Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Artikel ivm verwaarlozing van vogels in een opvangcentrum! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Artikel ivm verwaarlozing van vogels in een opvangcentrum!
SWW
Website Member
Posts :5

Website Member
2007-11-21 - 18:47:46 send message to SWW



SWW
Website Member
Posts :5

Website Member
2007-11-21 - 18:50:23 send message to SWW

http://www.freewebs.com/cracids/Art.DeMorgen2.JPG

Klik rechts onderaan het artikel om het te vergroten.


SWW
Website Member
Posts :5

Website Member
2007-11-21 - 20:32:40 send message to SWW

http://www.freewebs.com/cracids/DeMorgen211107.pdf
Een leesbaarder versie.

Sorry voor de dubbele posts maar krijg men vorige reacties niet gewijzigd.


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-11-21 - 23:31:42 send message to theelepeltje

Zeer interessant, ik weet wel wie de persoon op de foto is. Mijn mening laat ik liever in het midden..


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-11-22 - 00:34:18 send message to tonnl

quote
ik weet wel wie de persoon op de foto is
Ik ook, de naam staat er namelijk bij. happy :)

Maar inderdaad lijkt het niet helemaal in orde bij dat "opvangcentrum", triest!


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-11-22 - 21:38:23 send message to pietparkiet 10

ja met grote letters staat zijn naam er en in het verhaal ook trouwens maar wat wil je hier mee berijken ik vind dit een triest verhaaltje


SWW
Website Member
Posts :5

Website Member
2007-11-23 - 20:47:16 send message to SWW

Hiermee wil de persoon laten weten aan andere vogelliefhebbers wat het gevaar kan zijn als je vogels worden meegenomen. Dit kan bij iedereen gebeuren, zelfs diegene met ordinaire parkieten.


frank4
Website Member
Posts :1

Website Member
2007-11-23 - 22:04:30 send message to frank4

ik herken dat hoor.
is het niet dat de beste stropers de beste boswachters zijn????

elk die dit eens wil aanzien moet eens na de opendeur gaan zien.
als ik m'n vogels zo zou houden erg hoor
ja voor een leek ziet 't er mooi uit
maar kijk eens echt goed rond

groeten frank4


mick
Website Member
Posts :1

Website Member
2007-11-28 - 21:36:41 send message to mick

Ik vind dit persoonlijk wel een interessant item om eens wat dieper op in te gaan. Ik voel mij niet geroepen om mij uit te spreken omtrent de besproken opvangcentra, wat mij echter wel opvalt, en dat is niet de eerste keer, is dat onze hobby door veel mensen nog altijd in één adem genoemd wordt met vogelvangst en big business...
Ikzelf zit er nu een 15-tal jaar in, en ik denk niet dat er al één jaar geweest is dat ik geld over hield en ik heb zo'n vermoeden dat ik niet de enige ben die jaarlijks geld moet in zijn hobby steken ipv eraan te verdienen.

Als anderen ons op die manier bekijken is dat echter wel een signaal dat we niet mogen weglachen. Ten eerste zullen er nog altijd wel een aantal malafide mensen bezig zijn in deze hobby, ten tweede hebben wij zelden een goede communicatie over het houden van vogels in beschermd milieu. Je kan dan zeggen, who cares maar het is natuurlijk wel zo dat wanneer deze algemene mening op die manier blijft leven dit ook wel zijn invloed zal hebben op onze beleidsmensen, zowel in Nederland als in België. En dan zou't wel eens kunnen dat we binnenkort gewoon geen hobby meer hebben...

Over die communicatie, is het jullie nog nooit opgevallen dat wanneer er ergens honden worden verwaarloosd, er steeds in de pers wordt bericht, dat die individuele mens zijn hond verwaarloost. Steeds heb je het gevoel dat 90 procent van de hondenhouders zijn hond wel goed behandelt. Wanneer er ergens vogels worden in beslag genomen dan heb ik steeds het gevoel dat de achterliggende gedachte van de betreffende journalist is dat vogelhouders allemaal maffia zijn. Ondanks het feit dat procentueel gezien er evenveel bonafide vogelkwekers zijn als hondenkwekers. Dat duidt dus op een zwak communicatiebeleid.

Hier lijkt mij een belangrijke rol weggelegd voor onze bestuurders van de diverse speciaalclubs. Maar we moeten uiteraard ook bij onszelf durven beginnen. Hebben we een kritische buurman, nodig hem dan eens uit, vertel hem over de voeding, de verzorging...één en ander zal snel duidelijk worden.

Hierbij zou ook onze manier van kweken kunnen helpen-al is dit heel persoonlijk. De boxen met een betonnen bodem, twee stokken en een volledige overdekking, helpen uiteraard niet bij het positieve imago van onze hobby. Vogels waarnemen kan ook pas in een meer natuurlijk milieu waarbij het maximum wordt gedaan om de vogels onder te brengen in hun natuurlijke omgeving. Dit maakt het ook mogelijk schitterende biotopen te creëren waarvan de meest kritische persoon eigenlijk zou moeten toegeven dat onze vogels het nog zo slecht niet hebben.

Dit laatste is mijn persoonlijke mening, ik hoop echt dat we dit eens verder kunnen bediscussiëren want dat er donkere wolken hangen over onze hobby, of het nu goulds zijn, of europese cultuurvogels, zoals bij mezelf, maakt hierbij niet echt uit.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 201 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede