Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > wie doet er nog natuurbroed onder ons kwekers??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6
<<< vorige


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-09-01 - 17:17:11 send message to mijnkaketoes.nl

Als ik alles zo optel aan reacties doet ruim 90 procent aan natuurbroed.

Dan doen ze het in de kaketoe / papegaaien wereld kennelijk toch anders. Want het afgelopen jaar ben ik zeker 80 procent handopfok bij kwekers/liefhebber/particulieren tegen gekomen. En dan heb ik het nog geen eens over de kwekers die ze al na een paar weken hebben verkocht aan de dierenzaken.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-09-01 - 21:00:02 send message to denegon

quote
Want het afgelopen jaar ben ik zeker 80 procent handopfok bij kwekers/liefhebber/particulieren tegen gekomen.


Je haalt nu wel 2 dingen door elkaar. de mensen die reageren op dit forem en de mensen die met kaketoes kweken.

Jij bent een van de weinige die altijd andwoord geeft op vragen over kaketoes (er zijn er nog een paar) ook weten we uit jou verhalen dat je redelijk goede resultaten hebt. Tevens zijn er wel heel veel mensen die met vogels kweken maar er zijn op dit forum in dit itum een stuk minder reacties als dat er kwekers zijn.

volgens mij is 90 % van de liefhebbers voor natuur broed. van die 90 % zal er 90 % zijn die een vogel in nood toch helpen al wordt die daarna tam.

Ik vind dat we moeten hopen dat er meerdere mensen natuurbroed vogels kweken en hopen dat we deze mooie hobby door kunnen zetten. verder hoop ik dat iedereen goed kweekt ook de mensen die er voor kiezen om hand opfok te doen.
groetjes en kweek ze henk

doei egon


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-09-01 - 23:54:03 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
volgens mij is 90 % van de liefhebbers voor natuur broed. van die 90 % zal er 90 % zijn die een vogel in nood toch helpen al wordt die daarna tam.



Over de gehele vogelliefhebbers gezien zal dit best kunnen kloppen,wat papegaaienkwekers betreft zou dit percentage weleens omgedraaid kunnen zijn.

In vele gevallen is deze kunstbroed/handopfok niet uit nood geboren,maar uit angst een jong te verspelen.

De ouder vogels krijgen dus nog geeneens de kans om hun jongen groot te brengen.

Maar dat er weinig aan natuurbroed wordt gedaan kan men eigenlijk al zien aan de weinige fotos die op dit forum geplaatst worden van papegaaien/kakatoes/aras met hun uitgevlogen jongen .(kwekers zijn op 1 hand te tellen,of een paar vingerswink ;))

Gelukkig wordt door liefhebbers van andere soorten het gemiddelde behoorlijk omhoog gebrachthappy :)

Groeten Rene


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-09-02 - 11:10:40 send message to denegon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Sorrie 2 keer geplaatst


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-09-02 - 11:10:42 send message to denegon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dat er veel naar de handopfok gaat is zeker waar. Dit is volgens mij mede te danken aan de hoge prijs die er voor, nog veel te kleine onvolwassen niet zelfstandige, vogels betaald word. En dat is het zeker zo als jij zegt
quote
In vele gevallen is deze kunstbroed/handopfok niet uit nood geboren,maar uit angst een jong te verspelen.


Dus een goede prijs zonder risico en dat klinkt aantrekkelijk


maar der zijn nogsteeds mensen die gewoon natuurbroed kweken hoe kom ik anders aan die adressen waar men natuurbroed caiques verkopen.
groetjes egon


Araproject
Website Member
Posts :106

Website Member
2007-09-07 - 15:53:52 send message to Araproject

Wie zou er hier wetgeving steunen om het handopfokken van vogels te verbieden?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-09-07 - 16:09:44 send message to Karel

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Ik niet, want ik vind niet de handopfok het probleem, maar juist het doel van de handopfok.

Als het doel is om zoveel mogelijk vogeltjes te kweken voor de huiskamer, ofwel te onttrekken aan de avicultuur, dan stem ik tegen handopfok.

Is daarentegen het doel de soms noodzakelijke handopfok teneinde de soort voor de avicultuur te behouden, dan stem ik voor handopfok.

Wellicht zou je vraag beter kunnen luiden:

Wie zou er voor wetgeving stemmen, gericht tegen het op commerciele basis middels handopfok kweken van vogels, met als enig doel deze als eenling in de huiskamer te houden?

Wel....ik dus.happy :)



pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-09-07 - 16:30:04 send message to pietparkiet 10

das een andere topic ik zou zeggen open er een



Pagina : 1 2 3 4 5 6
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 205 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede