Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > PVC broedblokken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : PVC broedblokken
HermanH
Website Member
Posts :121

Website Member
2007-06-29 - 21:24:33 send message to HermanH

happy :)Zijn er mensen die ervaring hebben met PVC broedblokken.
Wat zijn de voor- en nadelen??
razz :p


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-06-29 - 21:33:57 send message to wiechmann

ik heb alleen maar goede ervaring met pvc voor ara's


HermanH
Website Member
Posts :121

Website Member
2007-06-29 - 21:35:53 send message to HermanH

sad :(happy :)Het gaat bij mij trouwens om grote parkieten (halsbanden en Rosella`s)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-06-29 - 22:21:49 send message to Karel

Gewoon uit belangstelling: hoe zit het met de invliegopening? Zijn de randen niet te scherp bij pvc?


stro
Website Member
Posts :8

Website Member
2007-06-29 - 22:27:39 send message to stro

Goede ervaring bij Jendaya. Scherpe randen kun je gewoon een beetje rond schuren.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-06-29 - 22:31:25 send message to wiechmann

ik koop de blokken bij paul geurtz en die hebben geen scherpe randen die worden netjes afgewerkt .

ik moet niet te veel reklame maken voor hem anders moet ik nog langer wachten op mijn blokken .hihihihappy :)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-06-29 - 23:23:31 send message to Karel

Nogmaals uit belangstelling: Hebben die blokken wel houten bodems ivm het vochtgehalte?


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-06-30 - 00:20:04 send message to tonnl

Ook de ventialtie zal je goed in de gaten moeten houden lijkt me, zal erg snel kunnen gaan broeien (niet te verwarren met broeden). happy :)


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-06-30 - 01:27:52 send message to molineti

Tis maar een meninghappy :)

Lijkt mij helemaal niks,het is koud dood materiaal(gevoelsmatige omschrijving)en de vogels kunnen er niks mee!!

Ik vindt ze ook verschrikkelijk om te zien.

Dit vindt ik overigens ook van(houten) blokken die geheel voorzien worden van ijzer of aluminium strippen of hoeklijnen.

Lijkt mij behoorlijk frustreerend voor de vogels en niet kweek bevorderend:Ze willen hun huis verbouwen(naar hun zin)maar kunnen dit niet door de aard van het materiaal of door de srips of hoeklijnen.

p.s Ik weetB.V al 10 jaar dat kakatoes de hele bovenkant van de broedblokken verwijderen,maar maak toch ieder jaar weer broedblokken met een bovenkant erin.

Ze hebben al zo weinig te doen,als wij hun het inorde brengen van hun huis ook nog gaan ontnemen blijft er in mijn ogen bitter weinig over.

Groeten Rene


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-06-30 - 08:35:05 send message to wiechmann

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ook mijn ara.s slopen de bovenkant van het pvc blok er af dit is net als de bodum van hout en als ze niets te doen hebben dan hang je er wat meer takken in dan kunnen ze daar hun knaaglust op uit leven

als ik een koppel ara's in hun voilere doe dan hebben ze de keus tussen een hout en pvc blok en 9 van de 10 kiezen voor het pvc blok.

heb je daar een verklaring voor rene happy :)


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-06-30 - 12:16:06 send message to denegon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
ik moet niet te veel reklame maken voor hem anders moet ik nog langer wachten op mijn blokken .hihihi


jij hoeft geen reclame te maken voor hem dat doen zijn produkten wel. hij is niet goedkoop maar hij maakt wel vakwerk. ik heb wat schuiflades van hem echt heel mooi.

en wat de blokken betreft ik vind het maar 1 nadeel hebben. bij warm weer wordt het blok heel snel vochtig. maar dit is goed op te lossen door extra houtsnippers. verder goede blokken.
ik ben wel terug gegaan naar houte blokken zodat de vogels ze zelf kunnen aanpassen. (spelen)
hout is niet zo schadelijk voor de vogels en PVC lijkt me minder goed voor ze.

groetjes egon


HermanH
Website Member
Posts :121

Website Member
2007-06-30 - 12:46:38 send message to HermanH

happy :)Ik heb nu dan ook mooie natuurstam broedblokken.
maar ik heb 1 probleem...........muizen.
En nu had ik het idee dat ze op bv pvc of betonplex geen grip kunnen krijgen en dus mijn jonkies/eieren met rust laten of heb ik dat volgens jullie helemaal mis??
En kom nu niet met verhalen over gif etcetc want daar heb ik niks aan.razz :p


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-06-30 - 16:32:17 send message to denegon

hoi herman als je je blokken van betonplex maakt dan kun je de bodem ook maken van multiplex en dan kan het vocht gewoon weg. (dit trekt in de bodem.) de muizen hebben geen grip en de vogels slopen het betonplex toch wel. heb je meteen een ander alternatief voor je PVC blok.
groetjes egon


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2013-02-17 - 19:00:58 send message to denegon

Even reageren op een oud topic.
ik ga voor mijn koppels pruimekoppen en bonte boertjes PVC blokken proberen.
Ik al er ook een houte blok bij hangen dan kan ik kijken wat e elf kiezen>
groetjes egon> Ze zijn ook bij geurts besteld.
hopelijk zijn ze over @ weken klaar dan kunnen ze begin maart in de voliere en kan het kweken beginnen.

Als bodembedekking gebruik ik zaagsel hennepvezel en 10 cm lange wilgentakjes.ik prop het blok helemaal vol dan kunnen ze zelf graven tot de diepte die e willen.
groetjes egon


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2013-02-17 - 19:21:33 send message to P.Rooth

Hallo

Mochten ze grip krijgen op pvc ben ik bang dat indien ze deze splinters opeten voor een doorboorde krop , ga je naar een 'dierenarts 'die een beetje met vogelziektes op de hoogte is denkt men snel aan kliermaagdeletatiesyndroom ( als ik dit goed geschreven heb ) onze vriendin had kleine geelkuiven en daar hing een kunststof touw in wat gesloopt werd en 1 vogel heette kliermaagdeletatiesyndroom te hebben en werd bij die dierenarts gelaten en na een jaar stierf dat beestje waarop sectie verricht werd bleek er een stuk plastictouw door de kliermaag gegaan was .

Betonplex heb ik ook vele jaren gebruikt tot een stel Grijze roodstaarten d'r blok sloopten en de jongen doodgingen die ik onderzocht heb en ook die hadden betonplexsplinters door de kroppen en niet zo weinig ook .

Dus jullie zullen begrijpen dat ik geen pvc of betonplex meer aanprijs als broedblok materiaal

Paul


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2013-02-17 - 20:13:14 send message to denegon

oke goed om ervaringen te horen.
ik zal dus veel knaag materiaal erbij moeten hangen zodat ze niet knagen aan het blok maar aan de aangeboden takken.

thnx voor de aanvullende info.

betonplex gebruik ik oom niet meer het is nu multiplex van 15 mm maar de bonte boertjes eten er elke 6 maanden een op.
groetjes egon



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 173 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede