Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > huis vesting kaketoe's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : huis vesting kaketoe's
ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2007-10-25 - 18:23:55 send message to ej roelofs

ik ben benieuwd hoe groot jullie voliere's zijn voor een koppel rose kaketoe's
wel of geen nachthok?
opsluiten snacht's
etc
of als je iets anders te melden hebt over de rose kaketoe mag dat natuurlijk ook
alle nuttige informatie is welkom

mvg erwin


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2007-10-25 - 18:34:23 send message to suk

ik heb verschilende afmetingen.

ik heb hokken van 4 m lang van 6 m lang,maar ook van 2,5 m lang voor mijn rose,s .
ik heb hokken met en zonder een (nachtverblijf) binnen verblijf.

als er een binnen hok is .is het voeren in de winter makkelijker .bv. het water bevriest minder snel.

bij mij doen de koppels het goed in de hokken.

zolang de vogels maar droog en uit de wind kunnen zitten kan het lang aan.

dit zijn mijn bevindingen.

sebastiaan


BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2007-10-25 - 20:33:31 send message to BONTEBOER

hallo

ik heb mijn rose`s in een vluchtje van 2 meter zitten met een binnen hok , naar mij idee hebben ze het zo goed naar hun zin

alex
http://www.vogelarena.com/voliere/voliere_599.html


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2007-10-25 - 20:50:47 send message to ej roelofs

bij mij zitten ze in een voliere van 300x90x210,en eraan vast een binnen hok van 180x90x240 is dat groot genoeg,gaat me vooral om de breedte maat van 90 daar heb ik mijn twijfels nog over
mvg erwin


v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2007-10-29 - 17:35:55 send message to v.dijck

heb ze buiten zitten in een vlucht van 3m bij 2m en 2,5m hoog met een nachthok van 2m bij 1,8m .
ik heb het blok en het voer binnen in het nachthok. hoe meer ruimte hoe mooier.
groeten gerd


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2007-10-29 - 17:50:35 send message to ej roelofs

bedankt voor je reactie,mooi ruim hok heb je voor de rose's,zou 90 breed voldoende zijn,heeft er nog iemand meer een voliere van 90 cm breed
mvg erwin


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-10-31 - 07:56:52 send message to denegon

Ik heb een tijdje geleden aan een kennis wat informatie gevraagd over het houden van kaketoes.

Hier mijn vragen:

Ik heb weer eens vragen en dit keer over kaketoes. Wie kan ik dan het beste om raad vragen? nou jij.
daar komen de vragen:
Wat zijn de minimale voliere afstanden voor kaketoes. ik heb al een gelezen dat ze voor langsnavel kaketoes groter zijn dan bij andere kaketoes.
Hoe agrsief zijn de kaketoes in de kweek periode of is dit ook afhankelijk van welke soort.
Is zeg maar de Ducorps minder agresief of agresiever in de kweekperiode dan de goffini.
van al de soorten hoef ik het niet te weten maar jij zult het van een aantal wel weten.

Hier zijn andwoord:

Alle witte kakatoes zijn afressief;oranjekuiven,ducorps,goffinie,kleine geelkuiven,incas weet ik het zeker van.
uit eigen ervaring of die van kennissen.
Ik denk dat de 2 langsnavel soorten en misschien de naaktogen(weet ik niet) hetb minst agressief zijn.
rosee en ducorps het minst luidruchtig.
vogel die geschikt zou kunnen zijn in woonwijk;uitsluitend rosee in mijn opinie.
Ik vindt de minimale maten voor kakatoes;minimaal 1.20 breed en 5 a 6 meter lang.
ik wil zelf naar minimaal 2 meter breed en een 5 a 6 meter lang.
ook diend het nachthok behoorlijk groot te zijn ivm agressie man.
Maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen

Als ik een koppel rose ga aanschaffen en dat kan nog wel ff duren dan zou mijn kooi 140 breed 380 lang en 200 hoog worden.
Ik heb dan ook twee afgeschermde voeder plateaus zodat pop en man afzonderlijk kunnen eten.

hopelijk heb je er iets aan.

groetjes egon


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2007-10-31 - 09:44:37 send message to Picolet

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het grootste probleem bij de rose's is de vervetting. Hoe kleiner de huisvesting des te magerder voeren. Overigens een goed idee om twee voerbakken aan te bieden op enige afstand van elkaar, dan kan de dominante vogel niet al het lekkerste vette voer voor zich zelf uitzoeken.

Weer iets positiefs geleerd op vogelarena.

Overigens is de breedte van 90 centimeter naar mijn mening aan de krappe kant.

Ruud


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-10-31 - 19:21:14 send message to denegon

quote
Overigens een goed idee om twee voerbakken aan te bieden op enige afstand van elkaar, dan kan de dominante vogel niet al het lekkerste vette voer voor zich zelf uitzoeken.



Een vriend van me heeft het ook bij zijn rose gedaan want de man at bijna al het voer in zijn eentje op. Dit omdat ze zo weinig krijgwen natuurlijk.
Nu eten ze wel alle twee goed.

Op een lezing bij de club zei een kweker van kaketoes ook dat het goed was dat de pop een apparte plek had waar ze rustig kon zitten. dit heb ik dan ook meteen.
maar het duurt nog wel even voordat ik ze heb hoor ik wil eerst kweken met de caiques en deze collectie van 4 koppels uitbreiden naar 8 koppels en dan de rose.

groetjes egon


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2007-10-31 - 22:23:20 send message to ej roelofs

bedankt,allemaal voor de informatie
ik ga volgend jaar ze toch in de nieuwe voliere's doen de afm van die voliere's zullen worden 3 hokken van 120x400x220 (br,l,h)
en daaraanvast een nachthok van 120x100x230
ik laat de laatste meter van de volieres zonder golfplaten kunnen ze lekker in de regen zitten
ik heb nu al weer zin om er aan te beginnen
mvg erwin


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2007-11-01 - 05:51:03 send message to bert1974

ik heb zelf geen kaketoe,s maar uit de verhalen van een kennis van mij heb ik begrepen dat hoe breeder de vlucht is hoe beter.
hij vertelde mij dat deze vogels in principe rondjes moeten kunnen vliegen.
dit is dan met name in het belang van de pop.
dan heeft ze meer kans om aan de man te ontsnappen.
hij kweekt met witkuifen en met moluccen kaketoe,s.
dit zal mischien anders gelden dan voor rose kaketoe,s
ik heb een paar jaar geleden met een kweker gesproken op de markt in meppel.
deze had en zestal koppels goffinie bij zich.
allemaal jongen van hem zelf.
hij heeft meerdere kweekstellen en deze hebben allemaal een vlucht van 8 bij 6 meter.
hij had nooit geen last van uit mekaar gescheurde poppen door de groote van de vluchten.
maar nogmaals ik heb er zelf geen ervaring mee.

groeten bert


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-11-01 - 06:25:22 send message to mijnkaketoes.nl

Ik denk dat voor alle vogels geld. Hoe groter hoe beter. Zelfs nog voor een zebravink. De minimale maat vind ik altijd erg moeilijk te bepalen. Net als ik zeg hoe groter hoe beter. Veel ligt ook nog aan het koppel zelf. Zo heb ik ooit een rose koppel in een ruime voliere gehad maar die van de helft nog geen gebruik maakten. Zelf heb ik inderdaad ook wat betere ervaringen met vierkante volieres dan de lengte. Inderdaad zoals bert zegt ik het gevoel heb dat de kaketoe pop dan wat beter weg kan komen.

Een en ander wordt natuurlijk ook bepaald en in gegeven door de ruimte die de kweker zelf heeft. Voorbeeld iemand met een beschikbare ruimte van 40 vierkante meter zal niet gauw 1 voliere neerzetten met bijvoorbeeld een koppel kaketoes.

groet

Henk



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 225 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede