Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > muizen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : muizen
kakariki28
Oud Lid
Posts :7

Oud Lid
2004-03-12 - 18:49:36

In tegenstelling tot voorgaande jaren heb ik dit jaar last van enkele muizen. Enkele muizen worden snel veel muizen.....
Zijn er mensen die ervaring hebben met apparaten die ultrasoon geluid voortbrengen en de muizen verjagen, of nog andere oplossingen misschien?
Bedankt voor de hulp.


frensie
Website Member
Posts :141

Website Member
2004-03-12 - 19:33:31

doe eens konijnen of cavia's bij in het hok daar komt een amoniak lucht af en daar hebben muizen een hekel aan.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-03-12 - 20:23:09

reinigingsmiddel van Lantro schijnt zeer goed te werken tegen muizen! Sinds ik dit gebruik heb ik ze niet meer gezien.


KeesdeJongh
Website Member
Posts :264

Website Member
2004-03-12 - 22:12:10

Hallo Kakariki,
Ik gebruik z.g.klepkooitjes dit werkt ook prima,konijnen in je hok zal ik niet aanraden de amoniaklucht van de urine is voor vogels zeer giftig. Bovendien fokte mijn opa vroeger konijnen en de muizen fokten in zijn hok nog sneller dan de konijnen bij konden houden.

Met vriendelijke groeten,

Kees de Jonghhappy :)


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-03-12 - 22:27:23

Dat ultrasoon geluid verjaagd misschien de muizen maar veel kans dat je vogels er gek van worden.Mijn ervaring is dat de oude vertrouwde muizevallen rond de kooi of voliere nog best hun werk doen.
Zeker geen vergif gebruiken want muizen kunnen dit binnenbrengen in de kooi of voliere bij de vogels.


clearbody
Website Member
Posts :22

Website Member
2004-03-13 - 08:48:01

Ik weet niet of het helpt. Maar ik heb geen last van muizen.
Ga naar de toko en vraag naar shining oil(soort vloeibare tijderbalsem)laat een paar druppels op de grong vallen ± 30 cm bij de kooien vandaan, bij alle deuren en kieren en plekken waar ze op de grond makkelijk bij kunnen.

Laat ik het zo zeggen: ik heb geen last van muizen en m'n hok ruikt ook fris.
Tevens heb ik weing/geen last van allerlei soorten luizen.

Of het heeft geholpen weet ik niet maar met 15 broedkooien tot nog toe 70 jongen geringd en nog vollop in de kweek met weinig "uitval".

Het proberen waard voor uit m'n hoofd € 10,00.
In ieder geval ruikt je hok fris en met een flesje kun je een seizoen zeker doorkomen.

Marco


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2004-03-18 - 20:36:54

Bij ons stikt het er de moord van, maar wat wil je papegaaien zijn erg slordig met hun voer.
Binnen hebben we hele mooie valletjes , de muis kan erin maar niet meer uit, het nadeel is wel dat je ze dan levend hebt gevangen.
Maar aan cavia mest hebben ze geen hekel tenminste die heb ik 12 en ook daar zitten ze hoor, wel heb ik ooit horen zeggen poep van tamme ratten, ik weet niet of dat zo is.

MARIANNE


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-03-18 - 20:45:28

Nou cavia's is zeker geen aanrader , ten eerste houd het inderdaad geen muizen weg , ten tweede is het alles behalve leuk voor cavia's om op de bodem van een voliere te moeten leven aangezien een grote natuurlijke vijand van de cavia's van boven komen .. en ze heel schrikachtig kunnen reageren op vogels.



sansear
Oud Lid
Posts :46

Oud Lid
2004-03-18 - 21:01:37

Maak je hok regelmatig goed schoon, dan valt er voor de muizen niets te halen. Geen voer e.d. laten slingeren, maar netjes opbergen in afgesloten tonnen.


Stefan244
Oud Lid
Posts :15

Oud Lid
2004-03-20 - 09:27:22

Afgesloten tonnen eten ze gewoon doorheen, wat heel goed werkt zijn gewoon muizenklemmen met PINDAKAAS erop, daar zijn ze dol op en dan heb je er binnen een uur al 1 gevangen en ben je er zo vanaf. Ik had er 13 en had ze binnen een week.
Nu heb ik er al 4 maanden geen meer.
Groeten Stefan


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2004-03-20 - 09:53:46

schaf een paar katten aan en zet daarnaast klemmen


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2004-03-20 - 14:26:19

Wat ook goed help is speciale lijm om muizen en ratten te vangen. Je neemt een stuk houten plaat, zet wat voer in het midden en je doet er wat lijm omheen. De muizen moeten dan over de lijm lopen en worden dan zo gevangen. Dit moet je s'nachts doen en alle overige voerresten moet je weghalen anders werkt het niet. De gevangen muizen gaan snel dood, meestal voor het s'morgens weer licht word, door stres en onderkoeling. S'morgens kun je dan weer voer geven aan de vogels. (vogels moeten natuurlijk niet bij de lijm kunnen komen!)Pindakaas helpt inderdaad goed, in het intermediar (wetenschapelijk blad) stond een goed artikel hierover helaas niet bewaard.
Groet Gert


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2004-03-20 - 14:27:08

Wat ook goed help is speciale lijm om muizen en ratten te vangen. Je neemt een stuk houten plaat, zet wat voer in het midden en je doet er wat lijm omheen. De muizen moeten dan over de lijm lopen en worden dan zo gevangen. Dit moet je s'nachts doen en alle overige voerresten moet je weghalen anders werkt het niet. De gevangen muizen gaan snel dood, meestal voor het s'morgens weer licht word, door stres en onderkoeling. S'morgens kun je dan weer voer geven aan de vogels. (vogels moeten natuurlijk niet bij de lijm kunnen komen!)Pindakaas helpt inderdaad goed, in het intermediar (wetenschapelijk blad) stond een goed artikel hierover helaas niet bewaard.
Groet Gert


stolly
Oud Lid
Posts :4

Oud Lid
2004-03-20 - 21:36:18

hallo vogel liefhebber,
ik kan je als ongedierte-bestrijder met al zeg ik zelf veel ervaring in bestrijden van muizen bij vogels het volgende advieseren, bel naar de gemeente in je woonplaats en vraag of zij TOMCAT GIF BLOKKEN willen gebruiken.
ik gebruik het al jaren bij vogel-liefhebbers.
als het goed is zijn hier geen kosten aan verbonden en kunnen de vogels er voor 100% zeker niet van eten.
ik hoop dat wat aan mijn advies hebt
anders stuur een bericht naar mijn forumpost
met vriendelijke vogel groet:
stolly


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2004-07-30 - 12:47:56

In tegenstelling tot voorgaande jaren heb ik dit jaar last van enkele muizen. Enkele muizen worden snel veel muizen.....
Zijn er mensen die ervaring hebben met apparaten die ultrasoon geluid voortbrengen en de muizen verjagen, of nog andere oplossingen misschien?
Bedankt voor de hulp


Ook ik zou graag willen weten of papegaaien hoogfrequent kunnen horen.
Ik gebruik nu vallen maar daar lopen ze gewoon omheen. er ligt altijd wel ergens een korreltje waar ze weer enkele dagen op kunnen teren.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2004-07-30 - 15:17:16

laat eerst eens zien hoe je voliere er uitziet daarna kunnen de mensen eens echt gaan oordelen.
Ik zelf woon tussen de boeren in waar altijd ratten en muizen lopen ik heb zelf 2 katten en een vrouw die de dieren weg jagen laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D
De muizen moet bij mij al eerst tegen de muur opklimmen alvorens ze in de vlucht en binnen voliere kunnen komen en komen ze wel in de binnenvlucht kunnen ze er niet meer uit.



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 232 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede