Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Camera’s geďnstalleerd, Legsel mislukt Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Camera’s geďnstalleerd, Legsel mislukt
Araproject
Website Member
Posts :106

Website Member
2007-07-02 - 12:02:08 send message to Araproject

Sinds 30 juni genieten de geelvleugel ara’s camera bewaking. De ara’s, hun nestboom en omgeving worden door verschillende camera’s dag en nacht in de gaten gehouden en de beelden vastgelegd.

Deze maatregel werd noodzakelijk nadat in voorgaande jaren alle jongen systematisch werden gestolen. Ook dit jaar zijn er 3 mannen met een ladder voor het nest betrapt. Later zijn er sporen van een ingegraven ladder aan de voet van de boom gevonden.

Door deze regelmatige verstoringen zijn de ara’s dit jaar pas laat gaan broeden. Waardoor het nest flink te lijden heeft gehad onder het koude en vooral natte weer van de laatste weken. Bij een nest inspectie vandaag moesten we helaas constateren dat de eieren onderkoeld zijn geraakt en de embryo’s in een vroeg stadium van hun ontwikkeling zijn komen te overlijden.

Het broedseizoen voor dit jaar zit er voor de ara’s op. Hopelijk kunnen zij volgend jaar dankzij de camera bewaking ongestoord hun gang gaan en zullen eindelijk na minstens 18 jaar weer jongen ara’s uitvliegen in het wild in Nederland.

Graag willen wij ook via deze weg de mensen bedanken die zo gul gedoneerd hebben voor de camera bewaking. Zonder jullie hadden wij dit niet voor elkaar gekregen.

Foto's hier: http://www.papegaai-ara.nl/2007/07/02/cameras-geinstalleerd-legsel-mislukt/


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2007-07-02 - 16:24:07 send message to Picolet

Wat ik me nu afvraag wat nu de waarde is van dit project.

Horen er ara's in Nederland rond te vliegen in de vrije natuur?

Al zouden ze kweken, moeten we dan vogels gaan bijplaatsen om bloedverversing in het bestand te krijgen om inteelt te voorkomen bij de jonge vogels?

Wellicht is er al sprake van inteelt bij deze vogels.

Al met al naar mijn mening een project waar ik niet warm voor loop. Er zijn genoeg inheemse vogels die extra aandacht nodig hebben om te blijven bestaan in Nederland.

Gewoon vangen de ara's en in een goede opvang plaatsen lijkt mij de beste oplossing, vangen kan helaas niet door een liefhebber omdat het lijst 1 vogels zijn en er papieren bijhoren.

Ik vind het persoonlijk geen probleem dat er geen jongen op stok komen.

Groeten Ruud



Araproject
Website Member
Posts :106

Website Member
2007-07-02 - 17:41:31 send message to Araproject

Gevangenschap = domesticatie
Stadspapegaaien = evolutie

Als deze groep Geelvleugel ara’s ooit uitgroeit tot meer dan tien is het plan ze in Midden-Amerika uit te zetten. Gewend aan een urbane leefomgeving krijgen ze dan de kans een nieuwe habitat te bezetten en zich aan te passen aan de veranderde omstandigheden.

Net zoals in Medellin Colombia: http://www.papegaai-ara.nl/2007/04/18/ara%e2%80%99s-vliegen-over-medellin-colombia/

Er zijn verschillende manieren om het inteelt probleem aan te pakken.

Wij leren heel veel over het gedrag van ara's en hun aanpassingsvermogen. Lessen die gebruikt worden om papegaaiensoorten voor uitsterven te behoeden.

Daarbij zijn de ara’s gewoon in eigendom. Het wegnemen is diefstal.

Je opmerking over een opvang kan ik niet plaatsen. Honderden euro’s uitgeven om een stel papegaaien in gevangenschap in leven te houden terwijl ze dat heel goed zelf kunnen?

Groet,

Roelant
(Het is niet toegestaan een paginalink, niet ter zake doende, in de voetnoot op te nemen)


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-07-02 - 17:52:02 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Er zijn verschillende manieren om het inteelt probleem aan te pakken.



Zou Jij hier iets meer over kunnen vertellen?

Het Lijkt Mij inieder geval een behoorlijk probleem?


Is herintroductie wel mogelijk? Ik bedoel dan in de praktijk,en niet wat men graag zou zien of willenhappy :)

Groeten Rene

P.S De advertenties op Je site snap ik dan weer niet,of werkt dit anders?

Papagaaienspeciaalzaak?
Boek over mutaties en transmutaties?

In mijn ogen niet te rijmensad :(



Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-07-02 - 18:06:07 send message to Niltava

quote
Gevangenschap = domesticatie
Stadspapegaaien = evolutie

??? Zou mijn diploma biologie maar weer inleveren als ik jou was.

quote
Als deze groep Geelvleugel ara’s ooit uitgroeit tot meer dan tien is het plan ze in Midden-Amerika uit te zetten. Gewend aan een urbane leefomgeving krijgen ze dan de kans een nieuwe habitat te bezetten en zich aan te passen aan de veranderde omstandigheden.

Ze moeten daar dan uitgezet worden in de stad?? Uhh, waarom dan niet meteen??

Dit is gewoon een leuk speeltje.
Als bioloog kun je dit gewoon niet menen om serieus te nemen.

quote
...eindelijk na minstens 18 jaar weer jongen ara’s uitvliegen in het wild in Nederland.
Zonde van al die jaren dat ze dus bij een kweker of in een re-introductieprogramma hadden kunnen zitten.
Zoals gezegd gewoon een speeltje. Jammer dat dat in de naam van de wetenschap gebeurt.


Araproject
Website Member
Posts :106

Website Member
2007-07-02 - 18:47:40 send message to Araproject

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

We hebben contacten met kwekers van geelvleugel ara’s. Zij hebben de vogels ook vrijvliegen. Daarmee kunnen we vogels uitwisselen. Daarnaast kunnen ook jongen en eieren worden uitgewisseld.

Voor wetenschappelijke doelen kunnen vergunningen voor dit soort operaties worden verleend.

De aanzienlijke kosten voor de site worden ten dele gedragen door de advertenties.

Het is bij een introductie belangrijk om te beginnen met een zo groot mogelijk populatie. Met een enkel stelletje heeft de introductie weinig kans van slagen.

Ik meen het serieus. We zijn bezig met het opzetten van verschillende stadspapegaaienprojecten in Zuid-Amerika. Is niet vandaag geregeld maar gaat gebeuren.

Bovendien zie ik niet waarom ik geen speeltje zou mogen…





mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-07-02 - 19:01:28 send message to mijnkaketoes.nl

Tegen de donateurs zou ik zeggen, fijn dat u acties voor het behoud van vogels steunt. Maar wellicht beter om dit te geven aan initiatieven in het land van herkomst. Het belang om hier deze soorten ara's los te laten vliegen snap ik nog steeds niet. Hoop niet dat er straks een bioloog komt die als speeltje het los laten van olifanten op zich neemt. Mijn fundering is hier helaas niet tegen bestand.



Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-07-02 - 19:02:05 send message to Niltava

quote
Bovendien zie ik niet waarom in geen speeltje zou mogen…

Zeg dat dan en doe niet alsof het wetenschappelijk is. Is dan wel weer faunavervalsing = verboden

quote
Voor wetenschappelijke doelen kunnen vergunningen voor dit soort operaties worden verleend.
Tuurlijk = pr, hoeft men niet moeilijk te doen over houtkap buiten de stad.

quote
De aanzienlijke kosten voor de site worden ten dele gedragen door de advertenties.

Op zoek dus naar een nieuwe provider, kan je de eigenaar van vogelarena aanbevelen. = niet duur.

quote
We hebben contacten met kwekers van geelvleugel ara’s. Zij hebben de vogels ook vrijvliegen. Daarmee kunnen we vogels uitwisselen. Daarnaast kunnen ook jongen en eieren worden uitgewisseld.
uhh, na 18 jaar?? Een zeer succesvol project! In een grote kooi kan men de wel resultaten behalen(vraag maar enkele kwekers hier) en volop natuurlijk gedrag laten verkrijgen.


quote
Het is bij een introductie belangrijk om te beginnen met een zo groot mogelijk populatie. Met een enkel stelletje heeft de introductie weinig kans van slagen
Helemaal als een stelletje in 18 jaar niet opbrengt. Dus jongen kweken zoals de kwekers hier doen(zonder handopfok) en dan als jong zijnde in een vluchtkooi aldaar laten uitwennen en je hebt 10 x sneller resultaat dan nu. Vergelijk de inzet van de vogelbescherming alhier met de ooievaars.

En dus...
quote
Bovendien zie ik niet waarom in geen speeltje zou mogen…


Bedankt voor de bevestiging.







molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-07-02 - 19:17:25 send message to molineti

quote
Daarnaast kunnen ook jongen en eieren worden uitgewisseld.



En hiermee dan ook de uitwisseling van eventuele ziektessad :(

quote
De aanzienlijke kosten voor de site worden ten dele gedragen door de advertenties.



ook hier heeft men zo te lezen principes zo lang de portemonee het toe laat .

Is Mij iniedergeval het tot vervelens toe linken duidelijkwink ;)


ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2007-07-02 - 19:36:20 send message to ROCIO

Ben benieuwt hoe veel nederlandse kwekers hun Geelvleugels los hebben vliegen om zo te kweken schijn nu toch iets gemist te hebben en dan is het in 18 jaar verdomt weinig resultaat geboekt erg jammer


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2007-07-02 - 20:22:21 send message to rajar

Hallo

Hoe komen jullie aan die ara s ????????
Ze waren van de manege tegenover Kraantje lek in Overveen.


M.v.g. Rob


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2007-07-02 - 20:57:39 send message to meyer

Deze vogels horen hier niet in de natuur thuis dit gaat altijd ten kosten van iets anders.

quote
Je opmerking over een opvang kan ik niet plaatsen. Honderden euro’s uitgeven om een stel papegaaien in gevangenschap in leven te houden terwijl ze dat heel goed zelf kunnen?


Jij weet net zo goed als een ieder dat deze vogels worden bijgevoerd omdat er in ons landje niet het goede voedsel voor deze vogels te vinden is, dus laten we het maar niet over de kosten hebben.


Groeten Meyerwink ;)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-07-02 - 21:02:32 send message to Karel

quote
Daarbij zijn de ara’s gewoon in eigendom. Het wegnemen is diefstal.



shocked 8O

Hebben we hier in het verleden al niet eens over gediscussieerd? Toen bleek dat juridisch onjuist te zijn. Is er inmiddels iets in de wet veranderd?


Guust
Website Member
Posts :74

Website Member
2007-07-02 - 22:17:09 send message to Guust

Ik ben voorstander van het importverbod, en daarom ook tegenstander van dit project.

Wanneer ditzelfde project wordt opgezet voor bv de Smelleken of Slechtvalk, Rode of Zwarte Wouw, sta ik er voor 200% achter.
Ook wanneer zo'n project voor Ara's wordt opgezet in het land van herkomst (natuurlijke habitat) weer 200% akkoord... wink ;)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-07-02 - 22:38:52 send message to tonnl

quote
Graag willen wij ook via deze weg de mensen bedanken die zo gul gedoneerd hebben
quote
Bovendien zie ik niet waarom ik geen speeltje zou mogen…

Zeg je dat ook tegen de donateurs? Geef me geld voor mijn speeltje?

Als o.a. jullie die beesten met rust gelaten hadden, waren er misschien al meerdere jongen geboren.
De vraag over het eigendom vind ik ook interessant, zijn de ara's nog steeds van de erven van Goof?


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2007-07-02 - 23:42:51 send message to Pionara.nl

Waar gaan jullie al die fruitbomen plaatsen en de palmbomen. Waar komt de klei/leem muur te staan?




Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 199 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede