Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > diamantduiven wil eieren niet uitbroeden Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : diamantduiven wil eieren niet uitbroeden
antje
Website Member
Posts :4

Website Member
2007-10-26 - 22:27:31 send message to antje

hallo ik heb 2 diamantduiven en tot op het laatste moment blijven ze op het nest broeden en dan laten het ineens afweten,terwijl het wel om bevruchte eitjes gaat.De laatste keer kon je zelfs zien dat de eitjes al een scheurtjes hadden om uit te komen.(ze hebben 2 keer eieren gelegd)ik begrijp niet wat ik verkeerd doe,dus wie kan me helpen.want ik val ze niet lastig of wat dan laat ze helemaal de eigen gang gaan.Ik hoop dat iemand de oplossing heeft voor mij.

Groetjes antje


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-10-28 - 18:03:19 send message to chrislaevers

Ik heb al 3 jaar 1 koppel diamantduifjes en die kweken zonder problemen (teveel eigenlijk). Kan je meer vertellen over hoe groot je duifjes zitten, waar ze zitten binnen of buiten, met wie ze eventueel zitten en hoe oud ze zijn? En hoelang je ze al hebt?
Christine.


antje
Website Member
Posts :4

Website Member
2007-10-28 - 21:50:10 send message to antje

ze zitten binnen in een kooi van 56-35-54 cm. speciaal gevraagd aan de dierenwinkel of het een goede kooi voor hun was.en ze staan op een rustige plek dus het niet zo waar ze steeds gestoord worden of zo.

groetjes antje


antje
Website Member
Posts :4

Website Member
2007-10-28 - 21:55:19 send message to antje

ik was vergeten te zeggen dat ze alleen zitten,ik weet niet hoe oud ze zijn ik heb ze sinds afgelopen mei in de dierenwinkel gekocht.Is het wel normaal dat ze zo snel weer eieren leggen?

Groetjes antje


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-10-30 - 16:57:10 send message to chrislaevers

Ik vrees dat je kooi te klein is voor de diamantduifjes tenzij iemand hier kan zeggen dat hij/zij al wel in die ruimte succesvol gebroed heeft. Die van mij zitten buiten in een ruime volière en die situatie is dus niet te vergelijken. Probleem met diamantduifjes is dat de jonge pas uitgevlogen duifjes onmiddellijk na beeïndiging voedering uit het zicht van de ouders moeten. De doffer jaagt de jongen erg op en als die niet wegkunnen is de volgende nest gedoemd om te mislukken. Misschien voelen die duifjes dat als er jongen zouden zijn ze niet onmiddellijk weg kunnen en voltooien ze de broed niet (dat is zuivere speculatie hoor!). Dat ze keer op keer opnieuw beginnen is normaal. Ik heb afwisselend één jong of twee jongen.
Het kan dus zijn dat de beperktheid van de ruimte de vogels ergens remt en dat ze zich niet langer gemotiveerd voelen om het broedsel af te maken hoe groot de drang ook is.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Christine.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 185 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede