Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Eivoer Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Eivoer
mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-05-20 - 20:12:48

Wie weet hoe lang die emmers Orlux eivoer/pate goed blijven na opening. Mijn leverancier en de distribiteur spreken ekaar namelijk tegen

henk


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2007-05-20 - 22:11:26

Hallo Henk,

Iedereen adviseerd een voerbak gevuld met ei-voer, vruchtenpate en universeelvoer niet langer dan een dag in het vogelhok te zetten. Dus het antwoordt is een dag!

Deze voeders worden luchtdicht verpakt en er wordt gas toegevoegd om de boel te conserveren. Zodra de verpakking open is kunnen schimmels, bacterien en gisten zich gaan ontwikkelen. Dit gebeur al vrij snel.

Hedwig van der Horst (dierenarts stichting NOP) adviseerd deze produkten in de vriezer te bewaren. Als je ze in diepvrieszakken verpakt kun je ze in bevroren toestand aan je voer toevoegen. Dit is binnen 15 minuten ontdooid en makkelijk los te krijgen van elkaar. Dit is een optimale manier van conserveren. Probeer het wel in kleinere porties in te vriezen om te voorkomen dat er spocht in je verpakkingen komt (vochtdruppeltjes die de geur en smaak beinvloeden)


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2007-05-20 - 23:00:05

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik ga met betrekking tot eivoer gewoon uit van de houdbaarheidsdatum,die op de verpakking is gestempeld.
Ondanks allerlei verhalen,die ik in de loop van de tijd heb gelezen en gehoord van wie dan ook,
hebben de vogels er volgens mij nooit onder geleden.
Vriendelijke groeten van
Antoni


Martien Strijdveen
Website Member
Posts :195

Website Member
2007-05-21 - 09:24:35

Hallo Henk
ook de temperatuur zal daar een oorzaak van zijn,waar bewaar je het warm -koud
en hoe staat het in de winkel enz.
mijn idee koop als je niet te veel vogels hebt kleinere verpakking
mvg Martien


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2007-05-21 - 11:50:52

Uiteraard moet het advies,dat op de verpakking staat: KOEL en DROOG opslaan wel worden opgevolgd.
De verpakking moet tevens wel steeds goed worden afgesloten.
Vr.groeten van
Antoni


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-05-21 - 12:15:31

Hallo

Ik bewaar het inderdaad koel en droog. Nu ging ik ook uit van de houdbaarheidsverpakking op de emmer. Echter de winkel vertelde dat wanneer men de emmer opent het ongeveer nog een week goed is?
De tip van de vriezer ga ik denk ik maar opvolgen, lijkt me niet verleerd.

Bedankt allen voor het advies.

Henk


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2007-05-21 - 16:44:24

Hallo Henk!
Ik koop dikwijls mijn eivoer in emmers van 5 kg.
Dat wordt dan speciaal voor mij besteld en ik heb
daar nooit problemen mee gehad.
Voedingswaren in het algemeen zijn ook na opening
gewoon houdbaar tot de vermelde datum en dikwijls ook nog daarna,hoewel dan de kwaliteit wel achteruitgaat.
Als dat niet zo zou zijn,moet ik er nog een paar grote koelkasten bijkopen om alles wat in de provisiekamer staat op te slaan.
Het eivoer wat je koopt valt echt niet onder bederfelijke waar. Pas na bereiding met wat water
e.d. wordt het bederflijk en dan moet je het ook elke dag verversen. Bij warm weer kan het zuur worden en is verversen 2 a 3 maal per dag noodzakelijk.
Nat eivoer z.g. honing-pate echter hoeft niet te worden aangemaakt en verzuurt ook niet.
Geen moeilijkheden zoeken waar ze niet zijn is mijn motto. Je kan je in sommige dingen ook te veel verdiepen om tot de conclusie te komen:
Waar ben ik eigenlijk mee bezig? Terwijl ik met die zaak of zaken nooit problemen heb gehad.
Waarschijnlijk ligt de oorzaak bij het tegenwoordig "bewust eten". Iedereen wordt zo'n beetje gek gemaakt. Niet meer dan 1 eitje per week een poosje later mag dan weer elke dag een eitje,want het is toch niet zo ongezond. Zo kan ik voorbeelden ten over oplepelen.
Vr.groeten van
Antoni


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-05-21 - 16:54:23

Niet opnieuw invriezen van tal van zaken is ook zo'n overdreven fabeltje: op weg naar de supermarkt gebeurd niet anders dan dat.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 215 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede