Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Kanries en kippen in een voliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kanries en kippen in een voliere
vanreeathome
Website Member
Posts :1

Website Member
2007-04-12 - 21:28:13 send message to vanreeathome

Ben net verhuisd en moet dus nog een nieuwe voliere bouwen. Nou zat ik te denken om er een paar kriel kippen in de voliere te laten lopen. Heeft iemand ervaring met een combinatie kanaries en kippen in de voliere?


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-04-12 - 21:40:59 send message to dooren

Welkom op VA,
De combinatie kippen en kanaries oid lijkt me niet erg verstandig, kippen zijn vaak dragers van salmonella-bacteriën.

Vroeger of later zullen deze dan de overige volierevogels besmetten met fatale afloop.

In mijn ogen is dit alleen mogelijk als de ren en voliere een volledig droge bodem hebben. Je moet dus dan alles overkappen.

Zeker als je voliere niet te groot is dan krijg je toch vlug een soort potstal.
Gert


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-04-14 - 20:17:01 send message to chrislaevers

Ik heb kippen en een buitenvolière en zie die combinatie absoluut niet zitten, zelfs niet met krielen. Kippen maken in de grond op de duur diepe kuilen waar ze zandbaden. Eten en voedsel voor de kanaries moet op zulke hoogte staan dat de krielen er niet bij kunnen en bij mijn weten kunnen ze tot drie meter hoog vliegen. Kanaries fourageren graag op de grond maar met krielen vrees ik dat die grond zeer bevuild zal raken.
Ik heb eens een jonge houtduif aangebracht door een gebuur in de volière gezet om het dier tot rust te laten komen. Dat was dus een totaal verkeerde zet. De vogels aanzagen de houtduif als een roofvogel. Ik heb die snel moeten wegnemen.
In het prille begin heb ik een broedende kip gehad in de volière die toen zeer dun bevolkt was. Het broedhok was namelijk geannexeerd aan de volière. Zolang de kip broedde was er geen probleem. Maar na twee weken met kuikens in een volière van 210 op 130 was de maat toch wel vol. Ik had toen nog maar 4 vogeltjes in de volière, kanaries en zebravinken. Om al die redenen zou ik het niet aanraden om kippen met kleinere vogels te combineren.




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 188 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede