Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Koningsparkieten slapen buiten! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Koningsparkieten slapen buiten!
BartH
Website Member
Posts :31

Website Member
2007-11-14 - 15:37:44 send message to BartH

Onlangs een koppel koningsparkieten aangeschaft (inderdaad rustige vogels). Probleem is echter dat ze elke nacht buiten slapen. Dit was al bij de vorige kweker, die zijn vlucht geheel overdekt had. Bij mij is dat deels. Ze gaan juist in de boom zitten in het breedste stuk(3 bij 3m) van de vlucht, wat dus niet overdekt is. Gisteravond om 23:00 uur heb ik ze naar binnen gejaagd en opgesloten in het nachthok; ze waren drijfnat. Wat is de beste methode om ze aan te leren om het nachthok in te gaan? Het nachthok is verlicht en verwarmt. Bovendien eten ze hier. Alvast mijn dank,

Bart.


termaat
Website Member
Posts :61

Website Member
2007-11-14 - 16:29:06 send message to termaat

Goeie keus om een koppel konings aan te schaffen wink ;), ik had hetzelfde probleem toen ik ze vorig jaar had gekocht.
Ik heb ze de eerste 6 a 7 weken elke avond opgesloten in het nachthok, nadien vlogen ze er zelf in als ik aan kwam lopen en liet ik het nachtok open, tegenwoordig is het een uitzondering als ze nog buiten overnachten.


pennantrosella
Website Member
Posts :181

Website Member
2007-11-14 - 16:58:49 send message to pennantrosella

wat is er mis mee dat ze buiten slapen????, hoe denk je dat ze dat in het wild doen in Australie waar het ook koud kan wezen, en verwarmen bij Koningsparkieten ?? daar zie ik helemaal het nut van in, koningsparkieten zijn zeer sterke vogels waar echt niet bijverwarmd moet worden.


termaat
Website Member
Posts :61

Website Member
2007-11-15 - 17:59:03 send message to termaat

er is op zich ook niks mis met buiten slapen, maar bij mij gingen ze dan vlak bij de voorkant van de vlucht zitten, en dan ben ik toch bang dat er 's nacht katten of andere beesten tegen het gaas springen met alle gevolgen van dien.


bboer
Website Member
Posts :93

Website Member
2007-11-15 - 19:05:48 send message to bboer

mijn valkparkieten zitten s'nachts ook altijd buiten en de vlucht is niet overdekt. Gr. Bboer


pennantrosella
Website Member
Posts :181

Website Member
2007-11-15 - 20:16:26 send message to pennantrosella

schrikdraad spannen, heel de buurt aan katten heeft er 1 keer aangehangen, en heb nu geen last meer van katten



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 163 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede