Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Nieuw grasparkietje, wie kan mij helpen?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Nieuw grasparkietje, wie kan mij helpen??
Loesje
Website Member
Posts :43

Website Member
2007-05-17 - 23:05:09 send message to Loesje

Hoi,

Ik heb een grasparkietje van 2 jaar oud, een mannetje, maar hij is maar een beetje tam. Hij is wel sociaal (de meeste grasparkieten, toch?) . Kan ik een nieuw jong grasparkietje erbij doen? En als het dan een vrouwtje is, moet ik dan iets bijzonders doen om geen nestje te krijgen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want mij grasparkietje verveeld zich een beetje!!



theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-05-17 - 23:59:03 send message to theelepeltje

Grasparkieten zijn groepsdieren en kunnen dus goed samenleven maar ze kunnen wel eens kattekwaad uithalen. Ik zou er zeker een partner voor zoeken. Om een nestje te krijgen is niet veel nodig. Hang een parkieten nestblokje in de kooi met wat zaagsel erin, en als ze allebei broedrijp zijn zal het niet lang duren eer ze beginnen met broeden.


Marc10
Website Member
Posts :25

Website Member
2007-05-18 - 00:14:17 send message to Marc10

Ik zou er geen jong parkietje bijzetten want deze krijgt meteen een volwassen wat gestoorde eenzame man op haar dak. Een jonge parkiet is vrij weerloos itt een volwassen vrouwtje. Bij parkieten zijn de dames de baas maar dan moet ze wel volwassen en flink zijn.

Mijn ervaring is dat dat ook veel beter klikt op de lange termijn.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-05-18 - 01:00:29 send message to tonnl

Zo te lezen wil je juist geen nestje, dan kun je er heel goed een mannetje bijzetten. Parkietenmannen gaan bijna altijd prima met elkaar om. Een vogel van minimaal een maand of 5 zou het best passen lijkt mij.


Loesje
Website Member
Posts :43

Website Member
2007-05-18 - 09:27:47 send message to Loesje

Ik kan eigenlijk bijna alleen maar jonge mannetjes vinden, is dat ook goed volgens jullie?? Ik hoop het wel!! happy :) Ze krijgen wel een grote kooi dus in het begin zitten ze niet helemaal op elkaar gepropt.. :P


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2007-05-18 - 10:34:33 send message to Asura

Een mannetje erbij zetten is een hele goede keus! Mannetjes kunnen het meestal goed met elkaar vinden. En je hoeft ook niet bang te zijn dat er eentje eitjes gaat leggen wink ;)
2 jaar is nog niet zo oud, dus daar kan volgens mij best een jong mannetje bij nu.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-05-18 - 12:39:31 send message to tonnl

Ik zou het ook aandurven, een jong mannetje.
Bij poppen ligt het soms wat lastiger maar mannetjes zijn altijd al liever... happy :)happy :)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 119 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede