Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > wat kan er zoals bij ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : wat kan er zoals bij ?
dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-05-21 - 13:13:21 send message to dun grijzeroodstaart

hallo ik heb een koppel valkparkieten in een zeer ruime voliere 2x2x2 , het koppel valkjes zit momenteel wel met een nestje jongen !

maar wat zou ik hierbij bij kunnen doen ?

graag de reacties en de soorten die er eventueel bij zouden kunnen ?

mvg

tim


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2007-05-21 - 14:23:18 send message to hoogervorst

Tim,

Plaats in ieder geval nooit roodruggen bij valken, want dit gaat niet goed en qua kwartels zou ik geen californische kuifkwartels nemen want die gaan later op stok dan de andere vogels en zodoende verstoren ze te veel.
Wat zou je bij de valken kunnen zetten:
Ik denk aan een koppel diamantduifjes of lachduiven, kakariki's
of neophema's en op de grond een kwartelsoort.
Maar dan zit je voliere ook wel vol hoor, want 2x2 is niet zo groot als je denkt.
Succes met de juiste keuze.
Groet Ronald


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-05-21 - 14:34:52 send message to dun grijzeroodstaart

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

hoi ronald bedankt voor je reacie ,

ik zoek zomaar 1 koppel erbij en mischien een koppeltje kwartels voor op de grond dus totaal 2 koppels erbij.
ik wil ze nog wel de ruimte geven dus niet gelijk de kooi volproppen .
en het liefst een vogel die nog wat leuk en mooi fluit , ik weet dat de kakarikie een leuke vogel is , maar is die niet te agressief tegenover de valken ?
als je wat leuks weet te zitten van een koppeltje kwartels of iets moois dan ben ik altijd geintereseerd wink ;) !
want op mp en hier vind ik meer grote parkieten en of papegaaien staan .

mvg

Tim,


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-05-21 - 15:49:17 send message to tonnl

quote
zeer ruime voliere 2x2x2

Zeer ruim? Hm... valkparkieten kunnen erg mooi vliegen, dat zal ze in zo'n kooi niet echt lukken. Ik zeg niet dat het klein is, maar bij zeer ruim denk ik aan wat lengte.


Guust
Website Member
Posts :74

Website Member
2007-05-21 - 16:30:43 send message to Guust

Ik heb vroeger inderdaad met succes Roodhoofd-Kakarikie bij m'n valkparkieten gehouden. Ook op 2x2x2 buitenvoliere, en 1,20x2x2 binnenvoliere. Hier konden ze dus eventuel wel weg van elkaar... Later heb ik de groote verdubbeld, maar ook grasparkieten erbij gezet.
Kakrikies zijn zalige vogels! Zeer acrobatisch, hangen ondersteboven aan dak en want-gaas,...
Ikzelf heb toen van beiden eieren gehad, maar de jongen werden steeds opgegeten. Dat was overigens met alle nesten zo! Ongedierte, zoveel was zeker, maar wat heb ik nooit geweten.
Volgens mij dus geweldige keuze wink ;)

ps: grasparkieten kan dus ook...
mvg,


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-05-21 - 17:07:16 send message to dun grijzeroodstaart

mmm ja de grote is natuurlijk niet net als vrij als in de natuur .
maar volgens mij word er meenig valkje kleiner gehouden !

maar goed even terug naar waar het over ging , ik zou dus gewoon graag een mooie en leuk koppeltje bij de valkje willen plaatsen met wat meer fluit gedrag en kleur , alhoewel ikzelf de goulds amadine,s ook heel mooi vind ,maar ze zullen wel niet mooi fluiten en niet geschikt zijn voor bij mij in de voliere .?!
als er nog meer ideeen zijn dan hoor ik dat graag , ondertussen zal ik eens gaan rond neuzen of er iets moois te koop word aangeboden .

mvg

tim


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2007-05-21 - 18:26:59 send message to lennard

je zou er mozambique sijzen bij kunnen zetten, kanaries die fluiten mooi en als je poen genoeg hebt wink ;) een koppel japanse nagtegalenhappy :), kakarikies kan ook, heb ik ook bij de valken gehad, en kwartels kunnen er ook bij.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-05-21 - 19:11:51 send message to dun grijzeroodstaart

oke ik ben al een beetje aan het neuzen , de soorten die jullie opnoemen had ik al zo,n beetje verwacht .
bedankt en als ik wat heb aangeschaft dan laat ik dat wel even weten.

mvg



hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2007-05-21 - 20:10:49 send message to hoogervorst

Tim,
Als je iets voor zang en kleur wil houden. neem dan een man alleen en dan is een jap. nachtegaal een uitstekende keuze.
Kijk voor kwartels is op aviornis of patrikwa om een geode keuze te maken.

Ronald


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-05-21 - 21:04:30 send message to theelepeltje

Ik heb Valken gehad met Grasparkieten, Swiftparkieten, Kakariki's, Bourkesparkieten, Catharina parkieten, Bergparkieten, tortelduiven, zebravinken dit ging allemaal goed.


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2007-05-22 - 12:21:51 send message to mreyder

Qua soorten kun er rustig bijzetten: grasparkieten, bourke, splendid, turquoisine, elegant, catharina,berg, princess, baraband. Echter: de voliere is voor die laatste 3 soorten veel te klein! Dat zijn soorten die een volierelengte van zeker 4 meter nodig hebben (en zelfs dat vind ik eigenlijk nog te klein). Maar de eerste 6 genoemde soorten kunnen naar mijn ervaring goed bij valken gehuisvest worden. Een kennis van me had kakariekies samen gehuisvest met valken en grasparkieten: beviel hem erg slecht. De Kakariekies waren erg agressief, verdreven de anderen uit de broedblokken en beten op de weinige jonge vogels van de andere soorten. Toen hij de Kakariekies verkocht, keerde de rust weder en had ie meteen veel meer jongen. Waarmee ik maar wil zeggen, dat het goed kan gaan (zie posts van de andere leden), maar niet goed hoeft te gaan.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-05-23 - 10:25:44 send message to dun grijzeroodstaart

thanks voor jullie adviesen , ik denk dat als de jonge valkjes zijn uitgevlogen ik een koppeltje catharina,s en diamantduifjes erbij zet .

gr

tim


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2007-05-23 - 12:01:02 send message to hoogervorst

Tim,
Goede keuze wel slim om te wachten tot de valken zijn uitgevlogen.
succes Ronald



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 167 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede