Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > zeldzame vogels aangeboden; kan dit??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : zeldzame vogels aangeboden; kan dit???
Peet45
Website Member
Posts :1

Website Member
2007-10-17 - 14:12:32 send message to Peet45

Hoi

een particulier biedt momenteel op verschillende sites (vogelnetzwerk, vogelmarktplaats, marktplaats..) zeldzame en moeilijk te kweken vogels aan, wou eens informeren of iemand reeds zaken gedaan heeft met die man omdat hij niet op mijn mail antwoord, toch blijft hij de vogels aanbieden
het betreft een zekere Ronnie uit Lichtenvoorde. Hij biedt volgende vogels aan (bijna alles geringd en kweek 2006 of 2007); kernbijters (rozeborst, zwartrug, zwartkop), amerikaanse sijzen (zwarte, mexico), blauwe bisschoppen, amerikaanse vinken (de 5 soorten, alles geringd)

is niet mijn bedoeling deze man in een slecht daglicht te stellen, wou gewoon eens vragen of iemand al 'zaken' met hem gedaan heeft, belangt ons allemaal aan, toch?

Peter


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2007-10-17 - 15:09:18 send message to hoogervorst

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ook ik heb mij verbaasd omtrent deze advertenties en vooraanstaande mensen gesproken vanuit de amerikaanse zangvogelwereld, iedereen is verbaasd en er zijn bedragen geboden van enkele duizenden euro's. Niemand krijgt hem te pakken op emails reageert hij niet en het zou ook te mooi om waar te zijn dat toevallig al deze vogelssoorten geringd aangeboden worden.
Mijn conclusie is FAKE, FAKE en nog eens FAKE

Aandachttrekkerij of om op deze manier juist in contact te komen met kwekers van deze soorten is ook nog een mogelijkheid.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2007-10-17 - 15:45:33 send message to Daniel

stond er geen telefoonnummer bij happy :) altijd handig om dan zo een afspraak te maken.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-10-17 - 16:34:08 send message to Niltava

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Had ook zo mijn twijfels, inmiddels zijn er wel emailcontacten geweest.
Ik was bijvoorbeeld geintresseerd in veelkleurenvinken(heb een gemengd koppel indigo - veelkleuren)De prijs is echter allerzins redelijk(in deze tijd).
En daarmee kweken is nu niet alledaags(veelkleuren).
Uiteindelijk ben ik er niet op ingegaan, iemand van de werkgroep passerina's heeft vogels besteld maar een werkelijke overdracht moet er nog komen.


jurn
Website Member
Posts :95

Website Member
2007-10-17 - 16:48:28 send message to jurn

er staat er ook een met een palm kaketoe !
En dan staat er dat als er niemand reageerd laat ik de vogel vliegen ! En u kan alleen bellen en op mail reageer ik niet.

En dan nog het ergste foto's van mijn website gehaald van een palm kaketoe !


Ik ben bang dat als je belt dat er een hoge telefoon rekening te voorschijn komt !!

Maar heb al contact gehad met mp, en dan mag je hele formulieren gaan invullen enzv enzv


bartjan
Website Member
Posts :103

Website Member
2007-10-17 - 18:19:57 send message to bartjan

ik heb ook mail contact gehad met deze man,mailde gewoon netjes terug alleen de prijzen waren voor mij helaas net iets te duur,ook al zijn ze het mischien wel waard in deze tijd


jurn
Website Member
Posts :95

Website Member
2007-10-17 - 18:36:10 send message to jurn

Ik vind dit zelf toch een vreemde advertentie ! en dan pratende over een palm kaketoe, geeft bij mij weinig vertrouwen. En dan ook nog eens geen eigen foto's.

Hierbij bied ik u mijn Grote Palm Kaketoe aan. Ik doe deze vogel weg omdat ik geen geld meer heb om hem te verzorgen en me moet concentreren op mijn studie. Als u een vogelliefhebber bent en geinteresseerd in deze vogel kunt u hem ophalen in wassenaar. Als niemand hem komt halen laat ik hem gewoon vrij in de buitenlucht.


angel
Website Member
Posts :10

Website Member
2007-10-17 - 20:12:12 send message to angel

Hahaha

ik heb de jongen gesproken die op Marktplaats adverteerd met een gratis Palmkakatoe.
Is een grap van (nog) onbekende studievrienden van hem. Dus onzin.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-10-17 - 21:39:10 send message to ParkietenPeter

Is het vaak als je alleen maar telefonisch moet reageren.

Huwelijksgrap of studenten.

Buiten het feit dat je toch goed moet oppassen met echte oplichters!


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-10-18 - 10:22:31 send message to pietparkiet 10

als je maar nooit van te voren betaald


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2007-10-19 - 05:08:32 send message to bert1974

er stonden een poos geleden een heleboel berichten op marktplaats van kwade mensen.
deze hadden allemaal de zelfde ervaring.
er stond een advertentie op de mp waar een grijze roodstaart gratis werd aangeboden.
je moest dan op een bepaalde zaterdag maar langs komen om hem op te halen.
er zijn toen dus een heleboel mensen naar toe gereisd zonder eerst even te bellen.
bij het adres aangekomen bleek dus uiteraard dat er helemaal geen vogel was.
ik vermoed dat een van de buren zich die dag helemaal blauw gelagen heeft omdat hij of zij de advertentie heeft geplaatst.
nu zegt dit verhaal natuurlijk meer over de mensen die er op af zijn gegaan dan over de grappenmaker die de advertentie heeft geplaatst.
ik zelf neem helemaal de moeite niet om dit soort advertentie,s te lezen.


groeten bert



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 147 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede