Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vandaag in het Limburgs nieuws Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vandaag in het Limburgs nieuws
goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-04-09 - 21:25:54 send message to goulds


Papegaaienwandeling op de Brunssummerheide

Op de Brunssummerheide hebben vanmiddag 25 eigenaren een wandeling gemaakt met hun papegaaien. Het is een initiatief van de Limburgse vereniging van de grijze roodstaart, een soort papegaai.

Met de wandeling willen de initiatiefnemers meer aandacht vragen van andere papegaai-eigenaars om hun vogel meer buiten te laten. Volgens de wandelaars zou het dier gestresst raken als het altijd opgesloten zit in een kooi."

Lijkt mij toch hetzelfde gelden als zo'n vogel iedere keer mee de straat opgaat,of zie ik dat verkeerd?




Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-04-09 - 22:53:36 send message to Karel

Ik begrijp wat je bedoelt en denk dat je gelijk hebt als het de eerste keer is, dat de vogel buiten komt.

Als je het regelmatig doet, denk ik dat de vogel wel zal wennen aan de vreemde situaties en er mee leert om te gaan. Uiteindelijk zal de vogel er dan zelfverzekerder en dus minder stressgevoelig uitkomen.
Bovendien zal de band met de verzorger enorm toenemen.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-04-09 - 23:31:18 send message to tonnl

Daarentegen is het risico op besmetting met gevaarlijke ziekten wel groot met zoveel vreemde vogels bij elkaar...


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2007-04-10 - 08:29:00 send message to Pionara.nl

quote
Daarentegen is het risico op besmetting met gevaarlijke ziekten wel groot met zoveel vreemde vogels bij elkaar...
In een kleine of gesloten ruimte zou ik je gelijk geven maar in het open veld ben ik daar niet zo bang voor.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-04-10 - 08:29:23 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Vermoedelijk aanzienlijk kleiner dan op markten aangezien de huiskamerliefhebbers die daar heen gaan vermoedelijk tamelijk serieus met hun vogel omgaan en nauwelijks of helemaal geen wisselingen in hun bestanden hebben (voorzover je over een 'bestand' kunt spreken). Bij zowel bezoekers als verkopers van een markt is dat doorgaans heel anders (wat betreft wisselingen in bestanden). Natuurlijk blijft er een risico, maar dat is buiten zowiezo vele malen kleiner dan in een bedompte ruimte met onvoldoende aanvoer van frisse lucht.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-04-10 - 13:24:57 send message to tonnl

Natuurlijk doet frisse lucht heel veel, maar als je zoveel vogels bij elkaar laat komen, vind ik het toch riskant. Er hoeft er maar één drager te zijn, die zelf op het zicht niets mankeert...

Iedereen moet het zelf weten uiteraard, ik zou nooit meedoen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 146 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede