Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Grijzeroodstaart Kweken (voor Mekeroeu)
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Grijzeroodstaart Kweken (voor Mekeroeu)
ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-10-31 - 13:32:19 send message to ParkietenPeter

quote
Wie kan me wat raad geven over de kweek van grijzeroodstaart papegaai
Ik heb een man van 8 jaar en een pop van 3 jaar, ik begrijp dat de pop nog te jong is.
Maar wat ik graag zou willen weten: zou dit een koppel kunnen worden ze zitten sinds een maand in een kooi, dat gaat wonderwel erg goed.
Natuurlijk bekvechten ze wel zo nu en dan over een speeltje, maar verder verdragen ze elkaar.
Iemand die een reactie wil geven???


Nieuw topic gestart voor Mekeroeu.


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2007-10-31 - 22:03:47 send message to henkdelaat

Je zal nog jaren geduld moeten hebben voordat ze geslachts rijp zijn,en dan is het nog niet zeker dat ze kweken.
Hopelijk zijn het geen handopfok vogels want dan kan je het meestal wel schudden met de kweek.
Ik heb dit al div keren geprobeert maar het is mij nog nooit gelukt om jongen te krijgen bij een tam koppel,en ook niet waarvan de man of pop tam was en de partner wildvang.
Er zijn mensen die beweren dat het bij hun wel lukt maar als je dan vraagt om te mogen kijken dan hoor je er nooit iets meer van.

henk


tonnie007
Website Member
Posts :23

Website Member
2007-11-01 - 20:31:34 send message to tonnie007

nou henk ik heb een 1 tam koppel wat bij mij toch regelmatig jongen heeft 2 a 3 keer per jaar !
maar heb er ook een tam koppel zitten wat al 3 jaar elkaar voert ,knuffeld ,slapen allebei in broedblok maar nog steeds geen resultaten mee geboekt heb !
dus het kan wel !
maar geef toe dat het uniek is om met tamme grijzen te kweken !



bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2007-11-02 - 04:53:51 send message to bert1974

hallo tonnie.
hoe tam zijn de grijzen nu nog sinds ze ook kweken.
ik heb zelf een koppel amazonicas die waren ook volledig handtam.
ik heb ze onafhankelijk gekocht en toen ik ze bij elkaar in de voliere deed was het liefde op het eerste gezicht.
ik had binnen drie maand twee jongen in het blok liggen.
ze hebben bij mij ondertussen een tiental jongen met succes groot gebracht.
maar tam zijn ze sinds het eerste nest absoluut niet meer.
ik denk dat ze nog agresieffer zijn dan natuurbroed vogels.

groeten bert


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-11-02 - 08:44:21 send message to ParkietenPeter

quote
ik denk dat ze nog agresieffer zijn dan natuurbroed vogels.

Dan heb jij dezelfde gedachte/conclusie als de onderzoekers aan de uni van (ik dacht) Bern.
Zij hebben onderzoek gedaan naar het gedrag van grijze roodstaartpapegaaien naar mensen toe.
Dit heeft in 'papegaien' gestaan. Ik zou het artikel nog eens moeten opzoeken.


tonnie007
Website Member
Posts :23

Website Member
2007-11-02 - 17:35:39 send message to tonnie007

even een antwoord op bert zijn vraag !

op het moment dat ze bezig zijn met de broed zijn ze agressief en willien ze niks van mij weten,maar buiten de broed om zijn ze wel redelijk handtam !
het waren echte tamme vogels waar ik echt alles mee kon doen maar dat is nu niet meer het geval !
maar de vraag of je met handtamme vogels kunt kweken is dus wel bewezen !
alleen de kans van slagen is natuurlijk veel minder als bij natuurbroed of wilde vogels !
ik zou daarom ook niet gauw weer een tam koppel kopen want dat heeft ook nadelen bij bijv. het schoonmaken van de kooien!
dus het wil wel degelijk maar je moet ze wel met rust laten en zo min mogelijk persoonlijke aandacht geven !

happy :)


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2007-11-03 - 06:48:27 send message to bert1974

als mijn amazonicas niet in broedstemming zijn dan valt de agressie ook wel mee.
maar als de pop eenmaal in het blok zit dan is het linke soep om in de voliere te komen.
ik heb dan ogen voor en achter nodig want de man springt me zo in de nek.
nu is het wel zo dat amazones over het algemeen altijd agresief zijn in de broedtijd.
maar ik denk zelf dat een natuurbroed wat meer terughoudend is omdat deze nog wel wat angst voor de mens heeft.
een handopfok is de natuurlijke angst voor de mens volledig kwijt omdat deze ons eerder als soort genoot ziet dan als mens.
en daardoor wat agresiefer is in zijn benadering naar mij toe.

groeten bert


chemist010
Website Member
Posts :74

Website Member
2007-11-07 - 19:10:49 send message to chemist010

Heel lang geleden had ik een tamme roseicollie waarmee ik trachtte te kweken.Na meerdere mannen geprobeert te hebben klikte het en kwamen er eieren de pop(die tamme) was dus niet bang voor mensen en viel iedereen aan die aan het nest zat.Ze kennen de mens en hebben er dan geen angst voor en beschermen hun nest/jongen. Dus denk hierbij na voor je verdergaat. Grijzen zijn een stuk gevaarlijker als roseicollies


vogelei
Website Member
Posts :22

Website Member
2007-12-30 - 21:03:25 send message to vogelei

ik heb ook een handopfok stel ruim 5 jaar 5 onbevruchte nesten gehad kan dat nog wat worden of niet als er eieren zijn man agressief mvg


giorgioo
Website Member
Posts :55

Website Member
2015-12-28 - 23:10:27 send message to giorgioo

Goeden avond,
ik heb ook een heel tamme koppel (4 maanden geleden zelf gekoppelt) en nu 4 eieren van...geen agressie te zien, de beide kommen na mij, kusje geven en de pop na 1 min. terug op har eieren. Ik hoop dat over 28 dagen de jongetjes uitkomen. Groetjes.


avo
Website Member
Posts :47

Website Member
2015-12-31 - 13:32:50 send message to avo

daar heb je het weer als 1 iemand het niet lukt om met hand gevoerde vogels te kweken dan lukt het de hele wereld niet.ik kweek met 9 koppels grijze waarvan 3 met hand gevoerde poppen.
Maar je moet wel geduld hebben mijn poppen deden het pas met 6 a 7 jaar.
Mvg André


avo
Website Member
Posts :47

Website Member
2015-12-31 - 13:37:15 send message to avo

Bert weet je wat het nadeel is die tamme zijn nergens bang voor dus die gaan aan het gaas hangen en die proberen dan naar je handen te hakken en ook bij controle van de broedblokken en dat is alleen als ze broeds zijn.


Baloega
Website Member
Posts :50

Website Member
2015-12-31 - 15:50:36 send message to Baloega

Wij zijn ooit begonnen met één papegaai. Een geelnekamazone. Nou ja, daar bleef het natuurlijk niet bij. Toen kwam er nog één en nog één...ondertussen aardig wat. Maar wij hebben juist gekozen voor huiskamervogels. De meesten zijn aardig tam. En toen het eerste koppel 3 en 4 jaar waren zijn er de eerste jongen gekomen. En dat tot nu toe ieder jaar weer. Dus het kan wel met tamme vogels. In het broedseizoen zijn ze zeer agressief en kan je niet in de buurt komen. Zodra de jongen uitvliegen dan zijn ze weer rustig en tam. Het verschilt natuurlijk wel per koppel.


Fredje15
Website Member
Posts :123

Website Member
2016-01-08 - 21:56:01 send message to Fredje15

Hallo, ik heb een tamme huiskamer pop geringd met vaste ring 2004.
Vorig jaar gekoppeld met een kweeman (niet tam)
Na enkele weken eitjes en een jong dat goed gevoerd is.
Op dit moment is ze met het 2e nest begonnen,en heeft vandaag het 2e ei gelegd.
Zowel de pop als de man broeden met succes.
Vorig jaar was zelfs de pop regelmatig uit het nest als ik ging voeren.
De man blijft gewon in het nest op de eitjes broeden. Ja Henk zo kan het ook met meer dan 30 jaar ervaring !


Fredje15
Website Member
Posts :123

Website Member
2016-01-23 - 20:51:46 send message to Fredje15

Hallo,vandaag nestcontrole gedaan.
De pop heeft drie eitjes gelegd Op 5-8 en 11 januari.
Eén ei is weer goed bevrucht.
Ik vermoedt het 1e ei .
Daarna heeft de man waarschijnlijk niet mogen paren.
Weer een bewijs voor Henk en anderen dat het wel kan.
Maak wel weer foto,s als het ei uitkomt.

Groeten en een goed kweekjaar !


Erik D.
Website Member
Posts :185

Website Member
2016-01-24 - 17:50:18 send message to Erik D.

ik zelf heb een pop zitten en deze is een kamervogel geweest dus zij was tam ik heb deze gekregen van vrienden daar ze geplukt was zij wisten er geen raad meer mee heb ze in het voorjaar naar hier gehaald in de buitenvoliere heb er een wildvang man bij gezet en ongeveer 2 jaar later 3 eieren gehad het eerste ei heeft de pop of de man uit de blok gegooid de andere heb ik niet meer terug gevonden hopelijk gaat het dit jaar wel goed Grt Erik D



Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 184 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede