Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Turquoisine Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Turquoisine
Benri_Na
Website Member
Posts :79

Website Member
2007-05-09 - 22:39:55 send message to Benri_Na

Eergisteren is onze turq. man overleden. Omdat ik vanavond de pop kwijt was, ging ik in het broedblok kijken. Daar ligt nu één ei, waarop ze zit te broeden. Wat moet ik nu? Kan zij dit alleen? In principe krijg ik morgen een andere man. Nu wil ik die eerst apart houden voordat ik hem in de voliere zet. Maar kan hij er sowieso bij, nu zij gelegd heeft?


slayer
Website Member
Posts :95

Website Member
2007-05-09 - 23:06:09 send message to slayer

jammer dat je man de geest heeft gegeven.
ik zou de nieuwe man eerst twee a drie weken apart zetten ivm ziektes die hij kan hebben en kan overdragen naar de pop.
of de pop de broed zal door zetten is goed mogelijk als ze goed bevrucht is door de overleden man zullen er meer eieren komen dat betekend meer jongen en dus drukker voor de pop alleen.
hou het goed in de gate als er jongen zijn en of ze goed gevoerd worden zoniet dan zul je een keus moeten maken om 1 of meerdere jongen te verwijderen .
succes en ben benieuwd hoe dit verder gaat.


stro
Website Member
Posts :8

Website Member
2007-05-10 - 16:52:15 send message to stro

Bij mij hetzelfde gebeurt, pop heeft eieren uitgebroed en voert de jongen helemaal alleen.
Heb er 3 jongen bij zijn inmiddels 3 weken oud


Benri_Na
Website Member
Posts :79

Website Member
2007-05-13 - 00:23:47 send message to Benri_Na

Het zal wel niets worden. Ze gaat niet meer naar het ei terug.


Benri_Na
Website Member
Posts :79

Website Member
2007-05-25 - 21:03:22 send message to Benri_Na

Even een up-date. Ik had nog een man over, waar ik eigenlijk andere plannen mee had. Ik heb hem toen maar bij de alleenstaande pop gezet. Ik vond het naar dat popje alleen. Het ei had ik weggehaald en bij andere vogels gelegd. Dat is nu dus al een tijdje bebroed. Na een paar dagen heeft ze weer een ei gelegd en zit daar volop op te broeden. Nu de vragen. Ze heeft maar één ei, kan ik het eerste ei weer terugleggen? Zal het mannetje de eventuele jongen accepteren of moet ik hem weer terugzetten?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 258 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede