Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Zeldzaam, duur en onverkoopbaar? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


prodier
Website Member
Posts :27

Website Member
2010-04-13 - 09:35:38 send message to prodier

Waarom werkt niet iedereen gewoon samen met de stamboeken van dierentuinen ?
Daar hebben alle partijen baat bij en de zeldzame soorten welke bij ons in de volieres zitten het meest.
Het ligt mischien allemaal niet zo moeilijk als we ons zelf voor houden, want er zijn best wel goede afspraken te maken, dat zie je aan ons
geval met onze Garrulaxen.
Van onze Courtoisi-Gaailijsters zijn er nog ongeveer 250 over de hele wereld te vinden, moet je dan eens ergens een tegengeslacht zien te vinden !
Via het stamboek kon ik toch een ruil bewerkstelligen welke totaal bloedvreemd was en mocht ik er mee kweken, dan kan ik ook weer via hun ruilen.
Het grote voordeel is dat dierentuinen over de hele wereld hieraan meewerken en dat je genenpool dus enorm wordt uitgebreid.
Gr Mart


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-04-13 - 10:33:32 send message to Karel

Ruud, even wat antwoorden op de mij gestelde vragen:

quote
De nakweek die je kweekt en een koppel zijn. Zou je deze aan elkaar koppelen en er mee kweken?


Van de vogels die ik tot nu toe heb gekweekt, is gelukkig nog wat oude import voorhanden, zodat vooralsnog met deze jongen onverwant kan worden verder gekweekt. Mocht het echter zover komen dat er in Europa geen vogels meer over zijn, dan zou ik mogelijk de dochter aan de vader, en de zoon aan de moeder koppelen. Hierdoor komt een mogelijk vervelende factor hopelijk maar in één tak voor, zodat die voor verdere kweek kan worden uitgeschakeld of worden "bewaard" voor paring aan (klein)kinderen van de andere tak, om zodoende de bron te localiseren en de vogel(s) te vinden waarmee niet meer verder kan worden gekweekt.

quote
Levert inteelt kwaliteitverlies op? Hoeveel generaties zou je dit doen of laten doen bij verkoop?

Wanneer grijp je in en wat te doen bij kwaliteitsproblemen?


Meestal niet bij de eerste generatie. In de praktijk blijken vogels na enige generaties van inteelt idd minder van kwaliteit te worden. Een goede selectie is dan bittere noodzaak in de hoop de "goede/beste" over te houden voor verdere kweek.

quote
Wordt het inteelt verhaal dat het niet altijd verkeerd uitvalt misbruikt om van verwante zeldzame vogels af te komen?



Dat is niet aan de orde. Naar zeldzame vogels is meer vraag dan aanbod. Tot nu toe kan ik kiezen aan wie ik vogels wíl verkopen. Maar liever ruil ik natuurlijk voor onverwant of andere soorten.


cactushenk
Website Member
Posts :91

Website Member
2010-04-13 - 17:53:33 send message to cactushenk

Prodier ,

Prachtige vogels die Geelkelen , hoeveel heb je er al gekweekt ?

Gr



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 146 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede