Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > voeding lori v.d, blauwe bergen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : voeding lori v.d, blauwe bergen
wings
Oud Lid
Posts :207

Oud Lid
2007-10-06 - 16:22:07

Mijn bestand was tot nu toe parkieten en papegaaien , nu heb ik een stelletje lori's aangeschaft, mijn vraag is,wat eten ze ?? ik heb CeDe-lori-food wat is de aanvulling? b.v. sepia
fruit in stukjes of in moes, universeel ,grit ,
kortom ik wil alle informatie hiervan weten.
Jan van Dessel


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2007-10-06 - 16:43:10

Het makkelijkst is dat je de zoek functie voor het forum gebruikt, bv lori of pap, er zij al verschillende uit gebreide post over dit onderwerp.
Met cd moet je oppassen met indikken van de pap het moet vloeibaar als yoghurt blijven, ook na een paar uur.
Blauwe bergen zijn mooie vogels om mee te beginnen een goede keus.

benno


lorius
Website Member
Posts :53

Website Member
2007-10-07 - 14:54:25

Hoe kun je nou vogels kopen zonder te weten wat ze eten? Een logische volgorde lijkt mij om eerst te kijken wat je hebben wil, dan te kijken hoe ze verzorgd worden, dan kijken waar je dat krijgen kunt en pas dan tot de koop overgaan.


adriaanbaan
Website Member
Posts :154

Website Member
2007-10-07 - 20:10:51

Daar is Jan veel mee opgeschoten Lorius

ik begrijp best wel wat je bedoeld maar wat heeft iemand nou aan dat "bestraffende" vingertjesad :(


help eerst iemand met nuttige info zou ik zo zeggen, dan durft iemand nog eens om raad te vragen.

groetjes Adriaan


Bertsje
Website Member
Posts :11

Website Member
2007-10-07 - 23:08:30

Hallo Jan,
als je meer info wilt bel je me maar.
Bert uit Urmond


wings
Oud Lid
Posts :207

Oud Lid
2007-10-08 - 20:13:00

Bedankt Bert. hier kan ik tenminste wat mee !!!
Jan van Dessel


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-10-08 - 21:32:48

Wellicht heb je hier ook nog wat aan??

http://www.loriesrichard.mysites.nl/


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2007-10-09 - 19:44:57

Hallo jan

Normaal zetten producenten een advertentie.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2007-10-09 - 19:47:23

Inderdaad, de "advertentie" van Jan-s heb ik dan ook verwijderd, en hem hiervan op de hoogte gesteld.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2007-10-09 - 19:50:40

Je had hem niet in zijn totaliteit hoeven te verwijderen, zat ook goede informatie bij.
Kun je hem op geschoond terug zetten????


Fokke
Website Member
Posts :224

Website Member
2007-10-09 - 20:00:49

Graag wil ik even reageren op deze post wat betreft het voeren van lories.
De discussie wat wel of niet goed voer is voor lories,is hier op vogelarena al diverse keren gevoerd. De een beweerd dat pap het beste is zelfgemaakt of fabrieksklaar, de ander zweert bij pellets . Zelf kweek ik nu zo’n 40 jaar met diverse soorten lories en ik wil hier toch mijn ervaringen en mening even weergeven. Ik wil beginnen met pellets , deze zijn naar mijn bescheiden mening beslist ongeschikt voor de meeste lories, een lori in nu eenmaal een zachtvoer-eter en persoonlijk vind ik het eigenlijk dierenmishandeling om deze prachtige vogels te plagen met droogvoer of pellets. Ik vind het gewoon triest als ik zie bij die kwekers die pellets voeren dat de vogel constant met een paar korrels in z’n snavel naar de waterbak springt om ze te weken voor dat hij/zij ze door kan slikken. Tevens zie ik een duidelijk verschil in conditie tussen de vogels die pap eten en die pellets eten. Dan mijn ervaringen met het voeren van kant en klaar voer, maakt niet uit welk merk. In het verre verleden toen ik begon met het houden van lories wist eigenlijk niemand wat deze vogels precies nodig hadden, zelf voerde ik mijn lories in het begin gekookte rijst met honing en een sneetje bruinbrood eveneens besmeerd met honing. Later ben ik wat gaan experimenteren en uiteindelijk had ik een mengeling waar de vogels het prima op deden. Dit mengsel kunt U uitgebreid nalezen op mijn website www.lories.nl Op een gegeven moment ben ik toch overgestapt op een z.g. compleet fabrieksvoer en toen begon meteen de ellende. De vogels deden het op dit voer op het eerste gezicht goed alleen toen er jongen kwamen kreeg ik te maken met iets wat ik nooit eerder had meegemaakt, sommige ouders gingen de jongen in het nest plukken, een verschijnsel waar tegenwoordig veel liefhebbers mee te maken hebben. Of dit komt door het voer kan ik niet hardmaken omdat ik niet geschoold ben in voedingsleer, maar een feit is dat sinds ik weer terug begonnen ben met een eigen mengsel ik geen enkele plukker meer gehad heb en mijn jonge vogels altijd aalglad de nestkast verlaten. Nu verwacht ik dat er gelijk zogenaamde kenners in de pen zullen klimmen om te beweren dat mijn manier van voeren niet deugt omdat de samenstelling niet zou deugen, ik heb al met enkele fabriekanten van lorievoer hierover gesproken en die beweerden dat er van mijn samenstelling niets klopte maar deze mensen wil ik graag het tegendeel bewijzen en ze uitnodigen om bij mij te komen kijken en dan zullen ze zien dat al mijn lories zowel jong als oud in glanzende conditie zijn en in blakende welstand verkeren. Een ander bewijs is denk ik ook wel de kweekresultaten. Nu ben ik er beslist niet op uit om maar een zo groot aantal jonge vogels te kweken maar zoals de meeste lorieliefhebbers wel weten moet een lorie het hele jaar over een nestkast beschikken en dan is het moeilijk om ze te laten stoppen met broeden. Het gevolg is dan ook dat bij verschillende soorten zoals de viooltjes de groenstaarte, de blauwe bergen en de blauwkopjes bijna ieder jaar 3 nestjes jongen zonder problemen grootbrengen. Tenslotte wil ik benadrukken dat natuurlijk iedereen vrij is om zijn vogels te voeren zoals hijzelf wil en als het bij U goed gaat moet U beslist niet veranderen. Maar ik ga er van uit dat met iedere vogel te kweken is en dus ook met de lories en mocht dit niet goed gaan dan durf ik te stellen dat U iets niet goed doet en zou ik aanraden om iets anders te proberen.


Blauwe bergen
Website Member
Posts :240

Website Member
2007-10-09 - 21:44:16

volkome mee eens met het verhaal van fokke.......... www.loriesrichard.mysites.nl


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-10-10 - 08:03:04

quote

Ik vind het gewoon triest als ik zie bij die kwekers die pellets voeren dat de vogel constant met een paar korrels in z’n snavel naar de waterbak springt om ze te weken voor dat hij/zij ze door kan slikken.


Ik heb geen ervaring met lori's, maar bij 'gewone' papegaaien is dit fenomeen al vaak te zien, laat staan bij zachtvoer eters.


lorie
Website Member
Posts :69

Website Member
2007-10-10 - 11:00:25

Fokke,

Amen happy :)



denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-10-10 - 11:58:19

Hoi fokke.

goed bezeg man

groetjes egon



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 135 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede