Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > sexpapieren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : sexpapieren
Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2007-11-06 - 09:28:58 send message to Ruben89

Hallo,

Op de markt in meppel heb ik vogels gekocht waarvan de eigenaar de papieren nog niet binnenhad. Deze markt wat halverwege oktober. Hij heeft mij begin deze maand de papieren opgestuurd en op de papieren bleek een datum uit september te staan. kan dit kloppen dat hij de papieren nog niet had(3 weken na de datum op de sexpaieren) of klopt dat niet.

bvd


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2007-11-06 - 09:52:35 send message to hoogervorst

Als ik DNA papieren van Gendika binnen krijg, staat op het papier de datum waarop de uitslag bekend geworden is, op deze dag krijg ik per mail een rapport van de uitslagen en binnen 2 dagen heb ik de papieren in huis.
Dus meerdere weken er tussen is vreemd, tenzij de papieren uit Zuid-afrika moeten komen(ja, ook daar vandaan heb ik sex papieren gekregen met vogels mee, dus is niet vreemd), maar wat ik belangrijker vindt.
Kloppen de ringgegevens met de door jouw gekocht vogel en klopt het geslacht met het geslacht waarvoor jij de vogel gekocht hebt.


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2007-11-06 - 10:40:31 send message to Ruben89

bedankt voor uw reactie. datum is 22 september geloof ik. En papieren zijn helemaal in het duits. Het was eigenlijk de bedoeling dat het een koppel was maar bleken twee mannen. en om een pop te vinden is vrij lastig bij de bonte boer...


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2007-11-06 - 10:53:06 send message to rupicola

Dit soort verhalen komen erg vaak voor.
De enige manier om daar wat tegen te doen is uitsluitend vogels te kopen als de certificaten erbij aanwezig zijn.

Altijd controleren of de gegevens kloppen en dan de aankoop doen, anders gewoon niet!

Helaas het kan blijkbaar niet anders.





tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-11-06 - 11:48:11 send message to tonnl

Harde les, maar voortaan toch wat beter uitkijken lijkt me.
Heb je de vogels al laten testen?


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2007-11-06 - 12:47:06 send message to Ruben89

Hallo,

ik heb de vogels niet laten testen. Er is er afgelopen zondag wel 1 dood gegaan. Was niets aan te zien(kan gebeuren). Maar het is nogal moeilijk een pop te vinden dus dat is een beetje jammer. Volgende keer alleen particulier of handelaar die spullen goed voor elkaar heeft bij verkoop.

mvg, ruben


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2007-11-06 - 12:59:01 send message to hoogervorst

Ruben,
Erg triest zeker nu er 1 dood gegaan is, maar heb je geen afspraak gemaakt dan, dat indien het geen koppel is,de verkoper de dieren moest terugkopen. Dat lijkt me het 1e wat je zou moeten doen als je een "zogenaamd"koppel koopt zonder papieren, hij heeft je toch misleidt bij de aankoop.
Wat is de reactie geweest van de verkoper op het feit dat een koppel 2 mannen waren?
Hier ben ik benieuwd naar!

Succes met je zoektocht.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-11-06 - 13:01:24 send message to tonnl

quote
ik heb de vogels niet laten testen.

Heb je nog meer vogels als ik vragen mag?


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2007-11-06 - 15:22:12 send message to Ruben89

ja ik heb nog meer vogels.
Hij kon mij het niet garanderen maar dacht dat het ene koppel was. Voerden elkaar enzo. Maar hij had de papieren nog niet zei hij. maar dat betwijfel ik nu. Ik ga er verder niet achteraan, maar ik denk dat het niet helemaal klopt. volgende keer beter.
als iemand een pop heeft of weet, laat het mij weten.



swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2007-11-06 - 16:27:33 send message to swanny

Sorry hoor, maar het lijkt meer op een advertentie om aan een pop te komen. Je laat de verkoper er wel heel makkelijk van afkomen als die je daadwerkelijk heeft opgelicht. Zijn gegevens staan op de seksbewijzen. Als het klopt wat je zegt stimuleer je alleen de fraudeur om zo door te gaan. Ophangen aan de hoogste boom vind ik toepasselijker, maar dat zal wel te extreem zijn.
Laat er voor eenieder maar een waarschuwing van uitgaan en dat geld dan voor beginners, de meer ervaren vogelhouders weten dat ze op een markt bedondert worden als ze zonder sekspapieren kopen.
MvG


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-11-06 - 16:45:39 send message to theelepeltje

In je profiel zie ik dat je nog een jonge kerel bent, die kerel op de markt denkt je makkelijk te kunnen belazeren, maar als ik jou was zou ik dit écht niet pikken en niet makkelijk over me heen laten gaan!


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2007-11-06 - 17:27:44 send message to hoogervorst

Hoi Ruben,

Als je ff zoekt vindt je hier op VA en op marktplaats heel recent meerdere poppen aangeboden, maar je moet er wel wat moeite voor doen om een koppel te krijgen. het komt niet bij je aanwaaien Ondanks je leeftijd ga ik er vanuit dat je je lesje in het vertrouwen van de mens nu wel geleerd heb, nogmaals succes met het kopen van een pop.

Ronald


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-11-06 - 17:32:44 send message to dun grijzeroodstaart

hoogervorst niet elke kweker of mens is niet vertouwbaar !

iedereen heeft leergeld betaald , maar ik zou diegene er ook niet zomaar van af laten komen .
de besodemieteraar .....
jammer dat er zulke rondlopen , ik weet er lopen er genoeg ......

succes met je zoektocht en laat de andere toch ffe onderzoeken bij de dierenarts , voor ziekte en sexen je weet maar nooit .

mvg

Tim


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2007-11-06 - 17:49:30 send message to tropic

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Sorry, maar ik begrijp niet helemaal waar iedereen zich druk in maakt.
Ruben zegt zelf :Hij kon me niet garandaren, en DACHT dat het een koppel was....
Dus wie heeft er dan iemand besodemietert???
Volgens mij is de verkoper vrij eerlijk geweest, en Ruben vrij naief, en er zelf ingestapt?happy :)


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2007-11-06 - 18:16:29 send message to Ruben89

hallo,

ik heb mn lesje geleerd. alleen jammer van het geld. Het gaat mij er om dat hij al waarschijnlijk wist dat het 2 mannen waren en dat niet eerlijk zei(aangezien ze in september gesext zijn en ik ze half oktober gekocht heb.
Maakt verder niet meer uit, is niets meer aan te veranderen. ik zoek wel een nieuwe pop of ander koppel.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2007-11-08 - 04:38:24 send message to bert1974

bij bonte boeren kun je aan de buik kleur [geel/rood] over het algemeen wel zien wat man en pop is.
als de groene kleur in een punt haast tot tussen de poten loopt kun je er haast zeker van zijn dat het een pop is.
dit is niet 100 procent maar 9 van de tien keer zit ik er goed mee.

groeten bert



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 188 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede