Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > grasparkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : grasparkieten
stijnsuy
Website Member
Posts :114

Website Member
2007-08-28 - 14:00:21 send message to stijnsuy

hoi,

een vriend van mij heeft geasparkieten gekweekt waarvan ik er wel een paar van zou mogen hebben, maar kan dit geen probleem vormen i.v.m mijn andere vogels? (zebravinken, groenlingen, diamantduifjes, kanaries, rijstvogels)

dank bij voorbaat!


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-08-28 - 14:02:11 send message to pietparkiet 10

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik denk het wel bij mij sneuvelde een kanarie 5 minuten zat ie er bij en hij lag het lootje


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-08-28 - 14:08:55 send message to chrislaevers

Al de soorten die jij vernoemt heb ik ook in de voličre en nog meer zoals valken en catharina's. Ik heb van in het begin beslist om nooit grasparkieten in de voličre te zetten omdat mijn vader er had samen met zebravinken. Ik moest dan nestcontrole doen en het is niet leuk om een nest grasparkietenjongen te ontdekken die nog leven maar waar het bovenste van de schedel is weggevreten. Ze zijn zelfs niet veilig voor elkaar. Misschien lukt het wel in een zeer ruime voličre maar ik zou het risico nooit nemen.
Christine.


stijnsuy
Website Member
Posts :114

Website Member
2007-08-28 - 15:22:20 send message to stijnsuy

shocked 8O beter niet dan sad :(

maar men grootvader zet zen valkparkieten apart omdat hun vliegbeeld veel op dat van een valk trekt waardoor andere vogels als zot door de voilere vlogen, heb je daar geen last van

groetjes Stijn


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-08-28 - 20:27:37 send message to chrislaevers

Neen hoor, valken zijn de doetjes van een gemengde voličre. Vele pas uitgevlogen jongen zoeken vaak een rustig plekje tussen die grote vogels.
Ik heb wel mijn rijstvogels uit de voličre genomen omdat die aan de haal gingen met pas uitgekomen jongen van andere vogels. Het is niet altijd maar eerder in bepaalde situaties bv bij nieuwe paarvorming of wanneer er een nieuwe nest moet gemaakt worden en het popje geďmpressioneerd moet worden.
Als je zorgt dat de zebra's genoeg nestkasten hebben (drie nestkasten meer dan dat er koppels zijn) en genoeg nestmateriaal hou je ze redelijk zoet zodat ze niet de nest innemen van een kanarie die vrij weerloos is. Soms gaat een pas uitgevlogen zebrajong bij een broedende kanariepop op de nest zitten maar dat duurt maar een dag of twee. De ouders komen het jong daar ook voederen. Bij een broedende groenling pop durven ze ook gaan bijzitten. Vandaar dat het aantal nestkasten voor zebravinken nooit te veel kan zijn. Mijn zebravinken beginnen trouwens al een nieuwe nest te bouwen wanneer ze de jongen van de vorige nest nog aan het voederen zijn. Kanaries en groenvinken en valken doen dat dus ook!. Toch op passen voor de rijstvogels. Ik laat ze nooit meer in de grote voličre.
Christine.


Innerlife
Website Member
Posts :103

Website Member
2007-08-28 - 20:34:25 send message to Innerlife

Bespaar je een hoop ellende, en doe het NIET.
Met alle respect voor grasparkieten, maar ik zal ze nooit te nimmer aanraden voor een gezelschapsvoličre.
Ook valkparkietenjongen worden vaak aangevallen, in het blok.


stijnow
Website Member
Posts :85

Website Member
2007-08-29 - 11:49:08 send message to stijnow

Het kan wel met zebravinken en graspakieten bij elkaar dat heb ik namelijk ook en er zit ook een koppel valkparkieten bij. Alles gaat prima ze zitten nu al 3 jaar bij elkaar. En dan komen er weer grasparkieten bij, dan gaan de jongen weer weg enz.


Neophemagek
Website Member
Posts :204

Website Member
2007-08-29 - 12:17:24 send message to Neophemagek

dan hier ook nog maar een keer

Volgens mij is er veel verwarring over de grasparkiet en de engelse parkiet.
Grasparkieten zijn namelijk (sorry dat ik het schrijf) net pitbullen.
De engelse is daar in tegen wat tollerranter(hebben een intergratie curcus gevolgd)
Engelse zijn groffer en plomper dan de grasparkiet en kunnen daarom net iets slechter vliegen en zijn niet zo behendig.
Vandaar dat het dan vaker langer beter gaan.
Maar let wel op de uitzonderingen bevestigen de regel.


Innerlife
Website Member
Posts :103

Website Member
2007-08-29 - 12:57:48 send message to Innerlife

Ik heb slechte ervaringen met grasparkieten en Engelse parkieten. Bij mij persoonlijk geen enkel verschil in gedrag.
Het is niet aangenaam om 5 bebloede doodgebeten valkparkietenjongen uit het blok te halen. Ik kan gezelschapsvoličres met grasparkieten enkel maar afraden.


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-08-29 - 13:45:53 send message to theelepeltje

Ik heb ze in een gezelschapsvoliere, en dit gaat redelijk. De Grasparkieten blijven toch stoorzenders, vaak zitten ze met elkaar te vechten (tijdje terug een dode zonder bovensnavel teruggevonden) en de andere vogels lopen ze ook vaak lastig te vallen en regelmatig gaan ze ook aan hun staarten hangen en dan hoor je weer een kreet van pijn sad :( . Kweken met alle soorten lukt opzich wel, maar ik ga ze er toch allemaal uithalen om het wat rustiger te houden.


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2007-08-29 - 15:38:57 send message to lZebravinkjel

Goh nu ga ik toch heel anders tegen mijn thuisparkietje aankijken. wink ;)


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-08-29 - 16:24:39 send message to pietparkiet 10

valt ook wel weer mee maar je moet ze wel in de gaten houden zelf als je ze als stel hebt kan je nog wel eens een dode jong of 2 a3 aantreffen met de kop in elkaar meestal als de jonge uit gevlogen zijn dan gaat het nog wel eens mis schuin plankje neerzetten helpt nogwel eens


stijnsuy
Website Member
Posts :114

Website Member
2007-08-29 - 21:39:17 send message to stijnsuy

zotezien beter geen grasparkieten maar zouden valkjes dan eventueel wel gaan?


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-08-29 - 21:54:24 send message to chrislaevers

Of valkparkieten wel zouden gaan? Ik zou zeggen ja als ik kijk naar de drie jaren van valken in mijn voličre. Ik heb er drie: een koppel en een suikertante en het koppel heeft drie nesten voortgebracht (3, 2 en 4 jongen) zonder enig probleem samen met 12 andere soorten vogels dit jaar. De meeste andere soorten hebben ook goed gebroed. Ik kan in eer en geweten niets slechts zeggen over mijn valken, integendeel. Ik vang de jongen wel weg na 60 dagen leeftijd. Momenteel heb ik er dus 7 in de voličre (ouders, suikertante en 4 jongen). Ze gedragen zich voorbeeldig ondanks een wat tijdelijke volle voličre.
Christine.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-08-29 - 22:31:25 send message to pietparkiet 10

je kan wel 5 stel in de voilere houden maar je moet het wel in de gaten houden kan soms ook lelijk doen maar niet tegen jongen gaat meestal om het plekje op de stok



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 202 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede