Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Hoe eieren schouwen! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Hoe eieren schouwen!
Hen
Website Member
Posts :55

Website Member
2007-06-01 - 22:00:45 send message to Hen

Mijn vraag is de volgende,hoe je een ei moet schouwen weet ik wel.Heb wat dat betreft genoeg ervaring met Neophema's gehad.Maar nu zit mijn Bonte Boer popje op 3 eitjes in een diep blok,nu wil ik volgende week gaan kijken of de eitjes bevrucht zijn,maar ze broed zo vast dat ik met geen mogelijkheid haar van de eieren afkrijg.Toen ik van de week ging kijken hoeveel eitjes ze had zag ik bij toeval de hoeveelheid,maar vanmorgen kreeg ik die kans niet meer.Het is niet zo dat ik bang ben om gebeten te worden,maar meer dat ik het heel erg verstoor,en er misschien eitjes kapot gaan.Hoe doen jullie dat?Ik zou graag wat advies willen krijgen,voor ik iets fout ga doen.

Henk


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-06-01 - 22:08:18 send message to dooren

Vogels komen vaak een klein kwartier na het voer geven (en als je weg bent) van het nest.

Probeer na het voeren even later binnen te lopen, de kans is dan aanwezig dat ze eraf is.
Gert


pennantrosella
Website Member
Posts :181

Website Member
2007-06-01 - 22:27:02 send message to pennantrosella

ik doe het meestal met een schouwlampje bij en rustige zittende pop, steek ik het lampje onder haar lijf en til ze een beetje op zodat ik net de eitjes kan schouwen, let wel op alleen bij een rustig zittende pop


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-06-02 - 10:09:49 send message to ParkietenPeter

Henk,

In jouw geval zou ik het helemaal niet doen.
Als de pop zo vast zit, zou ik haar niet storen.
Je loopt dan alleen maar risico dat het fout gaat.
Laat ze de broedcyclus maar afmaken, dan zie (of hoor) je vanzelf of het gelukt is en dan zie je wel verder.

wink ;) Peter


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2007-06-02 - 11:49:10 send message to kakatoe

Henk je kan de pop gewoon van het nest afhalen om de eieren teschouwen.
Maar pas wel op dat een pop en man wat zo vast op het nest zit wel naar jou kan uithalen.
De pop gaat er gewoon weer opzitten nadat je geschouwd hebt.


gr Jan


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-06-02 - 12:26:32 send message to denegon

Ik ben het met peter eens. Waarom schouwen?????
Zijn de eieren niet bevrucht dan kun je er niets aan doen en zijn ze wel bevrucht maak je der alleen maar zenuwachtig. (je pop)
ik zou zeggen gewoon hopen dat ze bevrucht zijn en goed luisteren of je hoort piepen als ze mmoeten uitkomen.
groetjes egon


afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2007-06-02 - 16:48:36 send message to afican parrot

Ik heb momenteel het zelfde voor bij mijn bruinkoppen. Pop kleeft op de eitjes. Ik weet alleen dat het er 3 zijn. Mijn raad: rustig hun broedcyclus laten afwerken.wink ;)


Hen
Website Member
Posts :55

Website Member
2007-06-02 - 21:21:49 send message to Hen

Bedankt voor jullie advies.
Eerlijk is eerlijk het is gewoon nieuwsgierigheid om te gaan kijken.En ik denk dan ook maar dat ik ze hun gang laat gaan en wacht het maar af.Maar kost het niet heel veel energie voor het popje om maar te blijven zitten op de eitjes en dan misschien helemaal voor niks.

Henk


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-06-04 - 17:10:33 send message to dun grijzeroodstaart

lekker laten zitten je hoor vanzelf piepen en zo niet eieren weg en dan hopen op een volgend legsel .
met dat kijken heb ik 3 eieren bij mijn grijze verpest , nee lekker met rust laten .



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 168 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede