Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Jonge rijstvogels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Jonge rijstvogels
Hobby-handel
Website Member
Posts :132

Website Member
2007-09-19 - 07:59:19 send message to Hobby-handel

Sinds gistermiddag ben ik mijn jonge rijstvogels zelf aan het voeren. Ze zitten al volledig in de veren en staan op het punt van uitvliegen.
De ouders voeren zelf wel maar omdat het nu kouder wordt heb ik er al 3 verspeeld (komen uit het nest en kunnen niet terug komen), de overige 3 wil ik nu zelf gaan proberen.
Ik probeer het met een spuitje met nutribird handvoeding en met een pincet om eivoer, pinkies en buffalowormen te geven. De nutribird gaat wel redelijk, ik heb het best dun gemaakt zodat ze wat vocht binnen krijgen, maar de buffalowormen proberen ze met alle macht weer uit hun bek te krijgen. (terwijl ze in het nest ook buffalowormen in hun krop hadden).

Ook heb ik begrepen dat je de jonge vogels nooit moet dwingen om te eten, dus dat heb ik ook niet gedaan.
Wie heeft er nog een tip?
Hoelang kan het duren voordat ze uit zichzelf gaan vragen?


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2007-09-19 - 15:38:39 send message to maikeltje

geen buffalos geven 30 dagen zijn ze zelfstandig


leila
Website Member
Posts :74

Website Member
2007-09-19 - 20:08:03 send message to leila

ik zou als ik u was ei en een klein beetje universeel voer goed fijn of tot poeder malen en dan aan maken met warm water en in een spuitje doen de eerste keer meot je juist onder dwang voeren anders mkomt er geen eten in na een paar keer voeren zul je merken dat ze al door krijgen waar het eten vandaan komt eerst een klein beetje eten geven en langzaam opvoeren .
op deze manier heb ik jonge mussen,merels,spreeuwen,tropen zebra,s en gierzwaluws grootgebracht groeten wim



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 140 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede