Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > pyrrhura rodogasther Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : pyrrhura rodogasther
arnold 58
Website Member
Posts :38

Website Member
2007-07-10 - 23:10:49 send message to arnold 58

hallo
Ik heb een koppel rodogasthers zitten wat broedrijp is, '03 en '04 , ze zitten al bijna een jaar hier in een vluchtje van 2m.1m.en 2 m. hoog.
De vogels zijn nu lekker rustig en niet schuw meer, zien er prima uit en in goede conditie.
Nu zie ik ze meerdere malen per dag treëen en elkaar voeren maar nog geen ei gezien. Dit doen ze al een week of 5 a 6 dus ik had ondertussen wel eens iets verwacht.
Er hangen twee blokken in, ze hebben dus een keuze.
De vogels in de naast gelegen vluchtjes, maisparkieten en rodocephala's doen het wel goed.
Iemand een idee wat ik nog zou moeten of kunnen veranderen ?

Arnold


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2007-07-11 - 05:22:30 send message to broto

Arnold, slapen ze wel in 1 van de 2 blokken ??

Henk


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-07-11 - 08:32:10 send message to ParkietenPeter

Is het koppel wel een man en een pop?
Zijn ze gesext? Twee mannen kunnen ook treden, maar daar zul je nooit een ei van zien. Natuurlijk.
wink ;) Peter


marti
Website Member
Posts :302

Website Member
2007-07-11 - 09:47:29 send message to marti

Arnold,

Mijn leucotissen en picta's treden al sinds april.. eerste ei was er 2 weken geleden. Het is een beetje een raar jaar voor wat betreft de pyrrhura's bij de meeste 'buiten' kwekers. Ik heb bij beide koppels rhodogasters al jongen gehad, die legden in april, maar waren al broeds in januari.. lijkt nu alsof ze nog een keer beginnen, maar wie weet. Bij pyrrhura's zit vaak veel tijd tussen het broedse gedrag en het eerste ei, meer dan afwachten kun je toch niet doen, behalve de pop opnieuw laten sexen mochten er na dit jaar nog geen eieren zijn.

Martijn


arnold 58
Website Member
Posts :38

Website Member
2007-07-11 - 09:54:12 send message to arnold 58

Het koppel is gesext de papieren heb ik er bij.
Ze gebruiken i.d.d één van de blokkken ook voor te slapen, het tweede blok heb ik er een maand terug in gehangen en hier gaan ze overdag soms in maar meestal gaan ze naar het " slaapblok "
Dat het een vreemd jaar voor buiten te kweken is voor pyrrhura's is aan mijn rodocephala's niet te merken, in december 3 jongen uitgevlogen en afgelopen zondag 4 jongen er uitgehaald omdat de pop alweer op 5 eieren zit.


Stallander
Website Member
Posts :6

Website Member
2007-07-13 - 21:42:16 send message to Stallander

Mijn rhodocephala koppel heeft op dit moment ook eieren. 8 eieren en allemaal bevrucht. Ik kan ook niet zeggen dat het bij mij zo een apart jaar is hoor qua kweek met de pyrrhura's.
Ik begrijp dus niet helemaal wat je daarmee bedoeld.


marti
Website Member
Posts :302

Website Member
2007-07-13 - 22:29:51 send message to marti

Simpel.. zoals het er staat.. wink ;) Koppels beginnen op een vreemd moment in het jaar, veel onbevruchte eieren, en een groot aantal koppels is nog niet eens begonnen.. diverse bewezen koppels picta, normaal braaf in mei 5 jongen, nu net gelegd..of nog helemaal niets etc..
Rhodocephala's zijn niet echt een goede referentie wat dat betreft.. die kweken nog als je ze met broedblok en al in de vriezer huisvest..laugh :D


arnold 58
Website Member
Posts :38

Website Member
2007-07-13 - 22:58:45 send message to arnold 58

mijn hypoxantha's hebben het buiten ook al gedaan, jong koppel. Maar het tweede rondje laat wel op zich wachten.
De emma's hebben wel eieren gehad maar lieten het nestje in de steek.


Stallander
Website Member
Posts :6

Website Member
2007-07-19 - 23:31:39 send message to Stallander

Ze zitten dan wel niet in een vrizer maar ik begrijp wat je bedoeld laugh :D

Ik kan het inderdaad wel merken aan de vogels van mijn vader, die zijn ook later begonnen als normaal.


arnold 58
Website Member
Posts :38

Website Member
2007-07-21 - 22:51:04 send message to arnold 58

De eerste twee eieren liggen er happy :)
Nu maar hopen dat er ook wat op stok komt



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 229 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede