Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > ervaringen met vogels verzenden naar Duitsland
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



jeroen de roo
Website Member
Posts :78

Website Member
2007-06-18 - 09:58:01 send message to jeroen de roo

vervolg:

Het antwoord van Ronald is voor mij heel waardevol en een bron van informatie over hoe ik het nu verder aan moet pakken en ik zal hem ook nog een pb sturen om nog meer informatie te krijgen. En zo heb ik er ook nog een aantal via een pb gekregen.

Parkieten peter, van mij mag je dit topic sluiten, voordat hij verder gaat met een discussie, waar dit topic niet voor bedoeld is.

Iedereen bedankt voor zijn reactie. Ook J. Santegoeds, want je hebt natuurlijk wel gelijk, dat dit eigenlijk niet hoort op een forum/internet, maar het was voor mij de enige mogelijkheid om informatie te krijgen over deze specifieke persoon. En niet over het verzenden van vogels naar Duitsland.

Met vriendelijke groeten Jeroen de Roo


J. Santegoeds
Website Member
Posts :214

Website Member
2007-06-18 - 11:01:58 send message to J. Santegoeds

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo Jeroen,

Gelukkig heb je je informatie waarnaar je op zoek was en nóg meer geluk is het dan te horen dat deze persoon blijkbaar eerlijk is in z'n "handelen".
Maar, wat zegt een waarde oordeel van een andere onbekende over een persoon, die jij niet kent?
Sterker nog misschien kent degene die je een antwoord hier op dit forum geeft hem óók wel niet, weet jij veel.....

Internet is een sterk medium, maar heeft z'n eigen spelregels.
Ik ken jou niet en jij kent mij niet, wat doet een mening van mij er dan éigenlijk toe?
Zelfs mensen met een Nickname geven hier een mening over....
Wat voor waarde hecht je in dit geval aan de mening van een onbekende, (want; Nickname)?

Nu heeft Peter, gelukkig, de persoonsgegevens gewist, anders was dat hier tot in de lengte van dagen voor iedereen zichtbaar te lezen geweest.
Als voorbeeld; ik heb járen geleden eens op een site van iemand enkele vogels te koop aangeboden.
Ook na herhaaldelijk vragen van mijn kant om deze te verwijderen, staan die er nog steeds op bij hem.
Ik wordt nog steeds geconfronteerd met mensen die deze vogels willen kopen, dáár wordt je niet vrolijk van.

Wat ik hiermee wil zeggen; ben terughoudend met persoonsinformatie.

En Peter; natuurlijk kun je niet direct overal op ingrijpen, goed van je dat je dit zó hebt opgelost!

Groeten, J. Santegoeds


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2007-06-18 - 11:48:06 send message to tropic

jeroen,

Als je dit zelf ook kon bedenken, waarom dan je vraag?
Als je in een winkel of waar dan ook iets koopt, moet je toch eerst betalen alvorens je het meekrijgt. Ik zie echt het probleem van je vraagstelling niet in. Stel dat er hier nu nog 50 goede en 10 slechte reakties komen over die man. Is hij dan voor jou betrouwbaar of niet?
Als je gewoon je vogels verkoopt, en als ze afgehaald worden, worden ze betaald, is er voor niemand een probleem, en dan hoef je dit soort vragen niet te stellen.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2007-06-18 - 16:57:07 send message to paintim

Even wat rondvragen op een forum van vogelvrienden moet toch wel kunnen.
Daar is het forum bij uitstek geschikt voor.
Om iets te weten te komen schakelen bedrijven een
informatiebureau in.
Jeroen schakelt dus het forum in. Prima zou ik zeggen.
Het waarde oordeel van de antwoorden moet de
vraagsteller dan natuurlijk wel zelf bepalen.

Vr.groeten van
Antoni


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-06-18 - 19:15:25 send message to ParkietenPeter

Het is zeker ook niet verkeerd om te informeren vóór je het schip ingaat.
Voor een volgende keer zou eht dan goed zijn om de informatie algemeen te houden en aan te geven dat je graag via persoonlijk bericht een en ander wilt toelichten.

Zo kun je toch aan je "bedrijfsinfo" komen en wordt niemands privacy geschonden.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2007-06-19 - 16:12:01 send message to paintim

Hallo Peter!

Eigenlijk interesseert Privacy me niet zo erg.
Allerlei geteisem loopt vrij rond omdat ze worden beschermd door de z.g.Privacy-regels.
Het grootste deel van de bevolking heeft daar blijkens diverse enquetes toch wel grote moeite mee.
Toch kan ik me in jouw antwoord goed vinden.
Vr.groeten van
Antoni


J. Santegoeds
Website Member
Posts :214

Website Member
2007-06-19 - 17:01:29 send message to J. Santegoeds

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo Paintim, (Nickname....Privacy....???)

Maar goed Paintim;
quote
Eigenlijk interesseert Privacy me niet zo erg. Allerlei geteisem loopt vrij rond omdat ze worden beschermd door de z.g.Privacy-regels.
Het grootste deel van de bevolking heeft daar blijkens diverse enquetes toch wel grote moeite mee.

Rare wending neemt dit onderwerp nu, zéker als het komt van iemand die (vanwege privacy?) gekozen heeft voor het reageren via een Nickname...laugh :D

Groeten, J. Santegoeds





blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2007-06-19 - 17:31:44 send message to blg

Als je in de leden lijst kijkt hebben de meesten een nickname/gebruikersnaam.

Die mogelijkheid wordt je hier geboden.

Anders wordt het als je in je profiel onjuiste gegevens invult, maar dat kan hier ook en is dus hier op vogelarena toegestaan.

Overzicht paintim

Gebruikersnaam : paintim
Echte naam : Antoni Hopmann
Woonplaats : Rotterdam
Provincie : Zuid-Holland
Land : Netherlands - Nederland
Website: ANTONIHopmann.artolive.nl

Lid sinds : 2006-01-10
Laatste login : 2007-06-19




ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-06-19 - 19:00:18 send message to ParkietenPeter

Toch is dít nu ook weer niet de bedoeling.
Gewoon achterwege laten en ON-Topic blijven.
Is er niets meer toe te voegen, dan hoeven er geen zinloze discussies van gemaakt te worden.

ParkietenPeter


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-06-19 - 19:53:59 send message to pietparkiet 10

maar gelijk heeft blg wel als je verder kijk ???


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2007-06-19 - 20:45:30 send message to paintim

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Santegoeds!
Wat B.Lomans schrijft had jij toch ook wel uit kunnen vinden? Zo moeilijk is dat toch niet? Gewoon Paintim aanklikken!
Je weet heel goed,dat mijn z.g.nickname niets voorstelt. Eenieder mag weten,wat mijn echte naam is,waar ik woon en welk beroep ik heb.Op anderere sites is er meestal nog een foto'tje bij.
Ik hoef me niet te verstoppen achter allerlei
smoezen en weet na zo'n ca.45 jaar kanaries fokken,zowel kleur als zang gewoon iets van kanaries af.
Je mag gerust op mijn web-site kijken.
Zoals altijd krijg je mijn berichten met
mijn echte naam ondertekend.
Ik heb gewoon maar erg weinig te verbergen.
Vriendelijke groeten van
Antoni


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-06-19 - 21:11:00 send message to molineti

Je kan ook gewoon een goede reden hebben voor een nicknamehappy :)

In mijn geval B.V:ik woon in het buiten gebied van een klein dorp,en heb behoorlijk wat vogels (inieder geval overdag)buiten gehuisvest.

Ik ben de enigste met mijn achternaam in het betreffende dorp,Het lijkt Mij daarom niet echt moeilijk voor kwaadwillende om achter mijn adres te komen als ik mijn naam en woonplaats op het forum bekend zou maken.

Dus de nickname is puur daarvoor.

Ik wil niet denegrerend over komen;maar als ik b.v jansen zou heten en op een flat in amsterdam zou wonen en vogels kweekte zou ik ook geen problemen hebben om al mijn gegevens hier neer te zetten.

Groeten Rene

P.S on topic;Ik vind het dus ook niet passend als mensen met naam en woonplaats op een forum of advertentie site door andere geplaatst worden


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2007-06-19 - 21:36:46 send message to blg

P.S on topic;Ik vind het dus ook niet passend als mensen met naam en woonplaats op een forum of advertentie site door andere geplaatst worden

Helemaal mee eens, je kunt altijd de betreffende persoon om referenties vragen, ze zullen er alle begrip voor hebben.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2007-06-19 - 21:45:41 send message to paintim

Molineti!
Ik woon ook in een buitengebied. Ook niet in een flat.
Ik ben de enige met mijn eigen naam.
Mijn vogels zitten ook buiten.
Wat is je probleem? Je ziet het. Je bezit echt geen uitzonderingspositie.Laat je niet manoevreren.Gewoon recht door zee en normale mensen zullen je echt niet lastig vallen.
Juist door je te verstoppen, breng je anderen op een verkeerd spoor.
Ik wens je het allerbeste!
Vr.groeten van
Antoni


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-06-19 - 22:10:07 send message to Niltava

Een beetje inlevingsgevoel zou mooi zijn antoni.
Je kent de situatie niet van molineti, er zit nogal een verschil in de vogels die jij en hij houden.
Maakt in elk geval voor het gespuis wel veel uit!

Wat maakt het nu uit hoe je hier genoemd wordt, we kennen elkaar hier door de de naam die op het scherm staat en door wat men laat zien.
Nickname of echte naam, alleen door wat je hier laat zien ben je enigzins bekend.


On topic ben het het met santegoeds eens.
Dit is denk ik ook geen goed medium om objectief te verwachten. Immers "vriendjes"/handlangers kunnen hier heel positief reageren. Wat is onze bijdrage waard?
Idem bij de andere antwoorden. Je kijkt toch wie reageert en gaat na hoe die in het verleden "in de hobby" staat.

Lijkt mij tijd om dit topic te sluiten




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 123 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede