Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > timor zebravink Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : timor zebravink
Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2007-06-15 - 18:34:18 send message to Daniel

Ik was benieuwd, hoe hou ik een timor en een normale zebravink uit elkaar en dan met name de poppen (bij mannen zijn de borst strepen een goede indicatie).


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-06-15 - 20:12:13 send message to Karel

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Bij poppen schijnen de verschillen mimiem te zijn:

http://www.efinch.com/species/timor.htm

Bij de mannen inderdaad wel goed zichtbaar....maar dat was je vraag niet happy :)




Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2007-06-15 - 20:16:20 send message to Daniel

Dank je Hans,


naar aanleiding van die site kwam de vraag ook op en zeker toen ik een man op marktplaats te koop zag waarbij de nek volledig gestreep was (en dus minimaal een hybride is). Dus ik hoopte dat misschien iemand hier me tips kon geven aangezien ik morgen 1-2 ga ophalen


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-06-15 - 20:21:06 send message to Karel

Heb je gelezen dat er wel verschil is in het geluid dat ze maken? Eerst even luisteren dus, voordat je ze koopt wink ;)
Succes!


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2007-06-15 - 20:43:53 send message to Daniel

dat dan vanavond niet naar bandjes luisteren razz :p.


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2007-06-16 - 13:09:19 send message to Richard V

er zijn gelukkig nog meer verschillen hoo'; op de foto die karel geplaatst heeft is al te zien dat de 'gewone'zebravink wat groter is dan de timor. Als we het hebben over tt kwaliteit zebravinken dat zijn timor zelfs ongeveer de helft van dat formaat...
Verder is de onderbuik van de timor gelig en bij een goede 'gewone' zebravink wit. Verder zijn er van de 'gewone' zebravink talloze mutatiesen mutaticombinaties, bij de timor is er alleen de 'wildkleur'. Bij een mutant dus geen twijfel.
Karel geeft terecht aan dat er een verschil zit in het geluid; datvan de timor klinkt veel hoger.
Last but not least; de snavel van de timor is in verhouding lang en puntig,bij de gewone meer kort en stomp.

Iets anders;je merkt dat ik de 'gewone' steeds tussen haakjes heb gezet; officieel is namelijk de timor de gewone soort,namelijk taeniopygia guttata en de 'gewone' soort (gewoon want veel algemener) is eigenlijk de ondersoort; taeniopygia guttata castonosis


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2007-06-16 - 15:35:38 send message to Daniel

Ik heb ze gehaald en ik heb geen seconde getwijfeld over zuiverheid. Prachtige vogels en idd het geluid is duidelijk hoger en wat sneller.
(voor een foto zie nieuwe aanwinst)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 302 bezoekers op de site, waarvan 10 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede