Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Oranjekaakjes: hebben mannetjes een andere roep? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Oranjekaakjes: hebben mannetjes een andere roep?
lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2007-03-27 - 23:51:20 send message to lZebravinkjel

Hallo allemaal!

Ik ben Oranjekaakjes aan het verzamelen (nouja, het is meer dat ik ze uit alle hoeken van het land moet halen om een groepje bij elkaar te krijgen voor mijn voliere) en nu heb ik er eentje nog even apart in een kooi zitten die af en toe een riedeltje piepjes laat horen.

Je hebt zeg maar het normale "piep" wat ze zo nu en dan uitbrengen tijdens vliegen of wat dan ook, maar zodra hij (of zij) vogelgeluiden op de TV of van buiten hoort dan maakt ie een aantal piepjes achter elkaar.

Duidt dit misschien aan dat het een mannetje is? Of doen popjes dit ook?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Ik weet dat het onderscheid vrijwel niet te zien is maar toch vraag ik het maar.

Bedankt!
Robin.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-03-29 - 08:42:45 send message to ParkietenPeter

Dat zouden de kaakjeskwekers toch wel moeten weten?

wink ;) Peter


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-03-29 - 12:06:48 send message to tonnl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Of ze andere geluidjes maken weet ik niet, hier zitten ze tussen allerlei andere vogels. happy :)
Er is wel een subtiel verschil in kleur. De wangen van de man zijn wat donkerder oranje, meer naar rood. Rechts het manneke.


Foto gemaakt door José.


markjansen
Website Member
Posts :170

Website Member
2007-03-29 - 17:43:08 send message to markjansen

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

ik heb een groepje oranje kaakjes (8 totaal) daar zit 1 tje bij die ook ee riedeltje maakt. Het is een mannetje. Ik weet niet of popjes het doen bij mij is het een mannetje.
Mooie foto ton je kan goed het verschil zien tussen de geslachten.


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2007-03-29 - 18:36:04 send message to lZebravinkjel

Heel erg bedankt voor de reacties! Hmm dan wordt het dus zoeken naar een popje... Altijd leuk... (ahum). wink ;)


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2007-03-29 - 18:37:02 send message to lZebravinkjel

Heb je al kweekresultaten gehad, markjansen?


markjansen
Website Member
Posts :170

Website Member
2007-03-30 - 14:05:39 send message to markjansen

nee niet of nog niet. Ik heb net als jij de vogels dit jaar overal en nergens vandaan gehaald. Sommige uit dierenwinkels die zien er niet echt top uit in de rui. Ik heb er nu een gedeelte bijelkaar in een buiten vlucht zitten en hoop ze door rui heen te krijgen en in conditie te krijgen voor volgend seizoen. Ik heb 1 koppeltje zitten waar ik wel wat van kan verwachten maar ze makken nog geen aanstalte tot broeden. Ik moet gewoon geduld hebben en afwachten.
En bij jou ?


markjansen
Website Member
Posts :170

Website Member
2007-03-30 - 14:08:12 send message to markjansen

Ik snap alleen niet wat je bedoelt met ''dat je een popje gaat zoeken'' je heb er toch wat bijelkaar gezocht wat je zij of heb je alleen mannen ?


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2007-03-30 - 15:27:34 send message to lZebravinkjel

Nee ik ben nog bezig om er een aantal bij elkaar te zoeken. Ik heb er nu eigenlijk nog maar één, dat is die die in een kooi zit. (En dus diegene die dat "rare" geluidje af en toe maakt). Verder staat eigenlijk al vast dat ik er volgende week nog eentje haal, en dat is een mannetje. Dus dan moet er sowieso nog een popje bij.

Dus nog even druk verder zoeken!

Lastig hoor...


markjansen
Website Member
Posts :170

Website Member
2007-03-31 - 13:27:40 send message to markjansen

Ja dat is zeker lastig, ik kwam vandaag nog twee koppels tegen op een beursje in noordwijkerhout die verkoper vroeg er 70 per koppel voor sad :(. Dat is gewoon niet leuk meer. Maar ik verwacht nog een telefoontje van iemand die er over na dacht opzijn drie koppel weg te doen. Ik moet nog even geduld hebben.happy :)


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2007-04-01 - 13:13:32 send message to lZebravinkjel

Hmm... Er is momenteel ook iemand op marktplaats die oranjekaakjes, blauw-grijze roodstaartjes en dergelijke verkoopt... Wat niet helemaal betrouwbaar is volgens mij want op de foto's heb ik geen geringde vogels gezien en ik vraag mij af waar hij die grote hoeveelheid vogels zo plotseling vandaan heeft.
Hij vroeg 75,- per koppel oranjekaakjes. Ik heb de afgelopen paar weken 3 vogels voor ieder 20,- gevonden in dierenwinkels en bij een kweker. Het hoeft allemaal niet zo gek!


markjansen
Website Member
Posts :170

Website Member
2007-04-01 - 16:39:47 send message to markjansen

Nee precies dat ik heb ook gedaan volgens over van daan gehaald maar voor nog een redelijke prijs. Ik verwacht nog van iemand nog een paar koppeltjes


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2007-04-26 - 16:28:36 send message to lZebravinkjel

Inmiddels heb ik nu vier Oranjekaakjes bij elkaar geschraapt. De duurste voor 20 en de goedkoopste voor 18 euro. Het kan dus nog wel.

happy :)


markjansen
Website Member
Posts :170

Website Member
2007-04-27 - 13:30:15 send message to markjansen

dat zijn nog ''nette'' prijzen, weet je nu wat je heb zitten verhouding mannen en poppen.


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2007-04-27 - 20:52:10 send message to lZebravinkjel

van twee vogels weet ik zeker wat ze zijn: een man en een pop.
Het mannetje heeft zich echter gekoppeld aan een van de vogels die ik uit de dierenwinkel heb. Zij zijn echt een hecht koppel en geen moment van elkaars zijde. Tevens is het mannetje (nu al, en hij zit nog maar krap 4 weken in mijn voliere) begonnen met het bouwen van een nest en mijn vriend die ze vanmiddag even observeerde heeft ze op elkaar zien zitten.
Dus dat is waarschijnlijk een koppel pop en man.
Dus dat maakt dan al 2 poppen en 1 man.
Dan heb ik nog een vogeltje dat ik gisteren in Den Haag uit een dierenwinkel heb gehaald. Ik weet niet wat dat voor geslacht is maar ik denk een mannetje aangezien zijn wangen vrij fel van kleur zijn.
Maar ja, 1 man tegenover 3 poppen is natuurlijk ook geen ramp.
(Al duldt het mannetje geen van de twee andere vogels, alleen maar zijn uitgekozen partner).


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2007-04-27 - 20:53:02 send message to lZebravinkjel

Ik kan nu trouwens ook antwoord geven op mijn eigen vraag: het mannetje heeft wel een soort van liedje/riedeltje.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 227 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede