Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > daglichtlamp met uv straling Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : daglichtlamp met uv straling
inimini
Website Member
Posts :77

Website Member
2008-01-02 - 11:05:56 send message to inimini

ik zou graag voor mijn vogels een daglichtlamp aanschaffen,ze staan in de huiskamer en ik heb liever geen tl maar een compacte lamp die je in een normale fitting kan draaien.
wat is dan een goede lamp?ik zie zo veel verschillende en ook zo veel verschil in prijs,kan iemand mij op weg helpen?


Fokke
Website Member
Posts :224

Website Member
2008-01-02 - 13:24:34 send message to Fokke

Zelf gebruik ik in mijn nachthok de zogenaamde Treu light tl buizen. Deze geven volgens de leverancier het beste licht voor onze vogels incl. het UV spectrum. Deze lampen zijn ook verkrijgbaar als spaarlamp en kunnen in een normale fitting gedraaid worden.


inimini
Website Member
Posts :77

Website Member
2008-01-02 - 14:30:58 send message to inimini

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

dat klinkt idd wel goed!ik heb even gegoogles en kwam hier uit op de true light 23watt spaarlamp.
http://www.reptielenlampen.nl/winkel/index.html?target=Daglichtlampen.html

ik kan alleen niet vinden wat voor fitting de lamp heeft,weet iemand van jullie dat?

en hoeveel uur per dag is het nou nodig om zo'n lamp aan te doen?is het echt nodig om zo'n lamp de hele dag te laten branden of is bijv 4 uurtjes per dag genoeg?het is namelijk niet donker in huis dus de lamp is dan voor de nodige uv stralingen.

en op wat voor afstand moet de lamp eigenlijk van de kooi hangen?


ivogielen
Website Member
Posts :67

Website Member
2008-01-02 - 18:23:35 send message to ivogielen

Zo te zien is het een E27-fitting, dus een grote fitting.

Gr. Ivo


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2008-01-02 - 19:11:26 send message to pietparkiet 10

ik heb trouwens daglicht tl lampen en een zonlicht tl lamp maar van een ander merk de mijn kosten 25 euro tru licht kost 60 euro en ze gaan bekant net zo lang mee en het zelfde efect ik denk trouwens ook grote fitting


inimini
Website Member
Posts :77

Website Member
2008-01-02 - 19:54:41 send message to inimini

iemand ervaring met de onderste lamp die op deze site onderaan staat?de zoomed uvlamp?

http://www.de-vogelkelder.nl/papegaaienwinkel/webshop_products.asp?id=149


R.D.
Website Member
Posts :44

Website Member
2008-01-02 - 20:20:00 send message to R.D.

Ik gebruik de arcadia lamp zo'n jaar of twee. Licht opbrengst zeer goed, maar ga overstappen op de spaarlamp van true-lite. bij arcadia zegt men dat ze uv-a en uv-b stralen hebben, alleen dat kan afgegeven worden in de ruimte door natriumglas en true-lite lampen zijn van natruimglas en hebben daar een patent op. Arcadia lampen zijn van een ander soort glas gemaakt, en geven de uv-a en uv-b niet aan de ruimte af en heb je er dus niets aan.

succes met het maken van je keuze R.D.


noel
Website Member
Posts :75

Website Member
2008-01-02 - 20:26:40 send message to noel

treu light
daar de prijs van ligt rond de 21 euro 36 watt tl

met vrg edwin van es


kvhooff
Website Member
Posts :180

Website Member
2008-01-02 - 20:31:22 send message to kvhooff

Bij Aratinga- en Poicephalus-soorten valt het me op dat de vogels die buiten gehouden worden een donkere oogring hebben. Bij vogels die binnen worden gehouden verbleekt dit tot licht grijs. Ik was benieuwd naar het effect van dachtlichtlampen met UV straling op dit verschijnsel.

Heeft iemand ervaring?

Kees


inimini
Website Member
Posts :77

Website Member
2008-01-03 - 18:03:24 send message to inimini

Dit bericht is 5 keer gewijzigd

een compacte uv lamp van bijv true light of arcadia,geven die hetzelfde effect als bijv een tl van deze merken?ik heb liever namelijk geen tl omdat de vogels in de huiskamer staan.

en als je zo'n compacte lamp in een gewone lees of vloerlamp plaatst,gaat er dan niet heel veel licht en straling verloren?en hoe zit het dan met de kans op verblinding van de vogels als je geen speciale kap gebruikt?

kent iemand deze lampen?zijn dan wel voor terraria,maar kan je die ook voor vogels gebruiken?
en in wat voor lamp kan deze dan geplaatst worden?

http://www.toedelss.com/10000097910d28f02/10000097910d2b205/10000097910d33508.html

sorry voor al mijn vragen,maar ik heb er echt de ballen verstand van!sad :(


vandervliet
Website Member
Posts :182

Website Member
2008-01-03 - 22:34:39 send message to vandervliet

Dit is een lamp uit de osramlijn, laat je niet foppen! In principe geeft elke lamp op een korte afstand wel wat uva en uvb af! Maar je praat hier eerder over mm. dan over cm-ers Alleen de treulite kan en mag die garantie geven!


Hobby-handel
Website Member
Posts :132

Website Member
2008-01-04 - 10:50:28 send message to Hobby-handel

Weet iemand hoe het zit met een truelite tl in "spatwater dichte" lichtbak.
Laat zo'n lichtbak de straling door of word het tegen gehouden?


inimini
Website Member
Posts :77

Website Member
2008-01-04 - 16:02:59 send message to inimini

ik zou heel graag een compacte lamp van true light kopen van 20watt,maar weet iemand van jullie of ik deze kan gebruiken in combinatie met de compactreflector en de compactlamp houder van arcadia?( http://www.geonshopping.nl/shop/Elektra-Verlichting-p-1-c-13.html )

of kan daar alleen een lamp van arcadia in?ik geef toch de voorkeur aan true light eigenlijk.


inimini
Website Member
Posts :77

Website Member
2008-01-05 - 19:09:24 send message to inimini

heeft de compacte uv lamp van true light eigenlijk een reflectorkap nodig?of kan ie ook in een gewone lamp geplaatst worden?de straling komt toch grotendeels vanaf de zijkant van de lamp toch?
en hoe zit het dan met het verblinden van de vogels?


jp57
Website Member
Posts :277

Website Member
2011-05-06 - 21:12:16 send message to jp57

ik heb true licht lampen besteld en kan deze morgen gaan afhalen.
Maar mogen deze bv 12 uur branden of maar 3 à 4 uur, heb reeds wat liggen zoeken maar geen duidelijk antwoord hierop gevonden. Weet iemand hier meer over of ervaring?
heb wel antwoord gekregen van de inporteur, afstand 1 m, maar het aantal branduren voor papegaaien wist hij niet.

gr, johanhappy :)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 216 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede