Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > wanneer zijn baby grijze zelfstandig? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : wanneer zijn baby grijze zelfstandig?
gizmoken
Website Member
Posts :77

Website Member
2007-10-30 - 19:51:04 send message to gizmoken

Hallo, ik heb 2 koppels grijze met jongen, de ene hebben een jong van 16 weken, de andere 2 jongen van 12 weken. Zou die van 16 weken niet al alleen moeten eten, hij zit er wel veel uit, maar ik kan hem niet goed gadeslaan, die andere van 12 weken zitten nu in het gat van het broedblok, ik maak me wel wat ongerust, ik heb nog nooit natuurbroed gedaansad :(


gizmoken
Website Member
Posts :77

Website Member
2007-10-31 - 08:47:50 send message to gizmoken

Is er echt niemand die weet wanneer jonge grijze roodstaarten zelfstandig zijn?


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-10-31 - 09:19:08 send message to dun grijzeroodstaart

bij mij zaten de grijze ook met de 13 a 14 weken met de koppen uit de opening , met de 15 a 16 weken waren ze er pas uit , en na een week of 18 aten ze al zelf volledig , maar ze bedelen nog wel lang bij de ouders .

succes .

heb je geen foto,s want het is een prachtig gezicht , ik heb zelf ook jongen liggen 3stuks en wil ook natuurbroed weer doen , maar de jongen zijn nog maar 1,5 week oud dus nog even wachten .

mvg

Tim


gizmoken
Website Member
Posts :77

Website Member
2007-10-31 - 10:22:28 send message to gizmoken

nee, heb nog geen foto's, dan mag ik dat van 16 weken nog gerust laten zitten? Hij begint wel al wat te peuzelen, maar veel zal dat dan wel nog niet zijn, ook kruipt hij nog geregeld bij de ouders in het blok, zal dan ook wel normaal zijn? Ik heb al veel handopfok gedaan en het is nu mijn eerste keer dat ik natuurbroed doe, ik vind dat het meer voldoening geeft , natuurbroed, maar ook wat meer stress (bij mij, dan) , zullen ze het wel goed doen?


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2007-10-31 - 10:29:11 send message to rupicola

Zoals zo vaak blijkt ook in deze situatie dat geduld een schone zaak is. wink ;)

@ Gismoken:
Mijn complimenten voor het feit dat je je vogels nu de kans geeft op hun eigen jongen zelf op te voeden!
Zowel de oudervogels als de jongen hebben hier baat bij.

Klasse!



dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-10-31 - 11:54:55 send message to dun grijzeroodstaart

een hoop stress is het zeker , ik heb me ook druk gemaakt toen , en ik heb een paar dagen de jongen weggehaald en i de vlucht ernaast gezet maar toen ik merkte dat de jongen bedelde bij de ouders en zelf niet genoeg voeding namen heb ik ze weer lekker bij de ouders gelaten .
trouwens een praht zicht hoe de ouders de jongen van alles leren , voor mij is het nog even wachten, maar kijk er alweer naar uit dat als de jongen uitvliegen !
je kunt de jongen er beter wat langer bij laten dan te vroeg ervandaan halen want dan vermageren ze alleen maar .

mvg


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2007-10-31 - 22:08:35 send message to henkdelaat

Heb met grijze nog geen natuur broed gedaan maar heb er nu een binnen ziten met handopfok en die is van 05/08 en die eet sinds deze week al geheel zelfstandig.

henk


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2007-11-01 - 05:15:53 send message to bert1974

hallo
in principe hoort een jonge grijze roodstaart met 13 weken zelfstandig te zijn maar dat is de theorie.
de praktijk is dus vaak anders ik kijk altijd naar het gedrag van de jongen als ze niet meer achter de ouders aan lopen te schooien dan eten ze over het algemeen zelf.
ik kijk hierbij ook naar de voer bak als het iedre keer weer een puin hoop rondom de bak is dan zijn de jongen ook zelf aan het eten.
ik laat de vogels echter zelf altijd een maand of twee na het uitvliegen bij de ouders.
er werd mij in het begin dat ik met vogels bezig was verteld door de ervaren kwekers in mijn omgeving dat jonge grijzen drie weken na het uitvliegen zelfstandig zijn.
maar dat is in mijn beleving geen vast gegeven.
de ene vogel is meer tijd nodig dan de ander.

groeten bert


gizmoken
Website Member
Posts :77

Website Member
2007-11-01 - 09:13:28 send message to gizmoken

ja, ik had dat ook horen zeggen dat ze rond 16 weken zeker alleen eten, maar ik heb hem een halve dag alleen gezet deze week en hij at niets, dus heb ik hem maar weer bij de ouders gezet. Zal hem er dan nog maar een tijdje laten bijzitten, hij kan er alleen maar van leren happy :)
Alvast bedankt iedereen voor de reacties, ik heb er heel wat aan gehad


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2007-11-01 - 11:57:56 send message to henkdelaat

als je ze wil gebruiken om zelf mee door te kweken dan zou ik ze laten zitten totdat de ouders weer met een nieuw broedsel beginnen,want zo leren zij het komplete nestgedrag zodat er later minder problemen optreden.
suc6 ermee.

henk



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 187 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede