Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Muskaatvinken: zijn ze er nog? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Muskaatvinken: zijn ze er nog?
lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2007-04-24 - 16:26:27 send message to lZebravinkjel

Ik heb altijd een koppel Muskaatvinken gehad maar nu ik weer op zoek ben lijkt het enige koppeltje op een van de Waddeneilanden te zitten.
Ik hoop niet dat dit het geval is en dat er nog steeds liefhebbers zijn die deze leuke vogeltjes in hun voliere hebben.

IS DIT ZO?

Ik hoop het echt...
(En nee dit is geen oproep tot verkoop, slechts een wanhoopskreet van iemand die het verschrikkelijk zou vinden als deze vogels niet meer in Nederland te vinden zouden zijn).


markjansen
Website Member
Posts :170

Website Member
2007-04-24 - 20:56:43 send message to markjansen

Ze zijn er nog wel je moet alleen goed zoeken.


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2007-04-25 - 09:49:53 send message to lZebravinkjel

Zo jammer... Ik weet nog de tijden dat je ze gewoon in de winkel kon kopen. Maarja, ik ken ook nog de tijden dat onze lokale dierenwinkel (en ik kom uit een klein stadje) ook gewoon Japanse Nachtegalen verkocht...


huisjeboompjebeestje
Website Member
Posts :66

Website Member
2007-04-25 - 11:25:10 send message to huisjeboompjebeestje

ze zijn er nog wel hoor. oa bij ons in de volière. wel zal het moeilijker zijn om er aan te komen.
gr. Erik-Jan


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-04-25 - 15:48:53 send message to tonnl

In leiden, bij Parva in de Herenstraat zitten er twee. Zien er nu niet best uit, maar wie weet is de prijs daar ook naar.


vlindervogel
Website Member
Posts :178

Website Member
2007-04-25 - 18:31:54 send message to vlindervogel

Ik heb er zelf eentje zitten, weet ook een kweker in de buurt (niet bij naam), maar die zocht zelf poppen. Iedereen lijkt slechts mannen in zijn bezit te hebben.
In de VS zijn dit heel algemene vogels, en ik weet zeker dat er iemand ooit zal verzinnen ze te importeren deze richting uit. Ken zelf iemand met plannen vogels vanuit Amerika hierheen te importeren.


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2007-04-25 - 22:41:58 send message to lZebravinkjel

Maarja alle import is verboden..


vlindervogel
Website Member
Posts :178

Website Member
2007-04-25 - 22:44:01 send message to vlindervogel

Geringde vogels mogen geimporteerd worden.


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2007-04-25 - 23:00:21 send message to lZebravinkjel

Is dat zo? Dat wist ik niet... Hmm als dat zo is dan zou er eigenlijk een systeem van goede handel met vogelkwekers over de hele wereld moeten komen.


markjansen
Website Member
Posts :170

Website Member
2007-04-26 - 09:35:11 send message to markjansen

Ja ton dat klopt die heb ik ook zien zitten, jammer dat ze zo in de rui waren. Ze waren niet echt duur, maar hij wist niet zeker of het een koppel was(wel eerlijk) Vorige week zaterdag nog wat afrikanen bij hem gekocht.


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2007-04-26 - 16:23:22 send message to lZebravinkjel

Ah, dus JIJ was dat. Gelukkig geen handelaar. Haha Ton zal wel blij met je zijn, want die was op mijn aanraden naar Parva gegaan om juist die Afrikaantjes op te halen. :P
(Ik woon in Leiden).
Ik was echt even bang dat een handelaar ze had opgekocht voor hun te lage prijzen en ze tegen dubbele winst zou gaan verkopen ofzo. Maar dat is gelukkig niet zo.
Ik was erg gesteld op het blauwgrijze roodstaartje, zorg je goed voor hem/haar? Weet je het geslacht van dat beestje al? happy :)

Groetjes,
Robin.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-04-26 - 19:36:33 send message to Niltava

Hier zitten ze ook,1 pop en zes mannen.
Mannen gekocht als groep, er zouden poppen bij zitten, ......
Ik zou ze graag ook weer zien, heb er vroeger best veel gekweekt en hoopte wat te kunen bijdragen to behoud in de voliere(al voordat de importstop er was), helaas.
Lijkt me in principe een vogel die behouden had(?) kunnen worden.



markjansen
Website Member
Posts :170

Website Member
2007-04-26 - 22:49:28 send message to markjansen

@zebravinkje: Het gaat goed met de vogels, alle 4.
Het blauwgrijzeroodstaartje is een pop (denk ik en hoop ik). Ik ga de 4 vogels allemaal weer in conditie krijgen (hoop ik)en door de rui heen. En dan een man of pop er bij zoeken. Ik wil het bgrstaartje zaterdag bij een losse man doen die ik heb.
@niltava bedoel je nou dat je de vogels nog hebt een nog poppen zoekt? of had je de vogels ?
@tonnl sorry als ik de vogels voor je heb weg gehaald.Maar ik ben er heel blij mee.
En nee ik ben geen handelaar, mocht ooit 1 van de vogels kwijt willen (kan het me niet vorstellen)dan gaat hij/zij naar hopelijk 1 van de SCAP leden.
Leiden is niet zo ver woon zelf in wassenaar


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-04-27 - 01:04:54 send message to tonnl

Ik had ze ook alleen maar willen kopen om ze bij kwekende liefhebbers te plaatsen, dat is nu al gebeurd, dus er is geen probleem. happy :)

Vandaag alweer een nieuwe tip gekregen, morgen maar eens kijken...happy :)

Groeten, Ton.


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2007-04-27 - 08:23:07 send message to lZebravinkjel

Succes Ton wink ;)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-04-27 - 09:10:39 send message to Niltava

Ik heb ze nog(wel). Als ik echter er niet bij kan krijgen en dan bedoel ik natuurlijk (gegarandeerde) poppen gaat een gedeelte weg. Dan kunnen beter de rest ruimer zitten.
Ik had ze destijds echter gekocht om een bestandje op te zetten om ze te behouden.
Ik heb het overigens over de nominaat vorm.(volledig zwarte snavel)



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 220 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede