Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Ongeringde Europese cultuurvogels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-12-08 - 14:47:28 send message to chrislaevers

Misschien kan ik helpen om een misverstand uit te leggen...

'Snappen jullie dat nog niet' = (m.i.) idem aan het Nederlandse 'toch' op het einde van een zin. Ik ben gek op die 'toch?'

'Suskewiet' = de zang van een vogel, qua betekenis (m.i.) zuivere sfeer. Denk aan de goddelijke Toon Hermans, die heeft er een prachtig stukje van neergezet... en wie 'De wereld draait door' heeft gezien...blijken fonetische woorden afgeleid van vogelzang regionaal te verschillen.happy :).
Meer is er niet aan de hand.
Off topic : er is een top 100 van vogelzang beschikbaar zover ik heb begrepen.

Wat de ringen betreft : inheemse vogels die bedreigd zijn hebben cites papieren nodig, de andere een gesloten ring. De ringgrootte mag in België variëren maar niet te veel, in die mate dat de ring er niet meer af kan natuurlijk.

Uiteindelijk gaan we ooit de jonge vogels nog wel kunnen chipperen waarbij de chip gevoelig is voor een groeistadium van de vogel om ek te kunnen bevestigen. 't Is dan alleen een kwestie om malafide mensen in kaart te brengen.
Nu wordt dat ook via ringen gedaan. De vogels in de nest in het wild ringen en effekens terug komen om ze op te halen en nog wat bij te voeren.

Als je het chipperingsmateriaal traceerbaar maakt, wordt het al een stuk moelijker om de bossen in te trekken en zulke daden te stellen.
Dit lijkt wel sf, maar eigenlijk zou het best kunnen.

Ondertussen toch maar met die ringen bezig blijven. Het probleem is ook wel dat er geen overleg is aan de top van de verschillende vogelbonden. Er zit een dynamiek in van 'si ce n'est pas pour aujourd'hui, c'est pour demain'
Als het niet voor vandaag is, dan is het voor morgen...happy :)

En nooit vergeten dat de wereld zeer klein is ondanks alle verschillen.wink ;)

Christine



Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 208 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede