Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > import bonte boertjes Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : import bonte boertjes
Alain
Website Member
Posts :3

Website Member
2004-03-04 - 22:36:25 send message to Alain

heeft iemand ervaring metde kweek van import bonte boertjes.


johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2004-03-05 - 00:36:29 send message to johanm

Je zult gewoonlijk wel nogal wat geduld moeten hebben. Bij een kennis van mij heeft het drie jaar geduurd voor zijn koppels begonnen te kweken. Deze vogels blijven trouwens ook erg schuw. Als je hier gekweekte vogels van een jaar of twee oud kunt kopen (nog niet broedrijp dus) is de kans groot dat je sneller aan jongen komt.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2004-03-05 - 05:50:33 send message to Dennis Fr.

ik heb zelf ook een import koppel dit koppel is ook er schuw maar ik heb wel geluk gehad ik had binnen een half jaar 3 eitjes waarvan 2 jongen zijn uitgekomen en ook volwassen zijn geworden.

Groeten Dennis


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2004-03-05 - 19:56:29 send message to Rik

Ik heb zelf ook een koppel import gehad, maar hoef ze nooit meer. Het waren schuwe vogels die altijd weggedoken in een hoekje zaten te grommen. Heb ze uiteindelijk met iemand geruild voor Taranta's.
Heb nu twee koppels met vaste een vaste ring. Deze waren twee maal zo duur, maar 10x meer waard.
Ik begrijp alleen niet dat er nauwelijks BB met vaste voetring wordt aangeboden. Het zijn toch relatief makkelijke vogels om mee te kweken?
Waar blijven dan die Bonte Boeren met vaste ringen?


johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2004-03-05 - 21:40:32 send message to johanm

Bonte boertjes met een vaste ring zijn bijna niet te krijgen omdat ze vrijwel allemaal met hand grootgebracht worden. Ik kreeg indertijd 125 tot 150 euro per stuk bij verkoop aan een winkel (zelfstandig en handtam). Die prijs zal je voor natuurbroed natuurlijk nooit krijgen.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2004-03-05 - 21:43:25 send message to blg

Er zal iemand moeten beginnen met de kweek uit import, als iedereen ze verkoopt omdat ze schuw zijn komt er dus nooit EK.
Zet ze eerst eens in kooien waar ze regelmatig in contact met mensen en geef ze de kans, iedere keer dat ze weer uitgevangen worden en verhuist,worden ze allen maar schuwer.
Dus heb geduld.

ALLE EIGENKWEEK KWAM OOIT UIT IMPORT.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2004-03-05 - 23:11:31 send message to Rik

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

ALLE EIGENKWEEK KWAM OOIT UIT IMPORT >???

Natuurlijk komen alle vogels uit voort uit import. Maar het is ONZINNIG dat het tot op de dag van vandaag nodig is om relatief eenvoudig te kweken vogels als de BB te importeren.
Vogels die voortkomen uit vogels met vaste voetringen is toch net zo goed eigenkweek?
Ik vind het schandalig dat tot op de dag van vandaag BB, weggedoken in hun eigen ontlasting, op markten worden aangeboden in smerige lopers.
Dat is deze fantastische poicephalus-soort absoluut niet waardig.
Ik hoop dat Alain met zijn koppel kweekt, er zuinig op is, en ze inschrijft in het poicephalus-stamboek.
Kweken met wildvang is mijn inziens weggelegd voor meer ervaren kwekers. Bovendien is het niet nodig, mits niet alle jongen worden gebruikt voor handopfok. De prijs die genoemd is voor handopfok, betaal je tegenwoordig al bijna voor natuurbroed en gaat al aardig richting de Meijer.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2004-03-06 - 06:50:39 send message to blg

Met alle kweek kwam uit import wil ik niet zeggen dat je moet importeren, maar dat je ook import vogels de kans moet geven.
Als vogels schuw zijn kun je ze overwennen, dat kan lang duren maar je moet met alles geduld hebben.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2004-03-06 - 08:07:22 send message to Rik

Hier ben ik het helemaal mee eens.


IvanO
Website Member
Posts :4

Website Member
2004-03-06 - 22:15:44 send message to IvanO

ik heb zelf al jaren een import koppel. Het duurt inderdaad lang voordat ze kweken. Het blijven overigens schuwe vogels. Na ongeveer 3 jaar heb ik de eerste jongen gekregen. De pop zat zo vast op het blok, dat het bekijken van de eieren en de jongen vrij moeilijk was. Inmiddels heb ik van de tweede ronde 1 jong. Deze vliegt bijna uit. Dus geef deze vogels een kans, het is te doen.


sansear
Oud Lid
Posts :46

Oud Lid
2004-03-06 - 23:22:04 send message to sansear

En zorg er ook voor dat je de vogels zuiver kweekt en geen versteri op senegal o.i.d. Ook al denken mensen dat het makkelijk is om de ondersoorten te onderscheiden, dat is het niet. Bijna geen enkele verkoper weet met welke ondersoort hij te maken heeft. Ga eens naar de echte kweker voor deze prachtige soort (en natuurlijk ook voor andere vogels).




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 181 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede