Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > een schrikkend artikkel over het geven van azijn Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2007-11-16 - 13:36:38 send message to rajar

Hallo

Voor de coca cola drinkers onder ons.
Coca cola PH van 2is zuurder dan azijn.

M.v.g. Rob


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-11-16 - 13:56:50 send message to tonnl

De norm voor drinkwaterleveranciers in Nederland schrijft een PH-waarde tussen de 7 en 9,5 voor.
Je zal dus eerst moeten weten wat de zuurgraad is voor je advies kunt geven over een hoeveelheid aanzuurmiddel.
10 ml op 1 liter met een ph van 8,5 levert een heel ander resultaat op dan op een liter met ph 7.


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2007-11-16 - 19:27:01 send message to parrotmaniak

hallo
hoe moet ik dit alles nou zien ,in combinatie van b.v.b. het toevoegen van calcivit door het drinkwater.ik neem aan dat oplosbaar ca de ph behoorlijk verhoogd, of heb ik het mis


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-11-16 - 21:23:02 send message to chrislaevers

Mijn vogels krijgen elke dag verse zoete appel met pitjes. Volgens mij zitten daar voldoende zuren in als ze die nodig hebben. Ze krijgen (16 soorten bijeen) ook elke dag verse komkommer en diverse zaden. In de zomer een fruitcomposthoop.
Voor mij blijft de autonomie van de vogel essentieel. Door de diversiteit in het aanbod aan voedsel moeten ze in staat zijn om een keuze te maken zoals ze dat ook doen in de natuur.
Sommige drinkschalen zijn gevuld met regenwater (vele bacteriën en stofdeeltjes van onbekende oorsprong!). Wat zou ik daar appelazijn in gaan doen? Mijn vogels drinken ook graag het nat van kiemblad of gras. Daar moet iets in zitten dat niet in de drinkschalen zit. De ene vogel doet het wel en de andere niet. En zo hoort het. Autonomie in voeding en drank. Dat is een mooi begin.


karis69
Website Member
Posts :6

Website Member
2007-11-16 - 22:19:18 send message to karis69

Er werd mij altijd verteld, dat ik geen appelpitten aan de vogels moest geven, aangezien er blauwzuur in de pitten zit.
Daarom mocht ik ook geen taxus plaatsen in de voliere.

Dus zuren zitten er wel in appelpitten, maar of het gezond is?

Karel


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-11-16 - 22:31:12 send message to chrislaevers

Ik bedoelde niet de appelpitten maar het vruchtvlees van de appels. Wat de pitten betreft... dat is eigenlijk iets van mijn jeugd: mijn moeder spoorde ons altijd aan om de appelpitten op te eten omdat daar iets in zat dat ook in zeelucht zit maar ik kan niet op de naam komen, iets goeds dus. Per dag zijn dat dus 3 à 4 pitjes voor een volière van ongeveer 60 vogels. Zeer minieme dosis dus.


L. Walraevens
Website Member
Posts :25

Website Member
2007-11-17 - 22:43:05 send message to L. Walraevens

@ Chrislaevers: bedoelde mam soms jodium?


L. Walraevens
Website Member
Posts :25

Website Member
2007-11-17 - 22:57:12 send message to L. Walraevens

quote
De norm voor drinkwaterleveranciers in Nederland schrijft een PH-waarde tussen de 7 en 9,5 voor.
Je zal dus eerst moeten weten wat de zuurgraad is voor je advies kunt geven over een hoeveelheid aanzuurmiddel.
10 ml op 1 liter met een ph van 8,5 levert een heel ander resultaat op dan op een liter met ph 7.



@ Tonnl: je hebt het inderdaad bij het rechte eind als je stelt dat niet iedere streek dezelfde hardheid (andere pH) heeft van water. Ook is een pH-meting gevoelig aan temperatuur, ik beweer niet dat het enorme schommelingen geeft bij de temperatuur van het drinkwater dat wij aan onze vogels geven. Het temperatuursverschil van water rechtstreeks uit de kraan en in het drinkbak is nagenoeg verwaarloosbaar. Dus de gemeten waarde door middel van een (digitale) pH-meter is vrij nauwkeurig.
Indien één van jullie (of meerdere) interesse zouden hebben in een nieuwe digitale pH-meter, kan ik jullie deze bezorgen. Voor meer info, stuur me gerust een PM.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 155 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede