Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Bloedluis Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Bloedluis
Grazy Rabbit
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2004-02-20 - 21:20:21

Net de eerste jongen, en dan bloedluis.

Na de constatering de hokken eerst schoongemaakt met een watermengsel van gloor. Daarna de kweekruimte bespoten met spul van de dierenarts. Daarna alle hokken bespoten. Dit 24 uur laten intrekken. Daarna nog met bloedluisspul van bogena, en het resultaat nog steeds leverende bloedluis. Ik weet eerlijk gezegd niet meer wat ik kan doen. 4 jongen al door, zitten er nog vier. Maar ik wil verder met kweken. Wie heeft ervaring met deze rampangry


wkreuze
Website Member
Posts :69

Website Member
2004-02-20 - 21:27:39



Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-02-20 - 22:22:06

Ik gebruik een milieuvriendelijke spray tegen ongedierte voor duiven deze is niet schadelijk voor vogels maar wel veel krachtiger dan de sprays voor gewone vogels zelf.
Verder je kooien uitwassen met bleekwater(een glas op 10 liter en goed laten verluchten vooraleer je er terug vogels inzet).
Verder je kooien besproeien met BIOKILL dit is ook ongevaarlijk en kleur en reukloos en houd alles weg zelfs vliegen en muggen.


clearbody
Website Member
Posts :22

Website Member
2004-02-22 - 13:09:19

ik heb geen last van bloedluis, wel gehad een aantal jaren geleden. Dit kwam mijnsinziens door het vele 'her en der'aankopen van de vogels.
Ik ben een jaar of 5 geleden weer begonnen met vogels en hanteer eigenlijk hetzelfde recept van een oude chinees. Tijgerolie..., de meeste weten wat tijgerbalsem is dit is er ook in olie. niet duur wel goed en beter dan welke spray ook en je hok ruikt fris.
een paar druppels voor de kooien op de grond en een paar druppels in de buurt van het nest.
Het is zelfs voor ons goed.... bij verkoudheid 3 druppels door de thee. het houdt volgens mij ook evt. muizen weg,

succes,
Marco


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2004-02-22 - 20:48:43

Je kunt frontline halen en daar je kooien mee inspuiten.
Gegarandeerd gaan de luizen allemaal dood.
Ik gebruik zelf océpou en dit bevalt mij het beste.
De nestbakjes en nestjes behandel ik hier ook mee en voor de zekerheid leg ik tussen het bakje en nest een plukje tabak(kan ook tabakstengel)


PHoogers
Website Member
Posts :3

Website Member
2004-02-22 - 21:18:23

Met zodiak bent u voor 7 maanden van de luizen af + de gelegde eitjes dit kunt u bij mij kopen



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 188 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede