Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kweken!!! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kweken!!!
turbos
Website Member
Posts :109

Website Member
2007-12-18 - 20:03:23 send message to turbos

Met het volgend kweekseizoen in het vooruitzicht vraag ik me af waar men best de nestbakkken ophangt.Is dit het best helemaal hoog of moeten ze er nog kunnen op landen.Heb swiften,barraband,valkparkieten,kakariki,bourkes.Voor de verschillende soorten vogels moet men daar rekening mee houden??Bedankt voor de reacties.


pennantrosella
Website Member
Posts :181

Website Member
2007-12-18 - 21:53:58 send message to pennantrosella

als al deze soorten in 1 voliere zitten hoop ik voor u op een vredige kweek.


birdfreak
Website Member
Posts :112

Website Member
2007-12-18 - 22:07:36 send message to birdfreak

Geef de vogels de keuze, hang er een hoog op in de nok van de voliere en een wat lager, het lieftst ook met andere orientatie van het invlieggat (vb een die naar de achterkant wijst en een naar de voorkant). Nooit speculeren op 1 nestkast/koppel. En verder is het inderdaad te hopen dat die niet allemaal samen in een voliere zitten anders zou je de kweek wel eens met minder vogels kunnen eindigen dan waarmee je vertrokken bent. wink ;)


turbos
Website Member
Posts :109

Website Member
2007-12-19 - 06:28:18 send message to turbos

De soorten die ik samen houd,zijn toch allemaal zeer verdraagzaam tegenover elkaar of niet soms.Heeft er iemand ervaring met het houden van deze verschillende soorten bij elkaar.Ze zitten nu samen en laten elkaar met rust.De Vogeliere is 6*3meter.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2007-12-19 - 10:07:03 send message to Daniel

Maar zelfs verdraagzame soorten worden wat territorialer tijdens het broedseizoen (barrabanden worden niet echt aggressief maar zullen wel alle andere vogels wegjagen bij hun broedblok).
Dus geef ze de ruimte. En je blokken moeten je niet op meerdere hoogtes hangen, want dan wordt het knokken om het hoogste blok. Daarnaast zijn kakariki's echte vervelen ze zullen je andere koppels lastig vallen.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-12-19 - 10:24:48 send message to denegon

Ik zou ook zeggen zo hoog mogelijk hangen.
Ik zie het bij mijn vogels dat ze graag hoog zitten en hoog de blokken willen.
Ik heb pruimekoppen en aymaras en caiques.
De caiques komen veel op de grond maar willen toch het liefst een blok op hoogte.
groetjes egon


turbos
Website Member
Posts :109

Website Member
2007-12-21 - 18:46:42 send message to turbos

Bedankt allen voor de goede tips!!!Zou het beter zijn om de kakarikikoppel te verwijderen,daar ze de andere nesten zouden kunnen verstoren of verstilt dit tijdens het kweken.Zouden de barrabanden verwondingen kunnen veroorzaken???De koppel barrabanden zitten zeer braaf en rustig bij de andere soorten.Wat ik me afvraag ????De barrabandman geeft soms voedsel over aan een popjesswift!!!Wat is er daar mee te doen,of is dit een vriendschapsteken.Ik zal de nestblokken zo hoog mogelijk hangen ,vanaf half maart.Als u nog tips hebt bedankt alvast .
Groetjes Chris.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2007-12-22 - 16:24:09 send message to P.Rooth

Swift , valk en bourke zou bij elkaar in een ruime voliere kunnen indien er voldoende nestgelegenheid is die natuurlijk afgestemd is op de soort .
Barraband is geen vechtersbaas maar verdedigd het uitgekozen broedblok .
Kakarikis nemen ieder broedblok onder handen en kunnen dan andere stellen storen wat dan al zit te broeden lijkt mij dat die niet gezamenlijk in een voliere met de andere vogels gehouden kunnen worden tijdens het broedseizoen althans als het de bedoeling is om te kweken .
Meerdere stellen kakarikis in een voliere gezamenlijk broeden is ook geen aanrader zoals ik ervaren heb , het gaat een hele tijd goed en zo heb je gedonder in de tent met verstoorde nesten en dode jongen .
Wat sommige liefhebbers niet weten is dat kakarikis 2 broedblokken terbeschikking dienen te hebben in het een worden de jongen grootgebracht maar voor ze groot zijn begint een goede pop in het tweede blok al aan een nieuwe ronde terwijl de man de jongen van het eerste nest verder grootbrengt .
Chris ik hoop dat u hier wat aan heeft
grt Paul Rooth


turbos
Website Member
Posts :109

Website Member
2007-12-22 - 18:07:01 send message to turbos

Zou beter de kakarikikoppel wegdoen voor het kweekseizoen,en misschien vervangen door een koppel gele engelse grasparkieten.Bedankt paul voor de tips!!!!!


postvogel
Website Member
Posts :165

Website Member
2007-12-23 - 20:06:11 send message to postvogel

Heb zelf geen goede ervaring met kakariki's maar heb zelf wel bourke,valkparkieten en een koppel barrabanden in 1 gezamelijke vlucht.Dit gaat ook goed met kweken maar een ieder heeft zo zijn eigen ervaringen.
Groet Postvogel.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2007-12-26 - 19:02:42 send message to P.Rooth

Over de soorten die gezamenlijk gehouden kunnen worden zijn gelukkig veel verschillende meningen en ervaringen .
Hoe de broedblokken opgehangen dienen te worden zijn al evenveel verschillende meningen de ervaring die de een heeft, heeft de ander weer niet .
Mijn ervaring is geef ik aan en door .
Ikzelf hang al mijn broedblokken zo op dat de vogels op het blok kunnen zitten zitten er meerderen vogels van dezelfde soort in 1 voliere hang ze dan zo op dat de invlieggaten allemaal op gelijke hoogte zitten want gewoonlijk is het blok met het hoogste invlieggat het meest gewilde , wat mogelijk niet onbelangrijk is dat er geen zon in het blok mag kunnen schijnen richt dit het liefst naar het oosten of noorden
geeft bij mij het beste resultaat
Succes


turbos
Website Member
Posts :109

Website Member
2007-12-27 - 18:45:12 send message to turbos

BEn van plan mijn gele kakarikis weg te doen,maar wat ik me afvraag mag ik ze vervangen door een koppel engelse parkieten ,of zijn er nog andere soorten die verdraagzaam en niet verstooring geven bij het kweken.Heb al bourkes en valt best mee ook met de valkparkieten en de swiften ,en 1koppel barrabanden.OF is het beter geen meer bij te steken ,vogeliere is 6*3m.
groeten Chris.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2007-12-28 - 19:56:33 send message to P.Rooth

Engelse grasparkieten kunnen echte ettertjes zijn .
Pruimekopjes en Rosekopjes zijn verdraagzaam evenals Splendid parkieten 'familie' van de Bourke althans dat was het vroeger maar alstublieft geen roodruggen of fam van de roodrug ,een stel Prinses of Wales zou ook tot de mogelijkheden behoren het is net wat uw interresse heeft .
Gelet op uw ruime voliere zou het ook mogelijk zijn deze op te delen in twee of meerdere compartimenten het hangt natuurlijk af van uw interresses maar een voliere van 6 bij 3 heeft nog vele mogelijkheden en dan zijn de te houden soorten makkelijk appart te houden of twee verschillende soorten die elkaar goed verdragen in 1 deel
Succes
Paul


postvogel
Website Member
Posts :165

Website Member
2007-12-28 - 20:34:03 send message to postvogel

I.p.v andere kromsnavels misschien een paar kanaries of diamantduiven(heb ik zelf ook en dat gaat goed).Zelf persoonlijk denk ik dat je qua parkietenkoppels aardig aan de tax zit.Heb je trouwens 1 voerplek of al meerdere?Als je ook wil gaan kweken zul je ook per koppel +/- 2 nestkasten op moeten hangen wordt de voliere ook weer aardig voller van en als je goed kweekt waar laat je dan je jongen?Succes met je keuze vogelgroet Chris.


turbos
Website Member
Posts :109

Website Member
2007-12-29 - 07:46:29 send message to turbos

Dat is wel een goed idee om geen parkietachtigen bij te houden maar een koppel diamantduiven.Hebwel 2 voederplaatsen en voldoende ruimte om de nestkasten te hangen.Heb eindelijk nog niet gedacht als er jongen zitten hebben ook nog vliegruimte nodig,dus houd het bij diamantduiven,of zou rijstvogels ook mogen.Bedankt voor de reacties,zeer leuk om zoveel tips te ontvangen zo leren we veel bij al vogelliefhebber!!!!happy :)happy :)laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dwink ;)


turbos
Website Member
Posts :109

Website Member
2007-12-29 - 07:49:22 send message to turbos

O ja het opsplitsen van de vogeliere vind ik jammer de vogels hebben dan niet zoveel vliegruimte meer,dat was ik vergeten te schrijven.Groeten Chris.happy :)happy :)happy :)wink ;)wink ;)laugh :Dhappy :)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 235 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede