Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > rijzen de prijzen niet de pan uit
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8 9
<<< vorige


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2008-01-13 - 19:31:43 send message to blg

Ik zal hier niet meer reageren, jammer VA was een leuk forum. Is hard achteruitgegaan de laatste tijd.

Dat is wel heel kort door de bocht, als jij niet duidelijk kunt maken wat je bedoeld moet je het nog een keer opnieuw uitleggen.

Van sommige soorten zij er nu eenmaal weinig, of het nu insecteneters zijn of waar mijn belangstelling naar uitgaat lori's, op een gegeven moment speelt geld geen rol meer maar tellen alleen contacten, we kunnen maar een persoon de schuld hier van geven, want wij hebben verzaakt om op tijd een goed bestand op te bouwen en moeten nu niet gaan klagen.

Niltava, zeg nu eens eerlijk had jij op tijd de vogels kunnen kopen die je nu graag wilt????? niet nu maar drie of vier jaar geleden en waarom heb je dat niet gedaan.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2008-01-13 - 19:58:25 send message to Niltava

Nou er zijn al een poosje topics waar de meningen van enkele schijnbaar de enige juiste zijn. Daarom ben ik hier maar weinig meer(en ben niet de enige - vergelijk de bijdragen maar eens van een paar jaar terug.

Ik heb al heel duidelijk uitgelegd waarom, lees het topic maar eens door.

Ik zeur niet, geef alleen maar aan dat een paar aangeven dat anderen niet moeten zeuren, immers je gaat of goedkope vogels houden kanaries oid(ik denk wel dat je begrijpt dat dat niet iedereen zijn hobby is(niets ten nadele van kanariekwekers)), of je koopt gewoon (?) een paar koppels en kweekt er jongen uit. Is ook nogal onzin omdat ten eerste niet iedereen zomaar het geld op tafel kan leggen en ten tweede zijn er geen vogels, is het geslacht onbekend of is de leeftijd dermate dat het een zeer riskante onderneming is. Daarnaast kweek je sommige vogels niet zo maar even. Horen die dan niet thuis in de avicultuur, bullshit natuurlijk want ook grijzen, bonte boertjes etc etc waren eens niet tot bijna niet te kweken.

Waar ik op reageerde was dat kromsnavelliefhebbers (waar bovenstaande veel minder voor geldt) oordeelden over bijdragen van niet kromsnavelliefhebbers. Een beetje compassie met je medeliefhebbers lijkt me op zijn plaats.

Nu duidelijk??

En nogmaals ben heus niet de enigste die VA verlaat of verlaten heeft. Velen kijken alleen nog maar en reageren maar niet meer....


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2008-01-13 - 21:03:50 send message to goulds

Ik wil me bij de mening van Niltava wel aansluiten,dat bij sommige er een grote kloof zit tussen het houden/kweken van kromsnavels en andere soorten is gen euvel,maar als kweker van de ene soort commentaar te geven over een ander zonder enige kennis ervan te hebben is vaak nogal storend,het meest recente antwoord nogmaals te herhalen "als de blauwfazantjes niet kweken horen ze niet thuis in de voliere"(ervaar dit niet als op de man spelen maar als voorbeeldwink ;))
Zelf post ik ook stuk minder omwille de vaak betweterige die maar blijven discussiëren om hun gelijk te kunnen behalen.

Misschien een oud spreekwoord aanhalen,schoenmaker blijf bij uw.......
Iedere vogel vanwaar ook ter wereld is te kweken in ons Nederland,maar zal niet weggelegd zijn voor iedereen.En zoals met vele dingen in het leven heeft degene met meer geld grotere kansen,maar dat hoeft voor een minder gevulde beurs niet minder plezier op te leveren.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2008-01-13 - 21:15:16 send message to blg

En nogmaals ben heus niet de enigste die VA verlaat of verlaten heeft. Velen kijken alleen nog maar en reageren maar niet meer....

Heb je helemaal gelijk aan, je moet altijd kijken als ik reageer en ik krijg antwoord terug raakt me dat.
Ik heb een eigen mening over vogels als hobby, heeft iemand anders een andere mening, prima, dan reageer ik alleen als iemand een advies aan een derde persoon geeft en ik er anders over denk.

De beste ervaring is leren van de fouten van anderen.

En die moet je wel willen delen.

Verder, back on topic, de prijs stijging van bepaalde vogel soorten is mede afhankelijk van ons verzuim om zuinig met die vogels om te gaan en er op tijd mee te gaan kweken.
Waar of niet waar, mijn mening, WAAR!!!!!!!!!!!


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2008-01-13 - 21:28:15 send message to blg

Iedere vogel vanwaar ook ter wereld is te kweken in ons Nederland,maar zal niet weggelegd zijn voor iedereen.En zoals met vele dingen in het leven heeft degene met meer geld grotere kansen,maar dat hoeft voor een minder gevulde beurs niet minder plezier op te leveren.

DAARRRRRRRR moet ik toch echt ff op reageren, je kunt met geld status en status vogels aanschaffen, maar dat is ook het enigste, kweken is toch iets anders, daar komt liefde en gevoel bij kijken.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2008-01-13 - 22:38:25 send message to Wickingh

Beste Niltava,

quote
Nou er zijn al een poosje topics waar de meningen van enkele schijnbaar de enige juiste zijn. Daarom ben ik hier maar weinig meer(en ben niet de enige - vergelijk de bijdragen maar eens van een paar jaar terug.




Het gekke is dat ik en velen met mij juist bij jou en enkele anderen altijd DAT gevoel krijgen of kregen en juist daarom hier niet meer reageren.
Mij en anderen is opgevallen dat jij en enkele anderen hier juist graag de dienst uitmaken met jullie opvattingen en nu ga je zo kinderachtig reageren omdat je tegengas krijgt?
Had meer ballen bij je ingeschat.

quote
Daarnaast kweek je sommige vogels niet zo maar even. Horen die dan niet thuis in de avicultuur, bullshit natuurlijk want ook grijzen, bonte boertjes etc etc waren eens niet tot bijna niet te kweken.



Mag het mijn mening zijn dat ik vind dat vogels die niet kweken in gevangenschap niet in de avicultuur thuishoren?Of mag ik alleen jouw mening volgen?
Bonte boeren en grijzen worden volop gekweekt dus hebben bestaansrecht in de avicultuur.

quote
Is ook nogal onzin omdat ten eerste niet iedereen zomaar het geld op tafel kan leggen


Ik heb beslist geen hoog inkomen (chauffeurssalaris) en kan me zeker niet alles veroorloven , maar zoals met alles in het leven moet je keuzes maken.
Waar de een een nieuwe auto koopt ,koop ik een koppel vogels.Elke keer weer is het voor mij een behoorlijke uitgave, maar ben elke keer weer trots op een nieuwe aanwinst.

quote
ten tweede zijn er geen vogels, is het geslacht onbekend of is de leeftijd dermate dat het een zeer riskante onderneming is


Als er geen vogels zijn, kunnen deze ook niet te duur worden aangeschaft
Als je het geslacht niet weet 22,50 euri bij Gendika.
Leeftijd is meestal aan de ring af te lezen.

Ik beweer niet dat je zeurt, en het is zeker niet persoonlijk bedoeld, maar in het algemeen.
Mijn mening over de prijzen is simpel betaal wat je wilt en/of kunt laat anders de vogel zitten waar hij zit.

Want prijs wordt bepaald door vraag en aanbod.
Is er geen vraag (door de koper) zal de prijs onmiddelijk lager worden als er wel aanbod is.
Dat is een simpel stukje brugklaseconomie.


Mvg Frank




Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2008-01-13 - 23:14:21 send message to Niltava

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb altijd fair gediscusierd, fel misschien maar met feiten! Dat anderen daar niet tegen kunnen omdat ze niets anders dan een mening tegen feiten kunnen zetten is hun probleem.
Ik opereer overigens niet met anderen maar alleen, dat ik bijval krijg/kreeg(meestal van objectieve of ervaren mensen) zegt denk ik genoeg.

Merkwaardig dat jij beweert dat mensen wegblijven vanwege mij, heb al een hele poos niet meer gereageerd. Waren ze zo onder de indruk dat ze nu nog niet durven? en waarom vanwege feiten?

quote
Mij en anderen is opgevallen dat jij en enkele anderen hier juist graag de dienst uitmaken met jullie opvattingen en nu ga je zo kinderachtig reageren omdat je tegengas krijgt?


Lijkt mij, gezien de situaties waar jij bij betrokken was een contradictio in termino.

Nog maar eens keer een reactie op je post waaruit je blijkt dat je niet weet waarover je
praat
quote
quote
--------------------------------------------------------------------------------
ten tweede zijn er geen vogels, is het geslacht onbekend of is de leeftijd dermate dat het een zeer riskante onderneming is
--------------------------------------------------------------------------------



Als er geen vogels zijn, kunnen deze ook niet te duur worden aangeschaft
Als je het geslacht niet weet 22,50 euri bij Gendika.
Leeftijd is meestal aan de ring af te lezen.


Betreft dus vaak importvogels helaas dus geen ring uit voorzorg niet geringd.
Om te kunnen laten seksen moet je de vogel in je bezit hebben. De huidige eigenaar kan de vogel meestal wel kwijt dus zit niet altijd te wachten op iets dergelijks voor zijn rekening.

quote
quote
--------------------------------------------------------------------------------
Daarnaast kweek je sommige vogels niet zo maar even. Horen die dan niet thuis in de avicultuur, bullshit natuurlijk want ook grijzen, bonte boertjes etc etc waren eens niet tot bijna niet te kweken.

--------------------------------------------------------------------------------



Mag het mijn mening zijn dat ik vind dat vogels die niet kweken in gevangenschap niet in de avicultuur thuishoren?Of mag ik alleen jouw mening volgen?
Bonte boeren en grijzen worden volop gekweekt dus hebben bestaansrecht in de avicultuur.


Lees mijn stukje nog maar eens door, lezen schijnt moeilijk te zijn.
Nog in mij jeugdjaren en zolang is dat nu ook weer niet geleden, werd er ook sporadisch gekweekt grijzen of bonte boertjes. Dat daar nu mee gekweekt wordt, pluk jij de vruchten van.
Dat nu veel van de afrikaantjes en Vi soorten net op het punt stonden ook "door te breken" vind ik het van weinig collegiaal gedrag om die kwekers te bestempelen van zeurders etc

Mijn reactie was overigens op een aantal lieden hier die DAAR op reageerden.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2008-01-14 - 00:27:40 send message to Wickingh

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo Niltava,

Fair?
Lees je eigen post maar eens goed na dan.
Is toch (zo komt het iig over)een persoonlijke aanval en dan ook nog eens zonder dat je goed leest.Terwijl je toch meent te moeten vertellen dat ik niet goed lees.Over contradictio in termino gesproken.
Feiten?
Nee lang niet altijd ,soms zijn het opdringerige meningen en zodra de mening van anderen niet bevalt, persoonlijk worden.

quote
Nog maar eens keer een reactie op je post waaruit je blijkt dat je niet weet waarover je
praat


Ik weet niet waar ik over praat? Omdat ik zeg dat leeftijd MEESTAL af te lezen is aan de ring.


quote
Mijn reactie was overigens op een aantal lieden hier die DAAR op reageerden.


Jij beseft kennelijk niet dat niet iedereen de energie heeft of zin heeft om zich te verdedigen tegen jou en enkele andere forumdominanten.
Sorry als dit hard overkomt maar ik maak nu even van mijn hart geen moordkuil.
Ik vind het prima als jij of wie dan ook hier een eigen mening hebt, maar mis vaak genoeg bij jou de bereidheid om ook eens te accepteren dat anderen ook een eigen mening hebben.
Ook jammer dat toen een paar weken geleden het ging om sfeer verbetering jij je stil hield.
Je zal merken dat met wat meer respect voor elkaar het hier een stuk aangenamer zou worden voor iedereen.
Dan kunnen we eindelijk weer bezig gaan met waar het omdraait en dat is elkaar helpen.

Ik heb hier onlangs slechts in enkele topics gereageerd en vrijwel elk topic werd al bij post een of 2 de persoon aangevallen ipv geholpen met zijn/haar vraag .Ik beweer niet dat jij daarvoor verantwoordelijk bent wel dat ik vind dat dit eens zou moeten veranderen.
Voor de rest vind ik dat ook jouw kennis waardevol is en het zonde is als dit verloren gaat.

Mvg Frank


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2008-01-14 - 01:51:53 send message to tonnl

Mijn voorstel aan de moderator(s).

Verwijder dit hele onderwerp, wij slapen er allemaal een paar nachtjes over en daarna gaan we weer leuk en nuttig over vogels schrijven.

Groeten, Ton.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2008-01-14 - 07:11:05 send message to Niltava

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Nee ton, dagt had dan eerder moeten gebeuren. Toen, en ik zeg het nog maar eens, er op een flauwe, unfaire manier werd gereageerd op de situatie met niet kromsnavelen.

En sommige kunnen niet goed lezen, want
quote
Jij beseft kennelijk niet dat niet iedereen de energie heeft of zin heeft om zich te verdedigen tegen jou en enkele andere forumdominanten.
Sorry als dit hard overkomt maar ik maak nu even van mijn hart geen moordkuil.
Ik vind het prima als jij of wie dan ook hier een eigen mening hebt, maar mis vaak genoeg bij jou de bereidheid om ook eens te accepteren dat anderen ook een eigen mening hebben.

HET GAAT HIER NIET OVER EEN MENING!!!
En de reacties van mij en anderen in het verleden was een reactie op de dominantie van een paar anderen, die dit forum gebruikten als oa. reclamebord en hun mening.

quote
Fair?
Lees je eigen post maar eens goed na dan.

Verklaar je nader.

quote
Ik heb hier onlangs slechts in enkele topics gereageerd en vrijwel elk topic werd al bij post een of 2 de persoon aangevallen ipv geholpen met zijn/haar vraag .Ik beweer niet dat jij daarvoor verantwoordelijk...
Haal het er dan ook niet bij.

quote
.....bent wel dat ik vind dat dit eens zou moeten veranderen.

Dan had je hier moeten reageren op de kromsnavelliefhebbers die (om maar even te generaliseren) niet collegiaal omgaan met de situatie met niet kromsnaveligen.
Niet op mij, die (er van uit gaande dat deze personen dat niet door hadden) het probeerde UIT TE LEGGEN (= geen mening).

quote
Voor de rest vind ik dat ook jouw kennis waardevol is en het zonde is als dit verloren gaat.

Gaat niet verloren, maar wel bij dit forum. Ik heb net als al diverse ervaren liefhebbers geen zin meer in het discuzeuren. Discusieren over iets vind ik prima, leer je van en meet je je eigen mening/ervaring met die van anderen en stel je die al dan niet bij = leerzaam.


VA gegroet.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2008-01-14 - 08:17:24 send message to johanblok

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Het schijnt, en dat geldt voor bijna alle posters op dit topic, niet mee te vallen om niet op de persoon te spelen. Misschien met z'n allen terug naar de kleuterschool om elementaire gedragsregels te leren? Maar ja, dat is misschien wel gebruikelijk voor in de kroeg.

Desondanks, toch maar een duit in het zakje:
de reactie 'vraag en aanbod bepalen de prijs dus geen gezeur', hoewel economisch juist bij een voldoende transparante markt, is natuurlijk niet afdoende. Zoals bij tal van andere markten en produkten zijn er gewenste en ongewenste neveneffecten die niet of heel moeilijk in geld uitgedrukt kunnen worden. Zelfs die-hard vrije markt economen erkennen dat tegenwoordig wel.

Mogelijk voorbeelden:
- Hoe meer geld er speelt, hoe hoger de criminaliteit
- Hoe meer geld er speelt, hoe zakelijker en bedrijfsmatiger, wat negatief kan uitpakken voor het welzijn van vogels
- Hoe meer geld er speelt, hoeveel meer er geconcentreerd wordt op relatief makkelijk te kweken, maar lucratieve vogels (v.b. grijze roodstaarten) De veel moeilijker vogels, maar waarvan kweekresultaten vele malen waardevoller zijn, laat men dan al snel links liggen. Juist deze resultaten zijn van belang voor een verdediging van de avicultuur. Sommige mensen (inclusief mijzelf) stellen grenzen aan de bedragen die nog leuk zijn wil het om een hobby blijven gaan. Als bedragen moeilijk op te hoesten zijn, dan gaan ongemerkt de zakelijke kanten de boventoon spelen, en dat wil ik als hobbyist niet.
- Het grote voordeel van 1 van de oorzaken van gestegen prijzen, de importstop, is dat het onnodige leed door de massale van bonte boeren, venezuela amazones en grijze roodstaarten eindelijk gestopt is. Bij deze soorten is het alleen maar mooi dat deze niet meer goedkoop via import van wildvang beschikbaar zijn.
- Sommige prijzen rijzen inderdaad mijn pan uit en dat maakt per saldo andere hobby's dan het houden van papegaaien aantrekkelijker. Om nog maar een mogelijk negatief effect te noemen.


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2008-01-14 - 08:24:24 send message to swanny


Waar gaat dit gezeur / ego getrip allemaal over????

Doe me een lol en ga ergens anders tegen elkaar zeuren en laat dit onderwerp gewoon on topic blijven

p.s.
Geef aub maar geen antwoord


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-01-14 - 09:33:35 send message to ParkietenPeter

quote
Mijn voorstel aan de moderator(s).
Verwijder dit hele onderwerp

Helaas maar op dat punt zijn we nu wel aanbelandt (dat het in ieder geval gesloten wordt).
quote
Nee ton, dagt had dan eerder moeten gebeuren.

Ik heb ook al eerder uitgelegd waarom dit niet gebeurt is. Jammer dat je je hier niet bij neer kan leggen.

Nog meer jammer is het dat na mijn, in mijn ogen enigszins geslaagde poging de discussie toch weer on-topic te krijgen, omdat er weer over prijzen gesproken werd, het weer deze kant op moet gaan.

Uit de overige bovenstaande reacties blijkt maar weer eens te meer, dat het niet aan één persoon ligt!
Iedereen die hier reageert zal z'n hand dus in eigen boezem moeten steken en bij zichzelf nagaan hoe hij/zij bijdraagt tot het escaleren van een topic!

Nogmaals:
"Behandel iemand zoals jezelf behandelt wilt worden".
Dan was er veel opgelost!
Kan iemand dit niet opbrengen dan heeft VogelArena zelf ook het om met recht boos te worden (want haar pagina wordt op deze manier verziekt) en te verzoeken hier liever weg te blijven!

ParkietenPeter
Moderator VA


over deze (re)actie zal niet gediscussieerd worden.



Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8 9
<<< vorige

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 90 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede