Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > bonte boeren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : bonte boeren
frensie
Website Member
Posts :141

Website Member
2004-02-22 - 10:10:15 send message to frensie

wie kan mij vertellen welk veschil er is tussen een man en een pop bonte boer, of moet ik ze laten sexen?


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2004-02-22 - 11:03:08 send message to Dennis Fr.

ik raad je aan om ze te laten sexen.op het oog is het nooit 100 procent.zo heb ik mij ook al vaker laten misleiden en ik zat altijd met mannen.

Groeten Dennis


markricardo
Website Member
Posts :47

Website Member
2004-02-22 - 17:18:10 send message to markricardo

Zelf zou ik ze ook inderdaad laten sexen voor 100 % zekerheid.Je schijnt het ook zo te kunnen zijn.Bij de mannen stopt het groene (driehoek) op de borst en bij de poppen schijnt dit door te lopen tot tussen de poten.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2004-02-22 - 19:48:55 send message to Dennis Fr.

markricardo dit word inderdaad beweer maar als het groene niet doorloop kan het alsnog een man of pop wezen.als het groene doorloopt kan het een popo wezen maar hoeft niet

Groeten Dennis


sansear
Oud Lid
Posts :46

Oud Lid
2004-02-22 - 21:22:56 send message to sansear

Inderdaad kan je het beste je vogels d.m.v. DNA laten sexen. Echter alle factoren van het visueel sexen bij elkaar opgeteld geeft je toch een aardig idee.
Bonte boeren sexen:
* De man heeft een grotere kop en een grotere brede snavel
* De kop van de man is op het schedeldak wat platter die bij een pop wat ronder.
* Een man heeft meer geel, de groene driehoek loopt minder ver door dan bij de pop.
* de onder staart veren van de man zijn volledig geel, bij een pop kan er nog al eens wat groen door zitten.
Uiteraard zijn dit allemaal factoren die sterk kunnen wisselen. Vooral als je wat meer ervaring hebt met de vogels zie je al gauw welke de man of de pop is.
Als laatste kan je nog het gegeven gebruiken dat de pop bij bonte boeren meestal dominant over de man is. Uiteraard moet je dit gegeven combineren met de visuele factoren. Bij 2 poppen zal ook een vogel dominant over de ander zijn, evenals bij 2 mannen.

Nogmaals het is te zien, maar je kan je nog vaak flink vergissen. Een DNA test voor €22,50 is dus de moeite waard. Zeker als je een jong koppel hebt het is dan niet leuk om na 3-4-5- of meer jaren wachten op kweekresultaten je er achter moet komen dat je niet met een koppel te maken hebt. De meest ideale omstandigheid is natuurlijk ook wanneer je meerdere losse, onverwante vogels bij elkaar kunt plaatsen. Zij vormen dan vrijwel altijd koppels die goede kweek resultaten zullen geven.

Sansear



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 151 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede