Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > bastaarden 3-kleuren pap.amd. x forbes pap.amd.? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : bastaarden 3-kleuren pap.amd. x forbes pap.amd.?
Tsjoender
Website Member
Posts :8

Website Member
2007-07-05 - 09:40:38 send message to Tsjoender

Beste mensen,

Ik heb een koppel 3 kleuren in de voliere zitten en daarnaast een alleenstaande man van de forbes (pop is helaas doogegaan).

Nu hebben de 3 kleuren een nest gemaakt en voor zover ik kon zien goed aan elkaar gekoppeld.

Gister ging in de voliere in en wat blijkt.... de forbes man kwam uit het broedblok zetten en de eieren waren warm, onbeschadigd én bevrucht.
Kan het zijn dat de forbes man de dader daarvan is? De 3 kleur pop broed ook overigens dus het is niet zo dat het nest in de steek is gelaten.

Iemand ervaring met deze kruising (het blijft een vermoeden hoor, zeker weten doe ik pas als de jongen zijn uitgevlogen). En hoe de jongen eruit zullen gaan zien?

Wordt vervolgd......





pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-07-05 - 11:41:20 send message to pietparkiet 10

Dit bericht is 1 keer gewijzigd



tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-07-05 - 12:16:46 send message to tonnl

Weer zo'n nuttige bijdrage van vriend parkiet, de zuiger. Wat is je bedoeling hiermee?

Diverse soorten papaegaaiamadines zijn zodanig verwant dat kruisingen vaak voorkomen. Of je dat moet willen is geheel aan jou, maar ik zou zelf de losse man weghalen en proberen één soort te kweken. Je hebt niets aan bastaarden van deze soorten.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-07-05 - 12:35:43 send message to pietparkiet 10

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

user wiped their message


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-07-05 - 13:16:12 send message to Niltava

Omdat anderen met de gevolgen zitten van het rommelen van sommigen.

Ik ben tegen kruisingen, al zijn er sommige mensen die er relatief goed mee omgaan.
Daar vallen wat mij betreft de kruisingen van papegaaiamedines niet onder.

Deze kruising kan zeer waarschijnlijk heel goed, of het jong vruchtbaar is, isde vraag. maar dat hoeft (wat mij betreft ook niet)



pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-07-05 - 13:32:13 send message to pietparkiet 10

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-07-05 - 13:50:39 send message to ParkietenPeter

Pietparkiet10,

Dit wordt nu bedoeldt met 'Flaming' (http://www.vogelarena.com/forum/reglement.php).
Jouw bijdrage is net zo onnuttig als dat jij van de andere zegt. Er wordt toch ook niet gevraagd of er iemand is die het ermee eens is of niet?

Als je vakantie hebt en je verveelt, doe dat dan niet hier.

Met dank van de medeleden.
Parkeitenpeter


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-07-05 - 15:33:08 send message to pietparkiet 10

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2007-07-05 - 15:46:50 send message to Daniel

Er is niemand die niet zegt dat je geen andere mening mag hebben maar de wijze waarop jij je mening ventileert is niet constructief en zorgt alleen maar voor irritatie.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-07-05 - 17:56:06 send message to goulds

De jongen hiervan kunnen ofwel heel prettig in aanzicht zijn ofwel zeer tegenvallen ,laatste is zeer zeker bij vrouwelijk geslacht.

De kruising is voor serieuze kweker niks waard voor vogelliefhebber van gemengde voliere daarentegen waardevoller(niet in euro's) ivm met kleurencombi.

zelf heb ik man forbesxroodkop : zuivere forbesman maar dan met grote rode keelvlek.

Maar omdat momenteel moeilijker aan tropen te komen is,is het beter om soort bij soort te houden (ook al is forbes redelijk verkrijgbaar )we zullen zuiniger op onze vogels moeten zijn.wink ;)


Tsjoender
Website Member
Posts :8

Website Member
2007-07-07 - 18:47:09 send message to Tsjoender

Beste medeliefhebbers,

Laat ik vooropstellen dat ik zeker niet erop uit ben om bastaarden te kweken, integendeel!

Ik heb een grote voliere met allemaal pap.amadines, van ieder 1 koppel en ondertussen reeds diverse jongen verkregen van de roodkoppen. Daar heb ik momenteel 4 jongen van rondvliegen die ook nog eens natuurbroed zijn. Daar ben ik dus supertrots op!

De 3kleuren waren ook onafscheidelijk, alhoewel de forbes man zo nu en dan het geluk verstoorde. Ik blijf hopen dat de eieren géén bastaarden bevatten maar 100% 3 kleuren. Misschien dat de forbes man gewoon super broedrijp is en daardoor 'mee' doet. Hij is in een meer dan uitstekende conditie momenteel.

Dus mensen, ik ben geen fan van bastaarden. Maar wel van natuurbroed en probeer om mijn manier een steentje bij te dragen. Persoonlijk heb ik geen goede ervaringen met broedkooien versus pap.amad. en vind ik dat vooral deze vogels het beste gedijen in een ruim beplante voliere!

Tot zover!


Tsjoender
Website Member
Posts :8

Website Member
2007-07-07 - 18:53:05 send message to Tsjoender

Gould,

(verkoopinformatie verwijdert, Zie hiervoor; http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=278 )

M.vr.gr.
Ellen


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast


Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 180 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede