Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > ioniserende spaarlampen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : ioniserende spaarlampen
Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-07-22 - 19:22:00 send message to Niltava

Heeft iemand ervaring met deze lampen?
www.lightfresh.nl


Fonje
Website Member
Posts :439

Website Member
2007-07-22 - 22:29:59 send message to Fonje

Ik geloof er niet in. Doet me denken aan die electromagnetische waterverzachters die volgens een test van de verbruikersunie helemaal niet blijken te werken.
Ik zie daarom ook niet in hoe een spaarlamp de lucht kan ioniseren. Een spaarlamp is niets anders dan een electronische TL-lamp. Waarom hebben andere TL-lampen deze eigenschap dan niet?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-07-22 - 23:28:15 send message to Karel

quote
Ik zie daarom ook niet in hoe een spaarlamp de lucht kan ioniseren


Dat beweren ze ook niet. Alleen de "lightfresh" doet dat, maar een gewone spaarlamp niet. Kijk maar naar het "overtuigende" demo-filmpje!
Wat ervan waar is? Geen idee. Vandaar misschien de vraag naar ervaring met deze lampen.wink ;)
Geen onlogische vraag trouwens, aangezien dat ding 27 euro kostshocked 8O


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2007-07-22 - 23:38:42 send message to Dennis Fr.

mm deze heb je ook voor tls als het werkt is het mooi heb je ook geen apart apperaat meer nodig.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-07-22 - 23:41:09 send message to Niltava

Yup ionisators bestaan, spaarlampen bestaan.
Mijn vraag was nu, waarom deze twee samen? niet meer stroomgebruik??
Als het waar is dan zou ik er wel 1 willen voor bij de vogels. Immers schone lucht, spaarlamp en daglichtlamp!!!
Stond zaterdag in de krant ne op hun site staan dus ook artikelen, over vuile gebouwen etc,en dat men er wat aan doet.
Door het geven van die artikelen suggereert men dat er een relatie is, echter de artikelen gaan alleen over slechte lucht.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-07-23 - 01:56:05 send message to Karel

Je zou hem eigenlijk eens in de praktijk moeten meemaken. Als hij echt werkt, ruik je dat meteen!


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-07-23 - 09:31:03 send message to mijnkaketoes.nl

Deze lamp zou natuurlijk de oplossing zijn voor vele problemen. Alleen wel verdacht dat deze lamp maar bij een leverancier te verkrijgen is. Ik zou toch denken dat deze lamp door hen dan breed via allerlei ketens verspreid zou worden.

Henk


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-07-23 - 10:52:34 send message to johanblok

Ik heb nogal wat twijfels bij de soms nogal verregaande claims en dubieuze verbanden. De rapporten onder het kopje 'Wetenschap' zijn niet bepaald 'wetenschappelijk' te noemen. Op z'n best gaat het om een uitleg voor groot publiek met als doel de noodzaak van hun produkt aan te tonen. En de test door een Koreaans instituut met behulp van een door de klant (dus de producent en verkoper van de lamp) gegeven methode op welgeteld 1 soort bacterie verhoogd het vertrouwen ook niet bepaald....


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-07-23 - 12:44:56 send message to tonnl

Komt mij ook iets te "tell sell-achtig" over.
Om het voor die prijs zomaar even te proberen gaat me net wat te ver. Ik hou het wel bij ventileren.
Ton.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-07-23 - 16:48:07 send message to Niltava

Jullie begrijpen mijn vraag happy :)
Maar goed als je een paar jaar geleden had gezegd dat je met een stukje plastic licht zou geven met nog geen watt(LED), wie had dat geloofd??'
En dit zijn geen nieuwe technieken spaarlampen en ionisators bestaan.

Wat betreft het alleen bij het bedrijf kunnen kopen gebeurt wel vaker(DELL) en zal toenemen in de toekomst.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-07-23 - 19:07:18 send message to johanblok

Dat met die LED's was te verwachten voor mensen in de electronicawereld, aangezien LED's met behoorlijke opbrengst al langer beschikbaar waren. De huidige generatie zijn daarvan een verdere ontwikkeling.
Of het technisch denkbaar is, kan ik niet inschatten, je kunt wel beoordelen of men behalve verkooppraatjes ook een fatsoenlijke onderbouwing geeft. Dat laatste heb ik niet gezien, maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat het niet werkt...


lightfresh
Website Member
Posts :2

Website Member
2007-07-23 - 20:26:52 send message to lightfresh

Geachte forumleden,

Ik kan me voorstellen dat er enig ongeloof heerst bij het lezen van onze site en de daarbij horende productinfo. Als u bij het kopje "wetenschap" kijkt ziet u een testcase die we hebben laten doen via onze fabriek (gedeeltelijk in Korea). Daar ziet u een reductie van 93% van de bacterieën in een ruimte.

Mocht u een product van Lightfresh willen proberen dan geef ik u de mogelijkheid van no-cue no pay. Indien u bij de bestelling in het opmerkingenvak "vogelarena" vermeldt, dan krijgt u van mij het geld voor de bestelling terug als de lamp niet datgene doet wat wij beloven!

Met vriendelijke groeten,

Mark Lette
Commercieel Directeur Lightfresh


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-07-23 - 21:02:24 send message to mijnkaketoes.nl

Mark

Ik moet zeggen alle hulde en lof. Dit is nog eens een goed aanbod. Heel netjes.

Henk


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-07-23 - 22:47:51 send message to dooren

Dat komt goed uit Mark, ik ben net begonnen met de fundering voor nieuwe binnenkooien voor 20 koppels lori's, vogels die erg gevoelig zijn voor negatieve bacteriën.

Even een andere vraag:
Hoeveel lux per m2. bevelen jullie aan voor de kweek binnen met papegaaiachtigen als de lampen 5 uur branden?

Wordt de werking minder na b.v. een bepaald aantal branduren van de lamp. Bij hoeveel branduren moet men dan vervangen?
Gert


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-07-23 - 23:23:06 send message to Karel

Dat klinkt prima. Ik hoop dat degene die deze lampen gaan testen hun bevindingen hier zullen plaatsen.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-07-23 - 23:35:22 send message to tonnl

Mijn vrouw vermoordt me als ik weer een nieuwe lamp koop... happy :) (ik heb net daglichtlampen)




Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 102 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede