Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Dubbel gaas voor voličre Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Dubbel gaas voor voličre
mikewauters
Website Member
Posts :254

Website Member
2007-08-16 - 21:56:26 send message to mikewauters

Heb me even aan het tekenen gezet, en de langverwachte voliere komt er toch.
(mijn vader wou er eerst zeker van zijn dat ik lang genoeg met even veel zorg voor de vogeltjes kon zorgen, zodat hij geen voliere zette die na een jaar weer op het stort mocht. laugh :Dlaugh :D)

Ik maak een buitenvlucht, nachthok en deel overdekte sluis waar ook mijn eten in komt.

Nu ben ik van plan om de voliere van dubbel gaas te maken. MAAR...
ik heb lang zitten denken en naar voličres hier zitten kijken. langs de rechte panelen lijkt mij dit geen probleem, maar hoe pas je dit toe in de hoeken? en dan is mijn voornaamste probleem de binnenste gaasdraad.

Iemand met tips zou ik vriendelijk verzoeken om een antwoord te geven. duidelijke foto's zouden ook enorm welkom zijn.

PS. voličredraad noem ik gaasdraad. was van plan alles nog aan te passen, maar dat zou te lang duren razz :p (lui... shocked 8O)

_______________________________________________
Even iets anders: Wie weet waar ik oude materialen kan vinden om de voliere te maken? volieredraad koop ik zeker en vast in de winkel en steunpalen ook.
________________________________________________
duidelijke foto's van eenvoudige voliereconstructies zouden ook handig zijn, maar zal nog veel googlen en op de volieres van deze site kijken.


ZO, excuses voor de vele vragen enzo, maar ik ben liever goed voorbereid. Ik bedank iedereen alvast voor de eventuele antwoorden wink ;)laugh :D

groetjes,
mike


mikewauters
Website Member
Posts :254

Website Member
2007-08-16 - 22:02:07 send message to mikewauters

Dit bericht is 4 keer gewijzigd

Even het voorlopige plan van de voličre. Waarschijnlijk veranderd dit nog wel, De maten van het grondvlak zijn nog niet 100% nagemeten

http://www.sendspace.com/file/3ertad


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-08-16 - 22:06:51 send message to Karel

Dubbelgaas oplossing:



mikewauters
Website Member
Posts :254

Website Member
2007-08-17 - 10:37:56 send message to mikewauters

Bedankt karel!
Heb nog wat foto's gevonden over opbouw van de volieres hier op vogelarena, maar blijf informatie zoeken! razz :p

groetjes,
mike


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2007-08-17 - 11:12:03 send message to Rogert

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Mooie tekeningen allemaal.

Ik zou de voederplank verplaatsen naar de inloop van de voliere of eventueel een draaiplateau in de deur maken. Zo kun je van buitenaf voeren zonder de vogels te verstoren en je hoeft ook niet elke keer de voliere in, wat verstoring te weeg brengt tijdens het broeden.

Een deel of zelfs alle broedblokken zou ik naar buiten verplaatsen omdat vogels daar ook graag broeden. Tevens zorg je voor meer verrijking als er jongen zijn, omdat de vogels meer heen en weer moeten vliegen en: als je een zeer dominant koppel hebt dat de nestblokken gaat opeisen loop je ook het risico dat hij de voerbakken gaat opeisen. Je kan ook de nestblokken met de achterkant tegen de inloop plaatsen en een controleluik maken aan de inloopzijde. Als je nestcontrole wilt uitvoeren is het voor de vogel verschrikkelijk om de nestkast van voren te benaderen. Hierdoor voelt hij zich in het nauw gedreven en zal langer van het nest af gaan als jij aanwezig bent. Maar dit is ook een beetje afhankelijk van de vogels die je gaat houden?

Vergeet niet een invlieggat of eigenlijk een loopluik in de bodem van de deur te maken. Als je ooit eens een jonge of zieke vogel hebt die op de gron terecht komt, moet deze wel weer naar binnen kunnen.

Welke vogels ga je houden en hoeveel? Hoeveel vluchten maak je naast elkaar en welke wanden wil jij met dubbel gaas bekleden? Want voor sommige vogels is dat echt niet nodig. Verf je het gaas ook? Groen of zwart gaas kijkt makkelijker en is ook mooier als de zon er op staat. Anders kun jij niet naar binnen kijken en je vogels niet naar buiten.


mikewauters
Website Member
Posts :254

Website Member
2007-08-17 - 14:56:02 send message to mikewauters

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

wow! rogert! echt bedankt man! razz :p

het blijft bij 1 voličretje voor gewone grasparkietjes, voor het plezier.
Ik dacht aan 3-4 koppeltjes grasparkietjes en een paar dwergkwarteltjes.

opening in onderkant van de deur was de bedoeling voor de kwarteltjes wink ;)
Etensplankje zal ik verplaatsen en ik zal ook enkele broedblokjes buitenhangen.

Zit nog na te denken over hoe ik het hout op de grond bevestig. misschien op een muurtje, anders zou het hout kunnen rotten. De dubbele draad is tegen katten, die hier in de buurt veel zitten.

Bedankt rogert!
groetjes,
mike

PS. die inloop is niet voor vogeltjes, dat is voor broedblokken, eten, ... te zetten. Vogels kunnen hier niet in


yaro
Website Member
Posts :177

Website Member
2007-08-19 - 12:35:08 send message to yaro

hallo
als je grote grindtegels 40 bij 60 die ja vaak voor niks kan weghalen bij mensen die de tuin veranderen .
en als je ze op zijn kant rechtopzet en 20 cm in de grond en 20 daarboven en daar een balkje op maak ben je en van de grond af voor het rotten en het ongedierte kan er minder snel onderdoor



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 203 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede