo
Website Member
Posts :36

Website Member
2007-03-28 - 22:42:04 send message to RobertoCipo

Het probleem is denk ik opgelost! De twee grasparkieten hebben hunnen leven lang binnen in een kooi gezeten en hebben waarschijnlijk de kou niet overleefd. De bourkes was een oudere vogel maar van de kwartel weten we het nog niet. Gelukkig zijn er geen vogels meer overleden laugh :D


Petie
Website Member
Posts :3

Website Member
2007-03-30 - 10:25:25 send message to Petie

Hoi ik heb het ook gehad ,ik had elke week wel een dode vogel, ik heb er een weg laten brengen en laten nakijken door een arts. Conclusie dood door verhongering, maar net als jij gevarieerd eten elke dag fruit en vers water, dus daar begreep ik niets van. Tot ik weer ging ontwormen!! en ik zag dat er een paar flink besmet waren dus daar zijn die andere ook aan overleden. Dus misschien een kleine tip ,want ik heb sindsdien geen dode meer gehad.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 203 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede