Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > weers invloed Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : weers invloed
v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2007-10-22 - 17:23:19 send message to v.dijck

wil net de blokken verwijderen(ben laat)maar goed, zit mijn koningsparkieten op eieren is dit normaal of heeft dit met de temperaturen op dit moment te maken.
ik heb er nog 2 jongen bij zitten van het voorjaar de man is nog niet agressief kan ik ze laten zitten of tijdelijk bij mijn rosella's zetten in de vlucht ernaast. keek ook bij de rose's en deze zijn ook weer met van alles aan het slepen in het blok. de blokken hangen binnen dus vorstvrij. hebben meerdere mensen dit ook gemerkt bij de vogels?
groeten gerd



pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-10-22 - 21:07:50 send message to pietparkiet 10

ik heb nog 5 jonge japanse meeuwtjes liggen zijn 2 weken oud zitten wel in de schuur met de deur open de hele dag


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-10-22 - 21:56:23 send message to mijnkaketoes.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ja hoor. Ook mijn rose's zijn weer aan het slepen
Maar als het kouder wordt dan zal het wel weer afnemen denk ik


Henk


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-10-23 - 08:18:07 send message to denegon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Bij mij was het vorig jaar in november goed Raak allemaal eieren bij de caiques.
Ik heb de vogels de afgelopen 3mnd geen eivoer gegeven en zeer karig gevoerd.
Hopen dat ze nu een paar maanden later gaan beginnen. voor als nog ziet het er niet naar uit dat ze iets doen.
De pruimekoppen krijgen nu elke dag weer een klein beedtje eivoer. De caiques 3 keer in de week. Wel heb ik de vogels weer wat meer groenvoer en kiemzaad gegeven.
Als alles in maart gaat beginnen zou ik het perfect vinden maar je ziet al je hebt het zelf niet in de hand.

Groetjes egon


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-10-23 - 08:50:35 send message to wiechmann

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

en ik heb 2 jonge bonte boerkes liggen van 2 dagen oud en koppel blauw gele ara op 3 eitjes nu 1 week.

heb vanmorgen door de kou een blauwgele ara pop verloren door legnood.ze lag dood in het blok


Mp vd Sande
Website Member
Posts :158

Website Member
2007-10-23 - 11:19:05 send message to Mp vd Sande

Ik heb 2 eieren weer van mijn lori van de blauwe bergen.
En mijn FOrstenlories hebben gepaart en zitten in het blok te rommelen


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2007-10-23 - 18:51:51 send message to Ruben89

hallo,

er zijn bij mij net nog 6 jonge rijstvogels uitgevlogen. Nu heb ik alle blokken bij de grote parieten enzo eruit. In het voorjaar maar weer proberen. 's winters wil ik geen jongen.

groetjes, ruben


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2007-10-23 - 20:24:28 send message to suk

Ik heb op het moment een koppel edelpapegaaien op eieren zitten .
Deze moeten als alles goed gaat over 2 weken uit komen.


w.puttenstein
Website Member
Posts :3

Website Member
2007-10-23 - 20:27:47 send message to w.puttenstein

mijn zebravinken hebben nu ook 2 jongen en drie eieren, ze begonne er zelf mee.laugh :D


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-10-23 - 21:25:12 send message to denegon

quote
heb vanmorgen door de kou een blauwgele ara pop verloren door legnood.ze lag dood in het blok



Vet balen wiechmann. dat is echt zonde.
Om deze rede heb ik bij mijn pruimekoppen geen blokken en bij de caiques 3 mnd geen eivoer gevoerd. maar ja je weet het nooit met de vogels.
Overdag mooi weer dan weten de vogels het ook niet meer.
verder sterkte

groetjes egon


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-10-23 - 22:00:36 send message to dun grijzeroodstaart

bij mij liggen er 3 jonge baby grijze roodstaartjes in het blok brrrr erug kou maar het popje houd ze wel warm , vorig jaar met kerst ook hetzelfde 2 jongen ....

het blijft prachtig die baby,s en je hoort ze ook lekker pieperen echt mooi happy :)happy :)


mvg

TIM


bboer
Website Member
Posts :93

Website Member
2007-10-23 - 22:16:37 send message to bboer

hoi, mijn bonte boeren hebben ook weer eieren. zondag was er 1 nu nog niet weer gekeken.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-10-23 - 22:18:05 send message to wiechmann

egon bedankt
ik baal er ook van maar dat is het risico met deze temperatuur heb zelf grijze roodstaarten gehad bij -7 die legde perfect dus je weet het nooit en of het nu met weer te maken heeft ik weet het niet .en ik heb er ook geen verklaring voor dat het de ene keer wel goed gaat en dat het ook wel een keer fout gaat .
wie heeft er een goede verklaring voor zou het graag horen voor mij is het de 2 de keer dat ik het mee maak in 6 jaar tijd


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2007-10-24 - 04:49:49 send message to bert1974

ik heb dit al veel vaker vertelt maar afrikaanse papegaaien hebben geen vaste broed tijd.
deze kunnen het hele jaar rond beginnen te broeden.
hierbij kijken ze dus niet naar het weer.
het is wel zo in mijn voliere teminste dat ze het iederjaar wel ongeveer om de zelfde periode doen.
vaak heb ik in juni een nest jonge grijzen en rond de kerst ook weer.
rond de kerst is een perfekte tijd voor mij.
krijg ik weer hoge bloeddruk door de jeugt in de buurt met hun vuurwerk en carbid bussen.
maarf ik zeg ze er maar niks van ben zelf ook jong geweest.


groeten bert


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2007-10-24 - 13:46:51 send message to Rik

Helemaal mee een wat Bert zegt.

Ooit een keer een koppel taranta's gehad waarvan de pop begon te leggen bij -5 en de jongen uitvlogen bij -10 (nachttemperatuur).

Bij de bonte boeren idem.

Het lijkt of deze vogels voorkeur geven aan kou. Dat scheelt in de stookkosten en is ideaal als de in de zomer met vakantie gaat.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-10-24 - 17:34:04 send message to chrislaevers

Ik weet niet wat ik met al deze berichten van de temperatuur moet denken. De ene vogel is de andere niet natuurlijk. Mijn 3 oranjeweverjongen zijn vandaag 20 dagen oud en gisteren en eergisteren heeft het koppel terug gepaard. Ik verwachtte eieren maar zag er geen.Gisteren verliep de voedering prima en was de pop nog in topvorm. Deze morgen ben ik met een zieke dik opgezette oranjeweverpop naar de veearts gegaan denkende aan legnood. De veearts voelde indd een ei. Olie opgespoten en een half uur er na was het ei er uit. Maar er is een tweede ei dat hoog zit.
Ondertussen zaten de 3 jongen elke vogel die langs kwam om eten te bedelen (verschrikkelijk om te zien en te horen!). Eén jong is dood maar de man is de twee andere jongen beginnen te voederen terwijl de pop bij de veearts zat ter observatie.
Om 15u heb ik in overleg met de veearts beslist om de pop terug in de voličre te zetten. Ze zit er dus terug in maar ze is niet oké. De man gaat wel door met de voederingen van de twee jongen.
Dat is de stand van zaken.
's Morgens sta ik op en doe mijn toertje langs de voličre met een "Zijn we er nog allemaal?"
Ik denk dat morgen alles in stilte zal verlopen.
Het moest er even uit want ik heb vandaag met knikkende knieën rond gelopen. Ik wil maar zeggen dat iedereen op tijd en stond zijn klappen krijgt. Zijn het de lage temperaturen? Was een derde legsel teveel? Ik weet het niet.
Christine.



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 144 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede