Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > broedkooien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : broedkooien
Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-03-14 - 21:13:33 send message to Niltava

Na jaren lang zelf broedkooien te hebben gemaakt wil ik nu eigenlijk wel kant en klare kooien kopen.
Wie heeft ervaringen ermee, van welke merken en het onderhoud, soorten ed.
(het is voor tropen)
Bij voorbaat dank.

Niltava


DenisdeV
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2004-03-14 - 22:03:00 send message to DenisdeV

Ik "ken" in meer of mindere maten 3 merken,teweten GEHU,van keulen en G&O. Alledrie prima spul,voorkeur gaat zwaar uit naar G&O. Dit i.v.m. onderhoud (sproeien met plantenspuit,even poetsen alles weg,weinig randjes en kiertjes),materiaalkeuze en flexibiliteit (elke maat te maken door hen). Ik ga zelf voor volgend seizoen een aantal G&O-vluchten bestellen (kweek zelf goulds).


uswhite
Website Member
Posts :133

Website Member
2004-03-14 - 22:46:45 send message to uswhite

Hallo

Mijn eerste broedkooien waren van G&O momenteel kweek ik in kooien van GEHU. In deze kooien kweek ik Forpussen. Wat ik wel zeker weet, dat deze kooien niet zomaar schoon te maken zijn. En al heel zeker niet door even met een plantespuit nat maken en dan weg poetsen. Ik krijg ze wel schoon als ik ze met chloor inspuit en dat even laat inwerken. En dat geld zowel voor GEHU als voor G&O. Mijn voorkeur gaat dan uit naar GEHU omdat ik ze stabiler vind.


DenisdeV
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2004-03-14 - 23:07:21 send message to DenisdeV

Sorry USwhite maar ik ben het niet met je eens wat betreft het schoonmaken. Ik heb het over de types kooien waar beide (of inclusief van Keulen) of alle3 mee op de grote markten staan,en daar zit een heel groot verschil in materiaal. En mede door het materiaal dat G&O momenteel gebruikt is dat erg eenvoudig schoon te houden,mits je dat regelmatig doet. De stabiliteit is wel een puntje waarop zowel van Keulen (wat weer loodzwaar is) en Gehu beter scoren,maar zeker het schoonmaken niet. Overigens heeft een vriend van me 4 lagen G&O op elkaar staan zonder wankelheidsproblemen. Het klappert wat meer als de vogels van stok naar stok vliegen en het weegt niets.(en ik heb geen aandelenwink ;))


uswhite
Website Member
Posts :133

Website Member
2004-03-15 - 07:59:49 send message to uswhite

Hallo

Ik gebruik deze kooien nou voor het 3e broedseizoen. Ik draai 2 ronden per koppel en ga i.v.m. het niet willen verstoren van de vogels tussendoor de kooien niet helemaal afwassen. Dat doe ik dus na het broedseizoen. Het vuil zit zo harnekkig vast dat ik al overwogen heb om een stoomcleaner aan te schaffen.

Maar laten we het er maar op houden dat mijn G&O kooien dan waarschijnlijk van een ander materiaal zijn.

Groetjes


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-03-15 - 20:00:02 send message to Niltava

Bedankt voor de reacties. Hebben julie ook een website voor Gehu?.
Hoe zit het trouwens met de levering (zit zelf in het noorden van het land) en de prijsverhouding?

Niltava


uswhite
Website Member
Posts :133

Website Member
2004-03-15 - 21:17:02 send message to uswhite

Hallo

GEHU heeft geen eigen website. Het adres is GEHU Kooien, Transportweg 9, 7442 CT, Nijverdal. Tel: 0548-616187. Je kunt dit nummer bellen en je krijgt alle informatie thuis gestuurd. Verder leveren ze ook aan huis.
Prijstechnisch zitten ze ook goed.

Groetjes


jongdead
Website Member
Posts :27

Website Member
2004-03-16 - 09:29:37 send message to jongdead

Voor tropen en kanarie,s zijn de kooien van Heesakkers anders ook prima, niet de goedkoopste, wel de beste. Vol kunststof, verslijten doe je ze niet meer. Verkrijgbaar in diverse maten en in te delen in meer vakken.
Blijven goed hun waarde houden.


cinnamon rosella
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2004-11-16 - 22:14:59 send message to cinnamon rosella

ik heb zelf ook gehu kooien gehad en ik heb een blok van 15 kooien laten maken maar geef mij die zelf gemaakte kooien maar veel steviger en makelijk schoon te houden en veel goed koper


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-11-16 - 22:22:27 send message to Niltava

Heb inmiddels vankeulenkooien gekocht
Mooi, en goed ofschoon eigengemaakte ook goed zouden kunnen werken.
Iemand nog drie broedkooien nodig --> zie advertenties



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 256 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede