Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Diamantduiven Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Diamantduiven
Orfex
Website Member
Posts :2

Website Member
2007-11-11 - 19:20:09 send message to Orfex

Hey, ik kweek reeds enkele jaren diamantduiven. Nu ik ben een kweker in België en ondervind dat Nederlandse kwekers veel verder staan dan de Belgische, vooral in de mutatiekweek. Bij ons is zilver, witstuit en briljant (wel altijd met witstuit) veel te vinden; bruin daarentegen met veel geluk. Ikzelf heb onlangs Yellow kunnen kopen. Maar daar houdt het dan ook op. Kunnen jullie me zeggen welke mutaties er bij jullie te vinden zijn, en kan dit ook met fotomateriaal? (Wel niet van een Amerikaanse site, a.u.b., die heb ik al ontelbaar keer zitten uitpluizen)


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-11-11 - 20:27:41 send message to theelepeltje

De door jou genoemde mutaties ken ik inderdaad, behalve de yellow, ik denk dat die in Nederland/Belgie vrij zeldzaam is.
Wat ik wel zie is dat er tegenwoordig steeds vaker bonte Diamantduifjes worden aangeboden, voornamelijk wildkleur. Dit kan verschillen van enkele witte veertjes tot bijna wit. Maar ik denk dat de bontfactor wel op alle mutaties is over te brengen.
Ik heb vorig jaar eens bij iemand een geheel witte Diamantduif gezien, dat was trouwens de enige keer dat ik er in Nederland een heb gezien.


leila
Website Member
Posts :74

Website Member
2007-11-16 - 21:40:30 send message to leila

diamantduif mutanten
ik kweek zelf witstuit bruin en pastel bruine wildkleuren en vogels met een donkerfactor de laatste heb ik nog geen voor mij afdoende antwoord op gekregen.
wat bedoel je met yellow ik heb ook een amerikaans boekje er staan alleen verkeerde foto,s bij de tekst,u bedoelt denk ik pastel bruin.
de mutanten die in nederland voorkomen,bruin.patel,isabel,deze ook in witstuit,gezoomd,overgoten,bont en waarschijnlijk roodbruin.
zelf heb ik hele donkere wildkleuren zitten waar ik elk jaar weer donkere uitkweek groet wim


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-11-17 - 00:02:22 send message to theelepeltje

Dit is 'yellow':





Bron: http://www.diamonddove.com/MutationsList-Pg3.html

Ik zou mij in de toekomst ook graag toe willen leggen op het kweken van (TT-waardige) mutanten, en daarbij hoop ik ook nog eens goede wildvorm vogels te vinden.


Orfex
Website Member
Posts :2

Website Member
2007-11-18 - 20:18:52 send message to Orfex

Met Yellow bedoel ik de kleur die in je boek beschreven word, ik zal zo vlug mogelijk een duidelijke foto proberen te nemen. Maar de vogel gelijkt sterk op bovenstaande foto’s. Het is eigenlijk een geel bruine kleur, zet je er een bruine vogel tegen zie je onmiddellijk het verschil.
Ik heb vandaag een nieuw duifje op de kop kunnen tikken, via via had ik gehoord van een nieuwe mutatie, ik heb de kweker gecontacteerd en heb vandaag een pop mogen ophalen. Het is een zeer licht bruin duifje met op de borst, buik en het voorhoofd een volledige zuivere witte kleur. Dus niet zoals bij bruine vogels die meer een grijze kleur hebben. De mutatie is aan een wildkleur gekoppeld en daaruit zijn spilt vogels ontstaan, die als men ze terugkoppelt terug de mutatie geven en niets anders. ( ik heb een foto in men volière gezet)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 215 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede