Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kweken met tamme caiques Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kweken met tamme caiques
mastergeelen
Website Member
Posts :7

Website Member
2007-07-21 - 16:58:11 send message to mastergeelen

Hallo,

Ik heb een vraagje, is het mogelijk om met een tam koppel caiques te kweken? ik kan namelijk een tam koppel krijgen maar wil er wel graag mee kunnen kweken.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Groetjes Tim


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-07-21 - 17:11:53 send message to mijnkaketoes.nl

Tim

Ga er vanuit dat het zeker niet onmogelijk is. maar over het algemeen kan men zeggen dat handtamme vogels nou bij definitie geen echte kweekvogels zijn. Maar goed ik ken wel wat mensen die met tamme vogels jongen hebben gehad.

Henk


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2007-07-21 - 17:16:00 send message to Dennis Fr.

als je het niet probeerd weet je het nooit.

je kunt misschien wat tegen slagen krijgen misschien ook niet maar das met natuurbroed precies zo.

als je ze graag wilt zou ik het gewoon proberen.
ik heb zelf ook zwartkop caique`s 1 man komt uit de woonkamer niet handtam heb ik al 2 keer jongen van gehad.doet het erg goed. en ander koppel wel import caique`s maar hebben ook jaren in de woonkamer gestaan en kweken ook gewoon goed.absoluut niet schuw vallen me gewoon aan als ze jongen hebben voor de rest komen zo ook nooitje en appel bij je halen.

Groeten Dennis


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-07-21 - 17:51:46 send message to mijnkaketoes.nl

Dennis

Zoals je zelf al zegt 1 uit de woonkamer niet tam en een import. Dat vind ik toch wat anders dan HANDTAMME. Maar zoals je zegt als je het niet probeert dan weet je het ook niet. Echter hij geeft aan dat hij graag wil kweken, dan zou ik in eerste instantie toch niet met handtam beginnen. Ik ben het er mee eens dat het met handtamme niet onmogelijk is, maar als ik zou willen kweken nam ik toch voor de zekerheid een natuurbroed koppel.

Groet

Henk


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2007-07-21 - 19:02:52 send message to Dennis Fr.

dat ben ik ook wel weer met je eens henk. Maar tis natuurlijk wel weer een uitdaginghappy :)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-07-21 - 19:06:59 send message to Niltava

Wat versta je onder tam? Zit nogal een gradatie in.
Zijn ze handopfok, zoja vanaf welke leeftijd. Zijn het import die handopgefokt zijn elders. ZIjn het importen/ek die goed aan mensen zijn gewend?


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-07-22 - 11:02:53 send message to denegon

ik weet niet hoe het met jullie caiques zit (nou met die van dennis wel) maar als de vogels gaan kweken wordt de man altijd rete agresief. een niet tamme vogel kan ik dan nog een beedtje intimideren maar een tamme die niet bang voor me is lijkt me niet zo leuk om tegen me te hebben.
ik geloof dat dennis dit ook wel eens mee maakt met zijn man best agresief zoon vogel in de kweek. dus om tamme te nemen om mee te kweken ik weet niet of ik dat zou doen.
Maar iedereen moet het zelf weten Als het hele mooie vogels zijn kun je altijd beslissen om het toch te doen.

groetjes egon



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 182 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede