Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > PVC broedblokken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2013-02-20 - 12:28:56 send message to medaar

ken niks van parkieten kweek: maar pvc wel .
in plastiek, geen adem in .
wanneer je 42 jaar plastieken (pvc) rolluiken hebt gemaakt : zeker meer dan 1 miljoen meter kapot gezaagd. oo als mooie rolluik .
best is puur natuur , een oude boomstam en jaar nadien een andere .


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2013-02-20 - 13:22:57 send message to gerrit1950

ken iemand die PVC gebruikt, maar die helemaal volgebouwd rondom rond met schorsschroten. Hijzelf zegt dat het voor - en nadelen heeft. Voor bepaalde soorten (amazones) lukt dit goed voor andere minder (grijze roodstaarten)


bakeliet
Website Member
Posts :131

Website Member
2013-02-20 - 17:27:27 send message to bakeliet

Als er jongen in de pvc blokken liggen, krijg je dan geen condens in de blokken? Heb ik soms zelfs in de houten blokken en pvc neemt geen vocht op.
groetjes Herman


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2013-02-20 - 18:37:19 send message to medaar

doe maar : kweek je parkieten in een visbokaal.
zinloos, zinloos .


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2013-02-20 - 18:47:10 send message to denegon

je kunt pas beoordelen of het wat is als je het onderzocht hebt. dit door een aantal positieve of negative ervaringen op te lijnt en hier een conclusie uit te trekken. de andere manier om te kijken of het wat is dat is het emperisch bepalen. dit betekent in de praktijk uitvinden en dat ga ik doen ik ga het proberen. en is het niets dan horen jullie het in de herfst na de kweek. ook als ik er goede ervaringen mee heb zal ik het vermelden.
groetjes egon


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2013-02-20 - 19:02:27 send message to P.Rooth

Pvc zal best kunnen voor de soorten die niet slopen met ventilatieopeningen kan je iets doen aan de condens

Helemaal "idioot" zou je het kunnen noemen wanneer er een stalen afvalemmer gebruikt wordt voor Ara's b.v maar doen ze het daarin is het voor dat stel ideaal


Paul


Patrick
Website Member
Posts :80

Website Member
2013-02-20 - 21:50:55 send message to Patrick

Rooth, je ziet in mijn ogen teveel beren op de weg aangaande de pvc broedblokken. Ze knagen er nauwelijks iets af. Esthetisch zie ik liever een houten blok of natuurstam, maar ik vind een pvc blok ideaal.ze gaan niet of nauwelijks kapot, makelijk en eenvoudig te reinigen/ontsmetten, voor het knagen gooi je gewoon een extra bos wilgentakken in de voliere/kooi. En wat is het probleem met condens? dit treed pas echt op als er wat jongen in liggen van een paar weken. Ze gaan er niet dood aan en zijn alleen een beetje smerig na het uitvliegen. na een weekje is dit ook weg.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2013-02-20 - 22:43:24 send message to dooren

Voor lori's zijn pvc blokken af te raden.
Door de vele dunne ontlasting van jonge lori's zijn deze naar mijn mening niet geschikt.
Gert


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2013-02-21 - 12:58:48 send message to P.Rooth

Hallo Patrick

Dat 'nauwelijks ' aan zo'n blok geknaagd zal worden wil niet zeggen dat datgene wat eraf geknaagd wordt niet opgevreten wordt en interne schade veroorzaakt , een ieder moet zelf weten welk broedblok verstrekt wordt .

Heb zelfs bij iemand gezien die een oude melkbus omgetoverd had tot broedgelegenheid en die werd door ontbreken van een natuurblok bezet door een kaketoe Alba .

Ik zie liever beren op de weg dan 1 in mijn voliere laugh :D

Ben gewoon voorzichtig geworden door de ervareingen die ik in het korte tijdje ( 40 jaar )dat ik vogels houd opgedaan heb

Paul


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2013-03-24 - 21:11:55 send message to denegon

hoi allemaal.

Ik heb de blokken binnen. hier de foto's van de blokken.
na de kweek van de pruimekoppen dan gaan de blokken in de kooien bij de bonte boertjes. de kooien worden dan ook weer anders gezet. er zijn een aantal vogels wer en al de vogels krijgen een leuk vluchtje.

foto 1 de binnen kant




foto 2 het blok met schuif en invlieg gat.
ik ga kijken wat ze er van vinden.
groetjes egon


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-03-24 - 23:53:08 send message to Karel

Die zien er gelikt uit, Egon. Succes en houd ons svp op de hoogte van je bevindingen.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 148 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede