Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Patagonische rotsparkieten. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Patagonische rotsparkieten.
Bok
Website Member
Posts :37

Website Member
2007-09-20 - 22:06:49 send message to Bok

Graag heb ik alle mogelijke info over Patagonische rotsparkieten.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2007-09-20 - 22:16:30 send message to Daniel

prachtige vogels, grote schreeuwers grote knagers, voor de kweek beste een broedblok met zogenaamde kweekgang eraan.
Zijn prachtig in kolonies om te zien, maar ik weet niet hoe dit de kweekresultaten beinvloed.

Meer info Parrots of the world Forshaw. happy :)


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-09-20 - 23:47:46 send message to theelepeltje

Zijn beide ondersoorten nog de verkrijgen (de grote en de kleine) of is dit verschil niet meer te zien?


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-09-21 - 00:02:10 send message to tonnl

Ik zou even in Burgers Zoo gaan kijken en vooral luisteren. Daar zit een fraaie groep. Ze kunnen "enigszins lawaaierig" zijn.


Neophemagek
Website Member
Posts :204

Website Member
2007-09-21 - 09:35:05 send message to Neophemagek

ik weet niet of je hier http://members.lycos.nl/dogsandbirds/patagonische_rotsparkiet.htm al gekeken heb.
Staaat ook het een en ander.

Gr.Frans


Bok
Website Member
Posts :37

Website Member
2007-09-21 - 18:46:37 send message to Bok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hartelijk dank allemaal voor jullie reacties , ik heb inmiddels sinds kort 2 koppels Patagonische rotsparkieten ze zijn te bekijken op de volgende link.
http://www.vogelarena.com/voliere/voliere_716.html
Graag zou ik in contact komen met iemand die deze vogels ook heeft , dus een ieder die deze vogels heeft of iemand weet die deze vogels heeft hoor ik dat graag.


Strigiformes
Website Member
Posts :149

Website Member
2007-09-21 - 19:26:14 send message to Strigiformes

Mooie vogels , Henk.
Ik heb even in je 'voliere' gekeken maar dat ziet er allemaal netjes uit.


Bok
Website Member
Posts :37

Website Member
2007-09-21 - 20:12:22 send message to Bok

Hartelijk dank voor het compliment Bas , ik heb gelijk jou site ook maar even bekeken deze mag er ook zijn hoor!


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-09-22 - 08:32:12 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Zulke opmerkingen maken nieuwsgierig naar de volieres: inderdaad mooi en prachtig ruim, zeker ook voor de neophema's, dat zie je vaak anders!

Patagonische rotsparkieten zijn prachtig, maar kunnen hun stem flink verheffen; naar mijn ervaring beduidend meer dan alexander parkieten. (let wel op PBFD waar deze vogels gevoelig voor schijnen te zijn)
Zouden ook in gevangenschap in kolonie gehouden en gekweekt moeten kunnen worden. Als ik ooit een grote voliere met buren op grote afstand heb....


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-09-22 - 12:51:31 send message to tonnl

Ik sluit me er graag bij aan; wat een prachtige ruimtes!
Schitterende vogels ook.
Ton.


Bok
Website Member
Posts :37

Website Member
2007-09-23 - 06:24:43 send message to Bok

Hallo Johan,

Hartelijk dank voor je reactie , het doet mij goed dat het je is opgevallen dat mijn vogels de ruimte hebben neophema's per koppel een vlucht van 3 x 1 mtr. en daarbij een nachthok van 2 x 1 mtr. is dan ook in menig ogen van andere kwekers een gigantisch onderkomen , ik heb hier dan ook menig vogelhouder gehad die mij het advies gaf ga je hokken toch opdelen! dan kun je nog veel meer koppels kwijt , daar is het mij niet om te doen je ontneemt vogels de vrijheid en als je dat al doet is mijn streven het hun ze zo aangenaam mogelijk te maken met een onderkomen waar ze flink hun vleugels kunnen strekken dat is een mijn optiek een minimale vereiste waar je aan moet voldoen een vogel die niet de mogelijkheid heeft om te vliegen moet wel een hele kwelling voor hem zijn.
Ik ga bij mij zelf te rade een mens kan normaal gesproken lopen , ik dus beperkt vanwege mijn handicap dat levert soms al behoorlijke frustraties op , over het amper kunnen vliegen voor een vogel dan maar te zwijgen.
Overigens de info bij jou inbreng op vogelarena is wel heel sumier , of heb je geen vogels meer?

Henk


Bok
Website Member
Posts :37

Website Member
2007-09-23 - 06:42:16 send message to Bok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo Ton,

Hartelijk dank voor je reactie , ja de ruimte heb ik hier wel hier in het noorden is dat ook nog haalbaar al hoewel de grond prijzen hier ook behoorlijk aan het stijgen zijn echter nog niet de prijzen die men in Haarlem moet betalen voor een stukje grond.
Ik heb jou inbreng ook even bekeken op vogelarena , dat ziet er prachtig uit met die beplanting in je voliere i.p.v. een kille voliere zonder beplanting waar je niet onderuit komt bij het merendeel van kromsnavels je vogels moeten zich hier wel zeer op hun gemak voelen.
Ik zag al een stoel voor de voliere staan ik stelde mij al helemaal voor dat je hier menig vrij uurtje doorbrengt om naar je vogels te kijken ,mits het weer het uiteraard toelaat (lijkt mij ook mooier als TV kijken)

Henk.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-09-23 - 16:22:22 send message to johanblok

quote

Overigens de info bij jou inbreng op vogelarena is wel heel sumier , of heb je geen vogels meer?


De info was op een gegeven moment zodanig verouderd, dat ik het gewist heb, bovendien gaan we verhuizen, dus is alles op zijn kop gezet. Ik heb ook niet veel meer, maar als alles weer op orde is - en dat kan nogal even duren - dan komt er zeker weer info op.


Bok
Website Member
Posts :37

Website Member
2007-09-23 - 17:05:12 send message to Bok

Oke Johan , ik wacht wel af tot dat je de boel weer op orde hebt ik heb je onder mijn favorieten geplaatst en zal zo nu en dan wel een kijkje nemen of er voortgang is .


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-09-23 - 20:27:04 send message to johanblok

In een topic op het forum kun je zien hoe het was: http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=4922

Overigens, de vogels op de foto's zijn de enige die ik nu heb en zijn tijdelijk (vermoedelijk voor circa een half jaar) in een schuur onder gebracht.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-09-23 - 20:38:06 send message to molineti

quote
(let wel op PBFD waar deze vogels gevoelig voor schijnen te zijn)



Johan;bedoel Je niet Pacheco?

Patagonen schijnen dragers te kunnen zijn van pacheco zonder dat ze zelf ziek worden heb ik ooit gehoord.

Maar misschien heb ik het wel mis,maar in het algemeen zijn Zuid amerikanen niet zo vatbaar voor PBFD

Groeten Rene



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 204 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede