Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > kattenschrik aanleggen. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


paddo
Website Member
Posts :115

Website Member
2007-05-19 - 14:41:39 send message to paddo

Als je buuren zo nodig een kat moeten hebben als huisdier, dan moeten je buuren er ook maar voor zorgen dat jij er geen last van hebt..

Zelfde als jouw vogels schreeuwen, moet jij het oplossen.

Mijn idee?
Neem een rioolbuis van 1,5 meter, schuin de grond in.. visje erin leggen, en het kattenprobleem lost zichzelf op.
Als je buuren ze niet te eten geven en ze aan jouw vogels komen, dan moet je zelf maar een oplossing zoeken niet?

Wil je een kat als huisdier? Prima, maar hou hem dan ook thuis.. ik laat de vogels ook niet bij de buuren in de tuin schijten, of de hond


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2007-05-19 - 15:40:50 send message to Rik

Hoi Paddo,

Goede oplossing van die buis.
Een ander woord hiervoor is 'sadisme'.

Jammer van je zaterdagmiddag om je met zulke rottigheid bezig te houden.

Misschien moet 'dierenkwelling' door de webmaster standaard van het forum worden verwijderd, zodat het een beetje leuk blijft.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-05-19 - 16:42:43 send message to chrislaevers

Ja Paddo. Mijn kat lust geen vis, maar ik kan me indenken dat een egeltje, een ekster of een spreeuw naar beneden zullen glijden en er niet meer uit zullen geraken. Fijn idee...
Hoe kan je maar één soort dier appreciëren?
In België denk ik dat katten juridisch het statuut hebben dat ze mogen gaan waar ze willen gezien hun onafhankelijke aard (half wild). Het is in elk geval verboden ze te vergiftigen of op een andere manier ter dood te brengen.
Je kan het ook zo bekijken: onze vogels hebben niet gevraagd om in gevangenschap te leven. Wij mensen plaatsen ze in een beperkte ruimte wat dus een zeer kwetsbare positie is. Ik vind voor mezelf dat ik ook dan maar in staat moet zijn om mijn vogels te beschermen in deze precaire situatie tegenover de natuur. Ik vind niet dat de natuur zich moet aanpassen aan mijn volière. Moet ik de mussen die mijn sla en mijn erwten toetakelen gaan aanpakken? De ene heeft last van dit en de andere van dat. Gaan we dat allemaal uitschakelen omdat we gefocust zijn op dat ene dat ons dierbaar is?
Schrikdraad, een klein hondje dat blaft op commando en ook stopt op commando, de tuinslang, vaak in de tuin zijn en er van genieten... er zijn positieve oplossingen bij de vleet. Je kan een vreemde kat mettertijd conditioneren dat ie niet te dichtbij komt. Ze zijn niet dom. Mensen die hun katten achterlaten of dumpen mogen van mij een ferme boete krijgen. Ik heb daar geen compassie mee. Ik vind schrikdraad dus een ideale oplossing. Misschien zal ik ze zelf wel plaatsen om mijn oude kater bij te houden en de andere katten de toegang te ontzeggen. Maar een rioolbuis van 1,5m, hoe kom je er bij?
Christine.


Stieneke
Website Member
Posts :174

Website Member
2007-05-20 - 12:22:12 send message to Stieneke

Het was niet me bedoeling om het katten probleem aan te kaarten. Kennelijk onkomen we daar niet aan als je een vraag stelt over schrikdraad. Toch wil ik het daar wel bij houden. Wij hebben een koltec pakket gekocht waarbij wordt aangegeven dat het een compleet pakket is.Vond het zelf een beetje misleidend. Het pakket is wel compleet alleen komen er nog heel wat dingen bij die je moet aanschaffen. Aardpen(nen), isolatoren voor tegen een schutting, bliksembeveiliger. Zo wordt het een behoorlijke duren aanschaf bij mekaar.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-05-20 - 15:51:12 send message to mijnkaketoes.nl

Quote: Zo wordt het een behoorlijke duren aanschaf bij mekaar.



laat de buren meebetalen happy :)happy :)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-05-20 - 16:17:09 send message to ParkietenPeter

Ik snap sowieso niet waar mensen een probleem in zien.
Ja, er zijn wel eens vogels gesneuveld omdat naar vermeend katten op de voliere liggen te zonnen. Is bij mij ook al één keer voorgekomen.

Maar veel meer hoor je dat de vogels er sneller aan gewend zijn dat wij hier met z'n allen over discuzeuren.

Leven en laten leven.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-05-20 - 16:32:03 send message to Niltava

Mooi dat jij die ervaring hebt peter, hier is het geregeld drama. Maar goed ik zal wel overdrijven. Niet nestelende vogels omdat ze constant gestoord worden,onrustige nachten door jachtpartijen, doden, verminkingen sad :(. Nee hoor ik overdrijf. Hier spelen de vogels zelfs met katten...


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-05-20 - 17:02:11 send message to mijnkaketoes.nl

Ook zal het denken nog liggen aan de soort vogels. De katten zijn voor mijn kaketoes banger dan andersom.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2007-05-20 - 19:57:06 send message to paintim

Hallo Peter!
Hier is het altijd al een probleem geweest. Zoals
je waarschijnlijk weet fok ik kanaries. Er lopen hier veel katten los en liggen te loeren of ze een vogeltje kunnen verschalken. Soms zaten er bij wijze van spreken meer katten in de tuin en tegen het gaas dan ik kanaries had.Sinds ik schrikdraad had geplaatst om de voliere was dat minder. Op een gegeven moment sprongen ze van de grond direct tegen het gaas. Toen heb ik besloten
schrikdraad op de schutting te zetten en dubbel gaas op de voliere. Nu heb ik nergens meer last van.
Maar ja elke situatie is natuurlijk anders.
Vr.groeten van
Antoni


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2007-05-20 - 20:05:40 send message to paintim

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Garden Protector met 80 m draad,aardpen,isolatoren en
trafo voor Euro 49,50.
Vr.groeten van
Antoni



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 254 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede