Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Blauwkoplories brengen alleen maar poppen. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Blauwkoplories brengen alleen maar poppen.
Fokke
Website Member
Posts :224

Website Member
2007-10-29 - 13:21:20 send message to Fokke

Ik heb een prachtig koppel blauwkoplories (Trichoglossus h. caeruleiceps). Het is echt een prachtig koppel, ze zijn handtam, broeden 3 keer per jaar en brengen hun jongen zonder problemen prima groot Er is echter toch een probleempje, ik heb tot nu toe 11 jongen van dit koppel, momenteel zitten ze weer te broeden, maar het blijken na het seksen allemaal poppen te zijn. Nu ben ik eigenlijk benieuwd of er meer liefhebbers van lories zijn die met dit verschijnsel te maken hebben bij hun lories. Ben benieuwd.


lorie
Website Member
Posts :69

Website Member
2007-10-29 - 14:24:09 send message to lorie

Hallo Fokke,

Dit is een verschijnsel die mij ook al een tijdje bezig houdt.

Bij mijn koppel groenstaarten in 1,5 jaar tijd 6 jongen op stok. Resultaat: allemaal mannen !

Mijn koppel violetnekken 5 jongen op stok in 1 jaar tijd. resultaat 4 mannen en laatste ronde eindelijk een keer 1 pop.

Geen flauw idee waar dit aan kan liggen. schijnt bij lori's toch wel vaker voor te komen ?
Na enige tijd krijg je dan een periode dat het precies andersom is.

gr. Pim


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-10-29 - 15:38:14 send message to Karel

Niet alleen bij lories zie je dit verschijnsel. Ook bij andere soorten gebeurt dit wel. Het vreemde is ook vaak, dat als je bijv. alleen mannen kweekt, iedereen in Ned/Belg ook bijna alleen maar mannen kweekt, waardoor het blijkbaar niet aan de voeding ligt (om maar een mogelijke reden te noemen).

Vreemd verschijnsel waarvan ik hoop dat iemand er iets over kan vertellen.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2007-10-29 - 17:13:03 send message to Dennis Fr.

ik heb nu 3 jaar achter elkaar bij 1 van me koppels caique`s alleen poppen en ander koppel net 2 jaar alleen maar mannen tot nu toe dan


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-10-29 - 17:18:57 send message to Niltava

Ik heb wel eens gemerkt bij mijn goulds dat jonge koppels eerst meer poppen leverden en als ze ouder werden 3-4 jaar, meer mannen.


vlindervogel
Website Member
Posts :178

Website Member
2007-10-30 - 14:26:41 send message to vlindervogel

Dit is iets wat mij ook wel bezighoudt. Ik hoorde kortgeleden een verhaal over dat het mogelijk was dat het door de leeftijd van het ouderkoppel zou kunnen komen: een jonge pop met een oude man of een oude pop met een jonge man zou juist veel of weinig poppen opleveren.
Weet iemand hier iets meer over?

Groeten Carmen



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 135 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede